Hop til indhold

dyremishandling af dyr til pelsindutrien, hvad er jeres syn på det?


Gæst mullergris
 Share

Recommended Posts

På dette link giver 8 af de implicerede avlere deres side af historierne.

Blandt andet dele der ikke lige kom med i udsendelsen.

http://www.den2side.org/

 

Døm selv.

Den metode som Michael Møller øverst til venstre fortæller om gør at jeg faktisk må stille spørgsmålstegn ved Morten Spiegelhauers integritet og seriøsitet.

 

 

Hvad værre er så giver det mig grund til at tænke over om Spiegelhauers tidligere udsendelser måske har været en anelse anløbne i forhold til sandheden. :hmm:

 

Jeg vil ikke tage stilling til, for eller imod her - men blot sige, at jeg er dybt imponeret over Dansk Pelsdyravlernes marketingafdeling!

Jeg vil vide hvem bagmanden bag dette modtræk er, og så vil jeg på kursus hos ham/hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman

Men måske man kunne indføre et nyt begreb.

 

-Frilands mink-

Væsentligt dyrere men da dyret får lov til at bevægesig mere så vil det får øget muskelmasse og dermed blive større og dermed få større /mere pels, så vil prisen næppe være væsentligt større end den er i forvejen.

 

Som en tidligere Statsminister sagde.

-Kan vi ikke gøre det lidt bedre.-

Link til indlæg
Del på andre sites

På dette link giver 8 af de implicerede avlere deres side af historierne.

Blandt andet dele der ikke lige kom med i udsendelsen.

http://www.den2side.org/

 

Den side er et studie i psykologisk manipulation! Så den lige i morges, og var meget imponeret :5up: Der er lagt nogle referencer ind, der skaber ubevidste associationer i seerens hjerne, f.eks. er der en af minkavlerne der tydeligvis er blevet instrueret til at sige: De besøgte mig den og den dato - "dagen efter minkudslippet i Skørping (eller hvor det nu var). Hensigten er helt tydeligt at sammenkæde Operation X og Anima med folk der lukker mink ud.

En anden minkavler taler om sin barndom og hvornår han fik sin første mink osv - afdæmpet lavet, men alligevel noget der trykker på sympatiknappen.

Læg også mærke til hvor mange gange der klippes og skiftes kameravinkel. Der er ingen tvivl om at det er nogle af landets bedste reklamefolk, der står bag den side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke tage stilling til, for eller imod her - men blot sige, at jeg er dybt imponeret over Dansk Pelsdyravlernes marketingafdeling!

Jeg vil vide hvem bagmanden bag dette modtræk er, og så vil jeg på kursus hos ham/hende :mrgreen:

 

Det er afdelingen for damage control du skal have fat i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men måske man kunne indføre et nyt begreb.

 

-Frilands mink-

Væsentligt dyrere men da dyret får lov til at bevægesig mere så vil det får øget muskelmasse og dermed blive større og dermed få større /mere pels, så vil prisen næppe være væsentligt større end den er i forvejen.

 

Som en tidligere Statsminister sagde.

-Kan vi ikke gøre det lidt bedre.-

 

Se der var til gengæld noget jeg kunne (og ville) støtte :klap:

 

Får sikkert hug for dette, men jeg bruger pels - og læder :genert:

Køber fra producenter hvor jeg kender oprindelsen, dette er forholdsvis let da jeg kan skabe kontakterne igennem mit arbejde, og går langt udenom rævepels fordi jeg ikke kan forsvare forholdene.

 

Ville købe langt mere, hvis jeg kunne få sikker dokumentation og en garanti for dyrets velbefindende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forbudt at holde ræve for pelsens skyld i Danmark, men der er en udfasnings periode på 15 år:skraek: .

Jeg læste lige at den nye regering i Irland vil forbyde pelsavl, men jeg ved ikke om det er godt eller skidt. For folk køber pels alligevel, og så kommer pelsen jo bare fra kina og sådanne steder istedet for.

