Hop til indhold

Muligt at kontakte politiet for at finde et hjem til min hund?


Gæst Guarano
 Share

Recommended Posts

Gæst Guarano

Hej.

 

I bund og grund blev Eddie, min hund, købt mens mit forhold til hans "mor" stadig fungerede. Dette er ikke længere situationen. Jeg sidder nu med et fuldtidsstudie der skal færdiggøres indenfor de næste ni måneder og jeg kan ikke finde tiden til Eddie. Derfor mit spørgsmål:

 

Jeg har lagt mærke til, og min nabo, der ved en utroligt masse om søgere, at Eddie har en helt fantastisk næse. Han har fremsnuset steder i min lejlighed og min nabos, hvor intet er blevet spildt i ti år eller mere.

 

Derfor spørger jeg nu jer hundemennesker: Er det ikke muligt at hans talent ville være brugbart for politiet i deres arbejde med Narkotika-søgning? Og hvis så, hvordan bærer jeg mig ad med at kontakte dem?

 

Jeg har sendt et par mails til politiet, men ikke modtaget noget svar. De hører sikkert sådan noget hele tiden "Wow.. min hund kan lugte noget..."

Men ham her kan rent faktisk lugte mere end den gennemsnitlige hund. Meget mere.

Eddie er kun 9 måneder gammel og jeg træner ham hvad jeg kan i at søge.

Men ja, tanken er, at hvis ikke jeg finder videre i systemet inden længe, er han sgu nok for gammel til den træning de skal gennemgå.

 

Håber I kan guide mig videre i forståelse af systemet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet, men jeg sad og ventede i 20 min. Så lagde jeg på. Han er en labrador formel 1, primært. Han har også lidt rottweiler i sig, så vidt jeg kan se på ham. Hmm. Men tak for ideen, jeg tror bare jeg må håbe på, at næste gang jeg ringer, tager de den faktisk:).

 

Og så vidt jeg ved, bruges især labrador som næsehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke politiet kunne tænkes at spørge hvordan du kan være sikker på at det er narkotika, din hund snuser sig frem til? :hmm:

Jeg er i hvert fald nysgerrig...

 

Men uanset om hunden er et naturtalent eller ej, så er hans bedste chance nok at komme i hænderne på en hundefører, der dyrker træning på hobbyplan. Der bruger man også næserne flittigt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Schweisshund lyder som en super god idé. De hunde gør også et fantastisk stykke arbejde!

 

Og fodnote - jeg har engang set en Cocker som politihund i Kastrup lufthavn. Så jeg tror de har varierende racer - dog er jeg ikke sikker på om blandingshunde er er tilladt?

 

I hvert fald, held og lykke med din talentfulde vovse!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har undersøgt hvad der kræver for at træne hunde som redningshunde, og der kan de først komme ind på den specielle træning når de er 1 år.

 

Jeg så engang en udsendelse om hunde som sporede penge, de blev fra nyfødte lagt i en kasse med kasserede pengesedler, så har en fornemmelse af, at de hunde som politiet bruger er i "træning" fra dag 1. Men ved det ikke.

 

Synes også du skal prøve at ringe, også til de forskellige som folk har foreslået. Der er jo mange steder hvor sporhunde bliver brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet, men jeg sad og ventede i 20 min. Så lagde jeg på. Han er en labrador formel 1, primært. Han har også lidt rottweiler i sig, så vidt jeg kan se på ham. Hmm. Men tak for ideen, jeg tror bare jeg må håbe på, at næste gang jeg ringer, tager de den faktisk:).

 

Og så vidt jeg ved, bruges især labrador som næsehund.

 

 

 

Er det ikke noget med at politiet kun bruger racerene hunde?

 

Da de gerne vil avle på pragt eksemplare?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med at politiet kun bruger racerene hunde?

 

Da de gerne vil avle på pragt eksemplare?

 

Det mener jeg du har helt ret i - primært Labrador - dem der kaldes F1 (de små) til sporing og Schæfer til patruljehunde.

Der står en smule her:

http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/faq_spraengstofhunde_30112007.htm

http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/faqnarkotikahunde_26112007.htm

http://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/faq_patruljehunde_09112007.htm

 

Er det samme med toldvæsnet - primært F1'ere

Citat fra

http://www.labrador-retriever.dk/Anvendelse.htm

Størstedelen af narkohundene i Danmark er labrador - hos det danske toldvæsen har man i skrivende stund 23 toldhunde og de 20 er Labrador.

 

Edit: Jeg kan dog ikke nogle steder finde at der er krav om at de skal have stamtavle (=være racerene)

Redigeret af Bailey_f1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke politiet kunne tænkes at spørge hvordan du kan være sikker på at det er narkotika, din hund snuser sig frem til? :hmm:

Jeg er i hvert fald nysgerrig...

 

Rofl. Altså det er jo ikke stoffer han kan dufte :blink:. Den ene ting jeg studsede meget over, er en tidligere ven til min nabo, der spildte sin stomi-pose på gulvet ved et uheld, for over 10 år siden. Min nabo har siden kommet nyt tæppe på og underbelægningen er blevet totalt rengjort. Men alligevel står Eddie der altid og snuser.

 

En anden ting er at han, når jeg går tur med ham, på intet tidspunkt har næsen løftet over græsset. Det er ham der vælger ruten alt efter hvilken duft han falder for. Jeg har haft hund før, er vokset op med flere forskellige racer, men jeg har aldrig set sådan en opførsel før.

 

Til jer alle sammen: Tusind tak for hjælpen, jeg vil kontakte nogle af jeres forslag i morgen, mandag. Mange tak for hjælpen!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst lillefod
Jeg tror altså ikke polititet vil købe hunde "fra Gaden" om man så må sige. De har deres egne faste opdrættere.

 

De har ingen faste opdrættere og de tager indimellem også hunde ind "fra gaden" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke med det danske men...

Citat fra specialdogs.dk:

De hunde vi bruger som narkohunde kommer fra privat personer, som af forskellige årsager ikke længere kan beholde deres hund.

 

og

 

Vi uddanner selv narkohunde til det danske marked, feks. til brug på diskoteker. Endvidere sender vi mange hunde til det Tyske told politi

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Achilleus
Mon ikke politiet kunne tænkes at spørge hvordan du kan være sikker på at det er narkotika, din hund snuser sig frem til? :hmm:

Jeg er i hvert fald nysgerrig...

 

Både og. Politi og told har jo som bekendt adgang til stofferne i form af deres funktion MEN der er så den lille hage for dem og deres træning og det er at hunden også skal trænes der hjemme og de kan ikke tager Narko med hjem for at træne pga det er ulovligt med Narko. Der findes så et kemisk stof som har samme lugt som der forskellige stof typer og de er ikke ulovlig. Det bruges også af til civil træning ag Narkohund til vagtselskaber og andre der måtte ønske at træne deres hund i denne disciplin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...