Hop til indhold

Sygeforsikring, spørgsmål om når forsikringen skal bruges

Trei
 Share

Recommended Posts

Æh... nu ved jeg ikke om jeg placerer denne her tråd det rigtige sted, hvis jeg ikke gør så undskyld. :oops:

Jeg skal for første gang bruge den sygeforsikring jeg har på Ozzie, og så er det, at jeg lige vil høre jer, der har prøvet ad, hvordan det er forløbet, når I har stået i situationen.

Selvfølgelig ringer jeg også til forsikringsselskabet (Alm Brand) for at få forklaret, hvordan jeg bærer mig ad, men jeg er lidt nysgerrig efter hvad jeres erfaringer har været. Har der været tusind papirer I skulle udfylde? Gik der lang tid inden I fik jeres penge? Har I oplevet at der var problemer eller er det gået helt fint?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har godt nok ikke sygeforsikring på mine dyr længere, men da jeg havde, sendte man bare en kopi af regningen ind til forsikringen (evt fax eller scanne den ind og maile) og skrev sit kontonummer på bagsiden/andetsteds på regningen - pengene kom efter et par dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mjø... Silke havde en øreinfektion i efteråret...

Den var hårdnakket og krævede flere dyrlægebesøg. Og to gange skylning af ørerne i bedøvelse...

Så da hun endelig var rask efter flere måneder sendte jeg regningerne ind til Alm. Brand.

Samtidig sendte jeg nogle ældre regninger for at vise, at hun havde haft øreinfektioner før i forbindelse med hendes løbetider. Jeg vedlagde et brev hvor jeg forklarede sygdomsforløbet. Og spurgte samtidig om forsikringen ville dække en sterilisation for at undgå øreinfektioner fremover, for det anbefalede dyrlægen.

---Der gik vis ikke så lang tid før jeg fik en check, men det var et helt forkert beløb. De havde vist kun skimmet mit brev og havde derefter trukket flere selvrisikøer fra. Og dermed havde de fået barberet deres beløb ned til det halve... Og så gav de selvfølgelig afslag på bidrag til sterilisation.

Nå, men jeg fik stillet et regnskab op som JEG så tallene, og efter en del mail-debatteren frem og tilbage så fik jeg da efterhånden det rigtige beløb ud af dem... Men det gik ikke helt automatisk... Og man skal nok ikke stille flere spørgsmål samtidig... DET har de vist ikke kapacitet til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand er tidligere assurandør :wink:

Han skriver et følgebrev til kopierne af regningerne, hvor han lægger beløbene sammen. Alm. Brand svarer så med en check og et følgebrev, hvor de også lægger tallene sammen. Fratrukket 300kr i selvrisiko pr. diagnose. Og fratrukket medicin. Så udbetaler de 80% af det resterende beløb.

Jeg kan ikke huske om man skal indsende indenfor 2 eller 3 mdr. efter 1. regning i et forløb.

Jeg mener vi har fået checken 14 dage efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skriver et følgebrev til kopierne af regningerne, hvor han lægger beløbene sammen. Alm. Brand svarer så med en check og et følgebrev, hvor de også lægger tallene sammen. Fratrukket 300kr i selvrisiko pr. diagnose. Og fratrukket medicin. Så udbetaler de 80% af det resterende beløb.

Jeg kan ikke huske om man skal indsende indenfor 2 eller 3 mdr. efter 1. regning i et forløb.

Jaha... Man skal bare gøre det enkelt --og i assurandørsprog... SÅ går det som smør.. :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaha... Man skal bare gøre det enkelt --og i assurandørsprog... SÅ går det som smør.. :lol::lol:

Det er nu ikke noget særligt, og har nok ikke specialvirkning, men jeg lægger da gerne skrivelsen ud her, så andre kan skrive det samme:)

Alm. Brand

Att. (assurandørs navn)

Gade

By

Din by, dato

Vedr. hundeforsikring police nr. xxxxx, dit (forsikringstagers) navn

Hermed fremsender jeg regninger på behandling hos vores dyrlæge (dyrlæges navn) af vores chihuahua stambogsnavn (kaldet xxxxxx.)

Regninger for behandlinger 4 stk., på ialt kr. xxx

Med venlig hilsen

Dit navn

adresse

telefon

Link til indlæg
Del på andre sites