Hop til indhold

Desinfektion


Gæst mulline
 Share

Recommended Posts

Gæst mulline

Mens jeg stod og desinficerede hundenes vandskål, kom jeg til at tænke på om jeg er den eneste der gør det ?

 

At jeg overhovedet gør det, er nok en arbejdsskade:mrgreen:

 

Men måske er det en god ide, hvis man har flere hunde, og specielt hvis de er syge og ikke skal smitte hinanden:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mens jeg stod og desinficerede hundenes vandskål, kom jeg til at tænke på om jeg er den eneste der gør det ?

 

At jeg overhovedet gør det, er nok en arbejdsskade:mrgreen:

 

Men måske er det en god ide, hvis man har flere hunde, og specielt hvis de er syge og ikke skal smitte hinanden:hmm:

 

Har du nogen speciel måde du desinficerer den på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm....jeg vasker stort set aldrig Misjas skåle! :mrgreen:

 

Da jeg havde to hunde vaskede jeg den ene efter mad-brug, for der var stadig kun to skåle og den ene skulle bagefter bruges til vand til dem begge!

 

Misja får tørfoder med varmt vand og olie i hver morgen og tørfoderet spredt ud rundt om i lejligheden, hver aften..

 

EDIT/TILFØJELSE:

Hun får frisk vand en gang om dagen, eller efter behov og der skyller jeg da lige skålen men det er så også det..ss....

Link til indlæg
Del på andre sites

Som min gamle mormor sagde: "Man skal have 7 pund skidt om året".

Hvilket vel egentlig dækker over den holdning, som jeg også selv har, at den moderne livsstil, hvor alt er sterilt, svækker vores immunforsvar.

Jeg har også lige læst et sted at hunde får flere og flere af de livsstilssygdomme vi selv har, ikke mindst allergi.

 

Det skal ikke være en undskyldning for at jeg er et svin, for det skammer jeg mig ikke over ;-) Vandskålen bliver skyllet hver dag, så må det være godt med det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som min gamle mormor sagde: "Man skal have 7 pund skidt om året".

Hvilket vel egentlig dækker over den holdning, som jeg også selv har, at den moderne livsstil, hvor alt er sterilt, svækker vores immunforsvar.

Jeg har også lige læst et sted at hunde får flere og flere af de livsstilssygdomme vi selv har, ikke mindst allergi.

 

Det skal ikke være en undskyldning for at jeg er et svin, for det skammer jeg mig ikke over ;-) Vandskålen bliver skyllet hver dag, så må det være godt med det :-)

 

Jeg synes ikke du er et svin, og vi skal bestemt have vores 7 pund skidt om året:5up:

 

Jeg siger heller ikke man skal gøre det, men da jeg i sin tid ( for 100 år siden) arbejdede i en hundekennel, anbefalede dyrlægen det, da megen smitte på den måde kunne undgås:-D

 

Så at jeg selv gør det, bunder nok i gammel vane:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Madskåle og vandskåle ryger i opvaskemaskinen, ligesom alt andet service her i huset.

 

Jeg desinfinicere hellere ikke det vi mennesker spiser af.:-D Vi kan jo også smitte hinanden.:mrgreen:

 

Nu er der jo forskel på at spise af noget, og så stikke tungerne ned i en skål vand mange gange om dagen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se fidusen i at gøre SÅ meget ud af det.

 

Dels da jeg så absolut deler holdning med Umulia på dét punkt, og dels fordi jeg dælme ikke gider gå og desinficere en vandskål der fyldes og skylles x antal gange om dagen, når kræet alligevel står og drikker af mudderpytter og frøhuller, når den er udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææ, det må jeg nok indrømme at jeg ikke gør... Både vand og madskåle her i huset, kunne uden tvivl gøres rene noget tidere end de gør -og når de bliver gjort rene så er det bare en tur i opvaskemaskinen :oops:

 

Men tilgengæld har Flica kun haft dårlige mave to gange i de 7 år vi har haft hende -og anden gang skyldes højst sandsynligt smitte fra andre hunde hun havde været i kontakt med, men ikke delt skåle med ;-)

 

Cody har haft mavevrøvl én gang i de 5½ år vi har haft ham, det var samtidig med Flica's anden omgang og skyldes jo nok samme smitte fra de andre hunde.

 

Chivas har endnu ikke haft dårlig mave i hans 3½ år lange liv.

 

Og de har i øvrigt heller aldrig fejlet andet, der kunne have noget med deres mad og vandskåle at gøre :-D

 

Såå, om det så er fordi de er hærdede af den sjældne rengøring af deres skåle, eller om jeg bare har været heldig, det skal jeg ikke kunne sige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...