Hvorfor har vi ikke et dyrepoliti eller hvad man nu vil kalde det her i dk, ja jeg forstår det ikke.

Jeg føler mig flov som menneske :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den side er et studie i psykologisk manipulation! Så den lige i morges, og var meget imponeret :5up:

 

Jamen det er fantastisk! Igen, uden at tage stilling til noget, så ville jeg elske at se "papirarbejdet" bag dette... Og give folkene bagved en stor applaus!

Uanset hvad man mener om budskabet, så er det altså et helt igennem genialt modtræk!

 

Sendte straks et link til en gammel proffessor fra uni, hun vil elske at tæske dem igennem med sit næste medieanalyse hold :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Den side er et studie i psykologisk manipulation! Så den lige i morges, og var meget imponeret :5up: Der er lagt nogle referencer ind, der skaber ubevidste associationer i seerens hjerne, f.eks. er der en af minkavlerne der tydeligvis er blevet instrueret til at sige: De besøgte mig den og den dato - "dagen efter minkudslippet i Skørping (eller hvor det nu var). Hensigten er helt tydeligt at sammenkæde Operation X og Anima med folk der lukker mink ud.

En anden minkavler taler om sin barndom og hvornår han fik sin første mink osv - afdæmpet lavet, men alligevel noget der trykker på sympatiknappen.

Læg også mærke til hvor mange gange der klippes og skiftes kameravinkel. Der er ingen tvivl om at det er nogle af landets bedste reklamefolk, der står bag den side.

 

Du har uden tvivl reti at det er reklamefolk der har lavet det.

Det kaldes -Damage control-.

De mangler bare at vise billeder af små zøøøde minkebasser der har det godt.

 

De trykker på de samme sympati/empati-knapper som Spiegelhauer og Anima.

 

Men jeg tror da ikke at de ligefrem lyver eller er direkte instruerede som jeg oplever at der står mellem linjerne i dit indlæg.

 

I øvrigt så er det da et pudsigt sammentræf at Operation X OG Anima optagelserne falder sammen med 2-3 "udslip" af mink. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm...et par af jer har fået gjort mig opmærksom på nogle ting, hvor jeg ikke rigtig har haft taget stilling/tænkt færdig :hmm:

 

Nu vil jeg lufte mit lille sorte hunde-pelsdyr og i mens, tænke over jeres pointer og augmentationer - tak for dem :5up: - og hvor er det fedt, med et forum hvor den slags også kan hænde :-D

 

 

I øvrigt forklarede en minkavler i udsendelsen "pels eller ej" at frilandsmink ikke kunne lade sig gøre, da mink lever solitært og derfor ville mistrives på friland sammen med andre mink!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pokkers, der findes ikke noget direkte nummer til dem på hjemmesiden :rolleyes: Måske jeg skulle prøve at ringe på hovednummeret og spørge efter dem!?

 

He he jeg tror såmænd ikke det sådan lige er nogen man kan få fat i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hm...et par af jer har fået gjort mig opmærksom på nogle ting, hvor jeg ikke rigtig har haft taget stilling/tænkt færdig :hmm:

 

Nu vil jeg lufte mit lille sorte hunde-pelsdyr og i mens, tænke over jeres pointer og augmentationer - tak for dem :5up: - og hvor er det fedt, med et forum hvor den slags også kan hænde :-D

 

Jep "vi" er et godt forum.

"klapper-os-selv-på-ryggen-smiley"

"high-five-smiley"

 

 

I øvrigt forklarede en minkavler i udsendelsen "pels eller ej" at frilandsmink ikke kunne lade sig gøre, da mink lever solitært og derfor ville mistrives på friland sammen med andre mink!

 

-Skrabemink ?? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

I øvrigt forklarede en minkavler i udsendelsen "pels eller ej" at frilandsmink ikke kunne lade sig gøre, da mink lever solitært og derfor ville mistrives på friland sammen med andre mink!

