Hop til indhold

Desinfektion


Gæst mulline
 Share

Recommended Posts

Gæst Jørgen Larsen

Jeg skyller vandskålen og vasker den lige i af med en grydesvamp hver morgen men ellers ikke noget resten af dagen

når den er ved at være tom fylder jeg bare frisk vand oven i hvis ikke lige hun har fyldt den med jord fra haven

så får den lige en let skylning men ellers ikke noget videre rengøring

madskålen bliver rengjort efter hver brug da hun er ekspert i at fylde vand hen over hendes tørkost

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Der vil på ca 24 timer begynde at danne sig en såkaldt -Biofilm- på indersiden af en vandskål der holdes fyldt. Denne film kan nemt fjernes med almindeligt opvaskemiddel og børste.

En -Biofilm- er det der på vores tænder kaldes plak eller belægninger og er en samling af bakterier som stille og roligt dækker enhver overflade der er våd nok.

Biofilm i vandskålen kan mærkes ved at den er glat/slimet på indersiden.

 

Der er for så vidt ikke noget galt med at der dannes biofilm. Problematikken kan dog være at hundene gør sig rene og slikker bakterier fra endetarmen op i munden som den så kan sende direkte ned i vandet og smitte en anden hund i huset.

Derfor er disinfektion vigtigt for at mindske smittespredning, i tilfælde af maveonder m.m. i huset.

 

Bemærk at Rodalon IKKE virker hvis det kommer i kontakt med opvaskemiddel /sulfo.

 

Bruger man opvaskemaskine er det irellevant med desinfektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Julius' mor
Som min gamle mormor sagde: "Man skal have 7 pund skidt om året".

 

Og en flue! :-D

 

Jeg skolder af og til alle dyrenes skåle - og så får de også en tur i opvaskemaskinen. Madskålen bliver selvfølgelig vasket efter brug....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...