Hop til indhold

Forslag til nyt foder


Gæst meta
 Share

Recommended Posts

Hej

Min labrador på 6 måneder skal have nyt foder. P.t. får den Hill's, men jeg synes, at affaldsmængden er for stor! :hmm:

Fra opdrætter fik den RC, men der var afføringen meget løs. Så prøvede jeg Orijen, men det løste absolut ikke problemet. Afføringen var gulligbrun og meget løs. Tænker at det var det høje proteinindhold, der gjorde det.

Nu er jeg på udkig efter et foder, som er til at betale og hvor afføringen er fast og i moderate mængder (fx 3 gange daglig - p.t. er det 5-6 gange).

Jeg foretrækker at købe fra http://www.zooplus.co.uk/

Så hvis nogen kan anbefale et foder derfra, som opfylder mine "krav" vil jeg være taknemmelig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, vi er jo igang med at fører aslan over på Markus Mühle, og indtil videre er han på halv af hver, og hans afføring er blevet mere fast samt han klør sig mindre, MEGET mindre.

 

Jeg har været inde og læse om james welbeloved, og det ser altså lækkert ud, men har ikke selv afprøvet det (så hvis du skulle ende med at købe det, så må du gerne fortælle om det :mrgreen: ).

 

 

 

Ud over det, så har aslan godt kunne li olivers, men jeg må indrømme at ser man på afføringen, har olivers slet ikke været optimalt for vores hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er Olivers et hit. Der bliver pruttet 1-2 gange om dagen - ingen problemer med konsistens eller farve.

 

Jeg bruger at variere lidt mellem Selected Fish og den almindelige adult. Liva fik Large Breed Start indtil hun var 1 års tid.

 

Det kan godt nok ikke fås på zooplus, men de leverer jo gratis og prisen på den alm. adult er 399 kr. (så vidt jeg husker) for 13,5 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:Jeg vil straks sige Olivers :oops: Rimeligt i pris, levering lige til døren og max 2 "prut-afleveringer" om dagen :5up:

 

Har faktisk haft det i tankerne - synes prisen er ok i fht hvad man ellers skal give for godt foder herhjemme. Og det med "afleveringerne" er altså et klart plus :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor på fyn bor du?

 

 

Man kan jo altid spare lidt fragt penge som Umulia siger :slem:

 

Ja de har da sat prisen gevaldigt op! Kan være man skal kigge på den belgiske butik - de sender til 3,90 €

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Min labrador på 6 måneder skal have nyt foder. P.t. får den Hill's, men jeg synes, at affaldsmængden er for stor! :hmm:

Fra opdrætter fik den RC, men der var afføringen meget løs. Så prøvede jeg Orijen, men det løste absolut ikke problemet. Afføringen var gulligbrun og meget løs. Tænker at det var det høje proteinindhold, der gjorde det.

Nu er jeg på udkig efter et foder, som er til at betale og hvor afføringen er fast og i moderate mængder (fx 3 gange daglig - p.t. er det 5-6 gange).

Jeg foretrækker at købe fra http://www.zooplus.co.uk/

Så hvis nogen kan anbefale et foder derfra, som opfylder mine "krav" vil jeg være taknemmelig :-)

 

Vi har købt Orijen Puppy Large Breed fra zooplus.co.uk med stor fordel. Ved ikke om pundet er steget siden. :hmm:

Mio gik også fra Hills (Natures Best LB) og han klarede skiftet rigtig fint. Han pruttede heller ikke mere efter han skiftede, kun de to gange om dagen, som kræver pose! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg bruger Acana til Freya og aldrig har hendes afføring været flottere (hvis man kan sige det om afføring:hmm:)... Jeg har ikke brugt det længe nok til at kunne se noget på hendes pels endnu.. Men hun har fået meget mere energi efter jeg har skiftet hende over på det...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey spiser Skinner's den orange.

http://www.skinnersjylland.dk/Skinner's%20Field%20&%20Trial.htm

http://www.skinnerspetfoods.co.uk/products/field-and-trial/field-and-trial-maintenance.html

Alle spørger hvad vi giver hende at spise grundet hendes meget blanke pels - men det har den nu altid været.

 

Min kollegas to bassets får også Skinner's - den ene har tabt sig og den anden holdt op med at prutte natten lang :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt Orijen Puppy Large Breed fra zooplus.co.uk med stor fordel. Ved ikke om pundet er steget siden. :hmm:

Mio gik også fra Hills (Natures Best LB) og han klarede skiftet rigtig fint. Han pruttede heller ikke mere efter han skiftede, kun de to gange om dagen, som kræver pose! :blink:

Har prøvet Orijen (og netop den variant!) godt nok med mindre afføring men dog 3-4 gange dagligt og så var det meget løst. Protein andelen er på omkring 40% og jeg tror, det var årsagen. Men hundene er jo forskellige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget glad for regal :5up: Fragten er gratis hvis man køber min. 7,5kg foder...