 

Men de kan godt stå i små bure lige op og ned ad hinanden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

I øvrigt forklarede en minkavler i udsendelsen "pels eller ej" at frilandsmink ikke kunne lade sig gøre, da mink lever solitært og derfor ville mistrives på friland sammen med andre mink!

 

Og hunde stammer fra ulve de har et stærkt rigidt hieraki hvor vold og underkastelse er dagens orden..............Not.

 

Jeg syntes det skulle komme an på en prøve. Vi kan jo have tolket dyrene forkert .....Igen.

 

Men jeg kan godt se at avlen ville være svær at styre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og hunde stammer fra ulve de har et stærkt rigidt hieraki hvor vold og underkastelse er dagens orden..............Not.

 

WHAT! NOT????? :shock:

 

Er du nu sikker på det? Jeg har da ellers mit hyr med at holde Pelle nederst i hierakiet, men tænker jeg er nødt til at blive ved at forsøge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

WHAT! NOT????? :shock:

 

Er du nu sikker på det? Jeg har da ellers mit hyr med at holde Pelle nederst i hierakiet, men tænker jeg er nødt til at blive ved at forsøge :mrgreen:

 

Spær ham inde i et lille bur og så skal du se resultater. :mrgreen:

 

Aj pjat.

 

Kunne vi have vore forestillinger om mink som udelukkende solitære fra kilder der er ligeså gamle som tidligere tiders opfattelse af hundehold?

 

I så fald er der da grund til at revidere denne opfattelse og så kunne Mink måske gå i fritløbsområder.

 

Det var bare en tanke. ( de kommer helt af sig selv:genert: )

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Spær ham inde i et lille bur og så skal du se resultater. :mrgreen:

 

Aj pjat.

 

Kunne vi have vore forestillinger om mink som udelukkende solitære fra kilder der er ligeså gamle som tidligere tiders opfattelse af hundehold?

 

I så fald er der da grund til at revidere denne opfattelse og så kunne Mink måske gå i fritløbsområder.

 

Det var bare en tanke. ( de kommer helt af sig selv:genert: )

 

Jeg synes det er gode tanker du gør dig!

 

Herudover skal man også huske på at evolution iblandt dyr i fangeskab ikke er et ukendt fænomen - de tilpasser sig helt utroligt til forholdene.

Det kan ske at de vildtlevende mink er solitære, men det er ikke sikkert at minkene i fangeskab fungerer på samme grundlag længere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Jeg synes det er gode tanker du gør dig!

 

Herudover skal man også huske på at evolution iblandt dyr i fangeskab ikke er et ukendt fænomen - de tilpasser sig helt utroligt til forholdene.

Det kan ske at de vildtlevende mink er solitære, men det er ikke sikkert at minkene i fangeskab fungerer på samme grundlag længere!

 

Det er da en mulighed der kan undersøges og arbejdes videre med i pelsdyravlerforeningen. Hvis de har modet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

Spær ham inde i et lille bur og så skal du se resultater. :mrgreen:

 

Aj pjat.

 

Kunne vi have vore forestillinger om mink som udelukkende solitære fra kilder der er ligeså gamle som tidligere tiders opfattelse af hundehold?

 

I så fald er der da grund til at revidere denne opfattelse og så kunne Mink måske gå i fritløbsområder.

 

Det var bare en tanke. ( de kommer helt af sig selv:genert: )

 

Faktisk kommer jeg til at tænke på, at for nogle år siden morede jeg mig næsten dagligt over to mink som holdt til ved vores strand. Jeg kunne sidde og se på hvordan de "legede" og rendte ud og ind mellem de store sten.

Der var altid to sammen.

Jeg tror det var mink, men er ikke 100 på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Faktisk kommer jeg til at tænke på, at for nogle år siden morede jeg mig næsten dagligt over to mink som holdt til ved vores strand. Jeg kunne sidde og se på hvordan de "legede" og rendte ud og ind mellem de store sten.

Der var altid to sammen.

Jeg tror det var mink, men er ikke 100 på det

 

Der er nok ikke den store forskel på de der små størelser hvad "samliv" angår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...