Hop til indhold

Størrelse på hundekiks


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Ville lige høre hvor store jeres hundekiks er :confused:

 

Vi bruger Frolic - nogle gange deres "mini" model, som "almindelige" kiks

De almindelige skærer vi over i kvarte - Mini'erne i halve.

(Skal lige siges at vi også bruger andre ting - cocktailpølser, hamburgerryg, kylling etc. - helt afhængig af hvad der skal trænes)

 

Første gang vi var til hundetræning med Bailey, gik der ikke ret længe

(en ½ times tid vil jeg tro) så var hun mæt, og begyndte at spytte dem ud igen :stupid:

 

Ja, så blev det jo svært at lokke hende til at gøre noget for en hundekiks, og vi måtte starte med cocktailpølserne....

I øvrigt var jeg lidt nervøs for mængden af kiks - hun skulle jo også kunne spise aftensmad, uden at tage for meget på.

Altså havde jeg det ikke helt fint med at konstant putte kiks i munden på hende.

Træneren anbefalede derfor at skære kiksene over i mindre stykker.

Se DET har været en stor succes :klap:

 

Nu løber vi ikke tør for kiks til træning mere (der er jo 4 gange så mange i kikseposen)

Får ikke dårlig samvittighed over at give hende for mange kiks.

Er blevet billigere - en pose holder væsentlig længere.

Synes man hun har været super dygtig, har man jo muligheden for at give hende en ekstra - igen uden at få dårlig samvittighed over overfodring.

 

 

Hilsen

Bailey og Morten

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika har både dyrlægens hundekiks, marvbens kiks, munchy strips, men gider ikke nogle af dem

så har opgivet det er det samme som at smide penge på fortovet,

så nu har jeg lommerne fulde når jeg er ude og træne mit lille hvalpe hold, for de vil gerne have dem,

Laika gider kun pølsestykker, kogt leverstykker, og kyllinge bider, men det skal være meget små stykker,

hun er jo en rigtig dame ikke,

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er bittesmå, på størrelse med en ært, der skal jo bruges rigtig mange godbidder til sådan en træningstime :-D

 

Altså stort set samme størrelse...

En ært passer meget med størrelsen på en kvart Frolic.

Rart at høre jeg ikke er den eneste det synes der bliver brugt MANGE godbidder, og at løsningen er den rigtige.

 

 

Og så plejer jeg at tage 2-3 forskellige slags godbidder med, så de ikke pludselig blever trætte af de godbidder jeg har med.

 

Vi har også gerne cocktailpølser med også (i samme størrelse) hvis hun bliver træt af de almindelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Laika har både dyrlægens hundekiks, marvbens kiks, munchy strips, men gider ikke nogle af dem

så har opgivet det er det samme som at smide penge på fortovet,

 

De er også store og vist ikke lige til at skære ud, hvis jeg husker dem rigtigt.

 

Laika gider kun pølsestykker, kogt leverstykker, og kyllinge bider, men det skal være meget små stykker,

hun er jo en rigtig dame ikke,

Rigtigt luksusdyr, hva' :mrgreen:

 

Sikke i øvrigt hvor de ligner hinanden - synd der er så langt imellem dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig - og derfor vores opgave ikke at overfodre

(=nemmere med små godbidder)

Men Bailey har da også andre godbidder end kvarte Frolic'er,

som hun får, når hun har været særlig dygtig.

 

Nu er det så ikke noget problem for jer, da hun jo ikke gider kiks

og kun vil have rigtig godbidder i små stykker :banan:

 

Sådan nogle er Bailey selvfølgelig også helt vild med, så meget at vi i hvert fald ikke kan bruge sådan nogle til at træne med - så er der ALT for meget fokus på godbidderne :blink:

 

Edit: Er simpelthen nød til at sætte det her ind: :ivrig:

Det er lige sådan hun ser ud når de er for gode :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en blanding af tørfoder, minifrikadeller, pølse skåret i små stykker, også sådan i ært-størrelse.

 

Jeg er som sådan ikke bange for at overfodre, når vi er til træning, da foderet til træningen altså kommer til at være i stedet et måltid. I øjeblikket træner vi lørdag kl. 9:30 - her kommer morgenmaden med i lommen sammen med f.eks. pølsestykker.

 

I de lyse måneder træner vi torsdag aften - her er det aftensmaden, der kommer med til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et større problem for Petrine, hun får et helt måltid til en times træning, bruger som regel fars, men det er svært at dosere og sviner meget.

 

Der tror jeg at jeg ville finde noget andet - som du selv siger - det sviner.

Det skal selvfølgelig være noget den synes godt om, men hvad med skinketern, pølseskiver eller lignende - som også flere andre bruger.

I hvert fald noget der er nemt at få skåret i små bidder, det er jo ekstra vigtigt da Petrine jo ikke er så stor.

Jeg ville også gøre som Dorte - bruge måltidet - eller springe det over

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...