Hop til indhold

Heiwadog


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Det lyder umiddelbart ikke som noget jeg ville fodre med:

 

Sammensætning: Korn, kød og animalske biprodukter, vegetabilske biprodukter, olie, fedt, mineraler og grøntsager

 

Indhold: 20,00% Råprotein 9,00% Råfedt 0,35% Natrium 3,00% Råfibre 7,00% Råaske 1,00% Fosfor 0,15% Magnesium 1,30% Calcium

Tilsat pr. kg: 10.000 I.E. Vitamin A 200 mcg Biotin 640 mg Jern 1.000 I.E. Vitamin D3 18 mg Pantohensyre 115 mg Zink 50 mg Vitamin E 35 mg nikotinsyre 9 mg Kobber 9 mg Vitamin B1 2 mg Folinsyre 0,3 mg Kobolt 9 g Vitamin B2 1 mg Vitamin K 20 mg Mangan 6 mg Vitamin B6 50 mg Vitamin K 2 mg Jod 30 mcg Vitamin B12 1.250 mg Kolinklorid 0,3 mg Selen

For mig ligner det indholdslisten i Pedigree lidt for meget.....

 

Men de reklamere da meget godt for det:

... Anbefalet af den dygtige opdrætter Heinz Mütze, som gennem

35 år har beskæftiget sig med hundesport.

· opdrætter af arbejdshunde til politiet

· instruktør af sportshunde i Brugshundeforeningen Senftenberg

· underviser af narko- og bombehunde til det tyske grænsepoliti

· præstationsdommer for politihunde

• international og tysk vicepræsident for politihundeforeningen i år 2000 i Hannover

" ...Igennem alle årene med opdræt af brugshunde til de tyske myndigheder, som stiller meget store krav, har foderet været en vigtig del, for at kunne avle stærke og gode hunde. Disse krav bliver gennem Warneke heiwadog opfyldt til fulde."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Bare rolig, Vinnie bliver på Markus-Mühle. Men Lillemanden skal desværre nok have noget andet, for hans gylperi er blevet værre efter vi startede på det igen.

 

Ved ikke hvad ved indholdslisten, der ligner Pedigree :confused: Der er da ingen farvestoffer og E-numre.

 

Inholdet i pedigree:

 

Begge varianter: Protein: 20 / Olier & fedtstoffer: 13 / Aske (mineraler): 7,5 hvoraf Kalcium: 1,3, Fosfor: 1 / Træstof: 2,5 / Omega 6 fedtsyrer: 2,6 / Omega 3 fedtsyrer: 0,45 / Jern: 0,01 / Energiindhold / 100 g: 1546 kJ (370 kcal) / NFE (kulhydrater): 48,8. Vitamin A: 8100 IE/kg/ B Vitamin gruppe: 130 mg/kg / Vitamin D3: 810 IE/kg / Vitamin E: 180 mg/kg / Vitaminindholdet garanteres frem til bedst-før-dato. / Kobber (som sulfat): 11 mg/kg / Indeholder EU-godkendte antioxidanter, konserveringsmidler og farvestoffer; Farvestoffer fra naturlig kilde.

 

Ingredienser:

Med oksekød: Korn (min. 4% hvede, min. 4% majs), Kød & kødbiprodukter (min. 4% oksekød i brune bidder).

 

Med kylling: Korn (min. 4% ris, min. 4% hvede, min. 4% majs), Kød & kødbiprodukter (min. 4% kylling i de lysebrune bidder).

 

Begge varianter: Olie og fedtstoffer (min. 0,2% fiskeolie), Vegetabilske biprodukter (min. 3% tørret roemasse), Mineraler. Vegetabilsk proteinekstrakt, Grønsager (min. 4% gulerødder i orange bidder, min 4% bønner i grønne bidder).

 

Bortset fra farvestofferne så synes jeg de minder en del om hinanden:

- korn som første ingrediens

- uspecificerede biprodukter

- ikke en eneste navngiven kødtype (joo.. Pedigree har en variant med kylling og en med okse, men er ikke specificeret på listen)

- Grønt er i begge også fra biprodukter

- Ingen konkret angivelse af hvilken type olie og grøntsager

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad i tidligere har prøvet, men synes bare der er så mange bedre alternativer i samme prisleje.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

- korn som første ingrediens

- uspecificerede biprodukter

 

De to ting har jeg ikke noget problem med :)

 

- ikke en eneste navngiven kødtype (joo.. Pedigree har en variant med kylling og en med okse, men er ikke specificeret på listen)

 

Der er nu også navngivne kødtyper hos Heiwa - de har bl.a en lam og ris variant. Synes også der stod kødtyper på de andre i den folder jeg så.