Foder du med Regal det var jeg altså også lidt varm på, er det godt? hvad med til Zacko som har dårlig pels/hud ??? håber du vil svare lidt, for man ved jo aldrig om vi skal skifte igen

 

Nå tilbage til denne tråd har ikke så meget og sige, har været igennem en del foder Arion, Acana, Fromm, Nutra nuggets sådan set fine foder, alle kunne han tåle og kun prut 2 gange pr dag :-D men ingen af dem gjorde lige det som skulle til for Zacko :cry: men han har altså også træls pels/hud og ja så de dumme øre :genert: nu får han Happy dog Irland er på første sæk og han har været på pencilin og været lidt små syg med øre al den tid han har fået det så jeg ved faktisk ikke om det virker, men han spiser det meget gerne og prut max 2 gange det lover godt, men jeg er stadig ikke overbevist, men håber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder du med Regal det var jeg altså også lidt varm på, er det godt? hvad med til Zacko som har dårlig pels/hud ??? håber du vil svare lidt, for man ved jo aldrig om vi skal skifte igen

.

 

Jeg er meget glad for regal. Begge mine får deres råvildt variant, og deres pels m.m er super lækker. Der kommer heller ikke ret meget ud i den anden ende, og Oscar har sjældent dårlig mave.

 

TIl Zacko ville jeg måske overveje deres lakse variant, eller sensitiv tror jeg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

En lille update på foderet:

Købte en sæk Olivers hvalpefoder til store racer. Nu er posen ved at være tom og jeg tror det bliver en ny en af slagsen.

Synes dog ikke jeg har fundet det helt rette foder endnu selvom hunden kan lide det (vil nok være lidt af en udfordring at finde noget en labrador ikke kan lide :shock: ), prutterne væsentligt færre og mængden af afføring også er blevet mindre. :-)

Men afføringen er fortsat ikke så fast, som jeg synes den bør være ved en hund, som kun fodres med tørkost og godbidder.

Afføringen er fast efter den har sovet om natten. I løbet af dagen bliver afføringen mere løs. Der er ikke tale om diarre, men det kan nu være svært nok at få op i en pose fra fortorvet :hmm:

Men der er et par andre ting som spiller ind - tror jeg... Lucca er ikke den mest selvsikre hund i verden selvom det er blevet meget bedre med tiden. Desuden går den og opstøver mere eller mindre spiselige ting, når vi er ude og gå tur. Det er alt lige fra døde måger over kattelort til tyggegummi, grene og græs. Alt dette er formentlig heller ikke befordrende for en fast afføring....? :roll:

Hvis der er nogen, som kan nikke genkendende til problemstillingen, vil jeg gerne have jeres input. Jeg går med tanker om at finde et eller andet kosttilskud at smide i maden, da jeg faktisk ikke tror det ideelle foder findes til netop min hund.... Men måske tager jeg fejl...

 

NB: Det skal lige bemærkes, at BARF ikke er en mulighed jeg vil afprøve. Har undersøgt det og talt med hundeejere som sværger til BARF (forståeligt nok!), men det er ikke et alternativ for mig af praktiske årsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update på foderet:

Købte en sæk Olivers hvalpefoder til store racer. Nu er posen ved at være tom og jeg tror det bliver en ny en af slagsen.

Synes dog ikke jeg har fundet det helt rette foder endnu selvom hunden kan lide det (vil nok være lidt af en udfordring at finde noget en labrador ikke kan lide :shock: ), prutterne væsentligt færre og mængden af afføring også er blevet mindre. :-)

Men afføringen er fortsat ikke så fast, som jeg synes den bør være ved en hund, som kun fodres med tørkost og godbidder.

Afføringen er fast efter den har sovet om natten. I løbet af dagen bliver afføringen mere løs. Der er ikke tale om diarre, men det kan nu være svært nok at få op i en pose fra fortorvet :hmm:

Men der er et par andre ting som spiller ind - tror jeg... Lucca er ikke den mest selvsikre hund i verden selvom det er blevet meget bedre med tiden. Desuden går den og opstøver mere eller mindre spiselige ting, når vi er ude og gå tur. Det er alt lige fra døde måger over kattelort til tyggegummi, grene og græs. Alt dette er formentlig heller ikke befordrende for en fast afføring....? :roll:

Hvis der er nogen, som kan nikke genkendende til problemstillingen, vil jeg gerne have jeres input. Jeg går med tanker om at finde et eller andet kosttilskud at smide i maden, da jeg faktisk ikke tror det ideelle foder findes til netop min hund.... Men måske tager jeg fejl...

 

NB: Det skal lige bemærkes, at BARF ikke er en mulighed jeg vil afprøve. Har undersøgt det og talt med hundeejere som sværger til BARF (forståeligt nok!), men det er ikke et alternativ for mig af praktiske årsager.