 

- Grønt er i begge også fra biprodukter

 

Fint nok med mig...

 

- Ingen konkret angivelse af hvilken type olie og grøntsager

 

Der kan jeg give dig ret, jeg vil også gerne vide hvilke fedstoffer der er i foderet.

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad i tidligere har prøvet, men synes bare der er så mange bedre alternativer i samme prisleje.

 

Indenfor det seneste år vi som overfor nævnt brugt Markus-Mühle. Derudover Meldgaard Naturhund, Henne Petfood Main og Hills Natures Best.

Jeg har sådan set ikke været utilfreds med nogle af dem. Leder bare stadig efter det perfekte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis ikke man har problemer med at betale for affald og fodre sin hund med det, så er det lige så dårligt som alt det andet du kan købe, men ærlig talt hvis man er så ligeglad med hvad man fodre med så køb det billigste fra fakta det er lige så dårligt men noget billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kender Hills og Hennes, men ikke det sidste mærke... Men hvad er det der mangler hos de fodermærker, siden du skifter?

 

Undre mig lidt over at du er ligeglad med at det er korn og "kød"affald, der er hovedingredienserne, når du søger det perfekte foder....

Så er ikke helt med på hvilke kriterier du definere det perfekte foder udfra?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis ikke man har problemer med at betale for affald og fodre sin hund med det, så er det lige så dårligt som alt det andet du kan købe, men ærlig talt hvis man er så ligeglad med hvad man fodre med så køb det billigste fra fakta det er lige så dårligt men noget billigere.

 

Jamen det tror jeg jeg vil gøre så :-D Har nemlig fået anbefalet Alnutra, som fås hos Aldi. 25% protein og 16% fedt - lige de rigtige værdier til mine hunde, og kødindholdet er fisk og fjerkræ. Pris: 10 kr/kg.

 

I denne test: http://www.test.de/themen/haus-garten/test/-Trockenfutter-fuer-Hunde/1410317/1410317/1409909/1413167/ scorer det meget højere end Markus-Mühle :shock:

 

Mht. det "affald", der i foderet, så er det f.eks. fjerkræhalse og -ben, tarme og indvoldsrester og kød der sidder så tæt på knoglerne at det ikke kan maskinskæres. Altsammen noget der har høj næringsværdi og som hunde ville elske hvis de fik det serveret råt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det tror jeg jeg vil gøre så :-D Har nemlig fået anbefalet Alnutra, som fås hos Aldi. 25% protein og 16% fedt - lige de rigtige værdier til mine hunde, og kødindholdet er fisk og fjerkræ. Pris: 10 kr/kg.

 

I denne test: http://www.test.de/themen/haus-garten/test/-Trockenfutter-fuer-Hunde/1410317/1410317/1409909/1413167/ scorer det meget højere end Markus-Mühle :shock:

 

Mht. det "affald", der i foderet, så er det f.eks. fjerkræhalse og -ben, tarme og indvoldsrester og kød der sidder så tæt på knoglerne at det ikke kan maskinskæres. Altsammen noget der har høj næringsværdi og som hunde ville elske hvis de fik det serveret råt.

 

Her er en variant som også indeholder 25% protein og 16% fedt: http://778187.shop12.eseller.dk/pi/Active_Bites_15_kg__1703_76.aspx

 

Prisen er jo dog en anden end 10kr/kg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver nødt til at sige at lige meget hvor genialt det foder er, så koster det mere end jeg er villig til at give. Jeg fodrer heller ikke min søn med engelsk bøf og artiskokhjerter hver dag - mindre må også kunne gøre det ;-)

 

Det er helt fair :) Det var nu også derfor jeg spurgte hvad det er du søger i et foder. Du skrev protein indhold og fedtindhold, som det skulle være. Hvilke andre krav har du? Så er det lidt nemmere at søge rundt på de forskellige mærker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt fair :) Det var nu også derfor jeg spurgte hvad det er du søger i et foder. Du skrev protein indhold og fedtindhold, som det skulle være. Hvilke andre krav har du? Så er det lidt nemmere at søge rundt på de forskellige mærker :)

 

Jeg søger bare et foder der passer til Leroys nuværende behov, og som man kan se at han trives på. Det ser man jo først når det er forsøgt :-D

 

Vinnie har det tilsyneladende rigtig fint med Markus-Mühle - hun har taget de ca. 5 kg på, som hun efter min mening altid har manglet, og fedtindholdet er ellers ikke ret højt :hmm:

 

Men Leroy trænger til at få lidt mere sul på kroppen, og han kommer til at gylpe af MM, så nu må vi finde noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...