 

Mio har altid haft meget sart mave, om det hænger sammen med hans stress ved jeg ikke, men jeg kan tydeligt se en forskel, efter mængden af godbidder/ekstra der bliver givet.

Flere mindre portioner om dagen på cirka samme tid, og mindre "snack" (også selvom det er rigtig foder af anden variant/mærke) giver ham fastere mave.

 

Jeg prøvede en periode, at give 50% Hills sensitiv stomach og 50% Wolfsblut, men jeg synes ikke der var den store forskel.

 

Efter han blev kørt rigtig over på 50% hjemmelavet (brune ris og kylling) og 50% Orijen/Wolfsblut, har jeg tilgængæld oplevet en forbedring, så jeg tror ikke altid, at det har noget med protein-indholdet at gøre, om mave en tynd eller ej.

Det tog dog Mio noget tid, at vænne sig til Orijen fremfor Hills, ligesom han heller ikke kan have et stort råt kødben en dag, uden at få lidt dårlig mave dagen efter.

 

Hvis du synes om Olivers, men synes der er for dårlig mave, så prøv at give lidt kogt ris/kylling eller måske Zoolac i en periode oveni, og se om det hjælper - Hvalpe har generelt mere sart mave :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du efterspørger et kosttilskud der kan samle afføringen.

 

Der kan jeg anbefale Canikur, det er en ny og bedre udgave af Zoolac, der virker på 3 måder.

 

Jeg vedhæfter lige produkt-resuméet. Pt.så giver jeg det til Victor fordi han lider meget af løs mave. Det er en pasta der kommer i en sprøjte som hunden skal have 1-2 gange dagligt og hunden elsker det, fordi det har kødsmag (det lugter ikke særligt rart). Man køber det hos dyrlægen.

 

Canikur Pro DK

Link til indlæg
Del på andre sites

Du efterspørger et kosttilskud der kan samle afføringen.

 

Der kan jeg anbefale Canikur, det er en ny og bedre udgave af Zoolac, der virker på 3 måder.

 

Jeg vedhæfter lige produkt-resuméet. Pt.så giver jeg det til Victor fordi han lider meget af løs mave. Det er en pasta der kommer i en sprøjte som hunden skal have 1-2 gange dagligt og hunden elsker det, fordi det har kødsmag (det lugter ikke særligt rart). Man køber det hos dyrlægen.

 

Canikur Pro DK

 

Uha, det lyder jo næsten for godt til at være sandt! Tak for tip :vuf:

 

Nogen der ved hvor det fås her i Århus-området, så man ikke skal rundt til samtlige dyrlæger for at finde det..? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Uha der findes rigtig mange fodermærker på market, så det er lidt af en jungel.

 

Du kan prøve Wolfblut, det synes jeg er en af de bedste mærker på markedet og afføringen er fast og fin :5up:

Til en hvalp ville jeg dog nok tilsætte Vitalanimin.

 

Der ud over er der en lang række andre mærker som er fine, f.eks.

 

ZiwiPeak

Fish4Dogs.

Acana - men kun nogle af varianter, som da skal tilsættes Vitalanimin til hvalp

Regal - den holistiske variation

Fromms holistic Gold

Eagle Pack

Olivers selected Fish

 

Thulo laver også en som eftersigende skulle være OK

 

... og der er flere, men kan ikke lige komme på dem og vær obs på at nogle af de listede mærkerne indeholder korn.

 

Hvis du har mod på det kan du læse lidt om tørkost her:

Tørkost

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha der findes rigtig mange fodermærker på market, så det er lidt af en jungel.

 

Du kan prøve Wolfblut, det synes jeg er en af de bedste mærker på markedet og afføringen er fast og fin :5up:

Til en hvalp ville jeg dog nok tilsætte Vitalanimin.

 

Der ud over er der en lang række andre mærker som er fine, f.eks.

 

ZiwiPeak

Fish4Dogs.

Acana - men kun nogle af varianter, som da skal tilsættes Vitalanimin til hvalp

Regal - den holistiske variation

Fromms holistic Gold

Eagle Pack

Olivers selected Fish

 

Thulo laver også en som eftersigende skulle være OK

 

... og der er flere, men kan ikke lige komme på dem og vær obs på at nogle af de listede mærkerne indeholder korn.

 

Hvis du har mod på det kan du læse lidt om tørkost her:

Tørkost

 

Jeg skal anbefale et foder til en bekendt med en Golden på 4-5mdr, og havde tænkt mig at sige Orijen, fordi jeg synes det var godt til Mio, da han var i den alder.

Nu nævner du ikke lige det mærke, men det er jo samme firma som Acana (og ifgl dem en tand bedre), så nu tænker jeg: "Hvorfor er så mange betænkelige ved højprotein til hvalpe, og hvad søren er Vitalamin?" :confused::mrgreen:

 

Hvalpen har fået RC og får nu NutraNuggets, men jeg tænker det kan blive lidt bedre end det!? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...