Hop til indhold

Baldur siger fra ved at markerer


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øj, vi har været på Hamlet! Skal han bedøves? For det må være en jævnt voldsom oplevelse, når han ikke selv fatter, hvad der skal ske! Hvornår får vi resultatet?

 

Der fik du lige smilet frem på mine læber :lol:Vi får resultat kl. 16, det vil sige, I får det så nok først ved 17-tiden :blink:

 

Han fik en forbedøvelse mens vi var der, og inden han skal ind, så får han endnu en bedøvelse som slår ham helt ud. Som du selv siger, det er en for voldsom oplevelse, og ydermerer så kan du jo ikke sige til ham, at han skal ligge heeelt stille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der fik du lige smilet frem på mine læber :lol:Vi får resultat kl. 16, det vil sige, I får det så nok først ved 17-tiden :blink:

 

Han fik en forbedøvelse mens vi var der, og inden han skal ind, så får han endnu en bedøvelse som slår ham helt ud. Som du selv siger, det er en for voldsom oplevelse, og ydermerer så kan du jo ikke sige til ham, at han skal ligge heeelt stille...

 

Jamen du kan lige så godt vænne dig til at du har en HF hund:mrgreen:

 

Venter også spændt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den var god nok, det var skidt...

 

4092429061_56230038a0_o.jpg

 

Jeg forstod ikke 100% forklaringen, men jeg skal prøve at gengive så godt jeg kan. Billedet herover er af Baldurs rygrad, og den grå kanal imellem det vide er hans rygmarvskanal, og her løber de store nervebaner. Problemet er de 2 grønne cirkler, i den venste cirkel kan man se at noget af disken ligesom har en bule (hvis man sammenligner med disken over, så kan man se at bulen er større end normalt), og hvis man kigger på den højre cirkel, så kan man her se at knoglen ligesom har et udspring.

Udbulingen i venstre cirkel og udspringet på knoglen på højre side, gør at passagen i i rygmarvskanalen ikke er bred nok til at nerverne kan være der, så de bliver klemt, og det gør rigtig ondt :(

 

Så han skal ind og opereres på mandag, og lige nu ligger han bare og har det rigtig skidt, både pga. af bedøvelsen, men også fordi at de har strukket hans ømme ryg for at kunne tage billeder af den :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Øv det var da noget skidt noget! Hva´så nu?

 

Det er slet ikke fordi jeg på nogen måde vil stille spg.tegn ved "diagnosen", men jeg har stadig svært ved at se forskellen fra de grønne ringe og hvis man sammenligner med samme udformning af rygraden ovenover?

 

De forskelligheder jeg kan se er nemlig minimale...kigger jeg forkert eller er disse minimale forandringer nok til smerte?

 

Hvorfor er smerterne der så kun nogle gange? Fik du svar på det?

 

Og hvordan opstår sådanne forandringer?

 

Håber ikke det var for mange spg. I hvert fald må det være rart med en afklaring på problemet men selvfølgelig stadig trist at han har haft ondt gennem længere tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ord mere... I går så meget igennem at det da kun kan blive ren lykke i fremtiden.

 

Er glad for at de har fundet problemet hos Baldur, men er så trist på jeres vejne over alt de I har måtte igennem i de sidste par uger.

 

NU skal det hele vende og dertil får Baldur denne smiley2044.gif skytsengel..

til resten af familien er der en masse :ae: :ae:

Håber at dyrlægen har sagt at han bliver som ny efter denne operation !

 

Knus og rigtig mange tanker fra mig og tøzerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den var god nok, det var skidt...

 

4092429061_56230038a0_o.jpg

 

Jeg forstod ikke 100% forklaringen, men jeg skal prøve at gengive så godt jeg kan. Billedet herover er af Baldurs rygrad, og den grå kanal imellem det vide er hans rygmarvskanal, og her løber de store nervebaner. Problemet er de 2 grønne cirkler, i den venste cirkel kan man se at noget af disken ligesom har en bule (hvis man sammenligner med disken over, så kan man se at bulen er større end normalt), og hvis man kigger på den højre cirkel, så kan man her se at knoglen ligesom har et udspring.

Udbulingen i venstre cirkel og udspringet på knoglen på højre side, gør at passagen i i rygmarvskanalen ikke er bred nok til at nerverne kan være der, så de bliver klemt, og det gør rigtig ondt :(

 

Så han skal ind og opereres på mandag, og lige nu ligger han bare og har det rigtig skidt, både pga. af bedøvelsen, men også fordi at de har strukket hans ømme ryg for at kunne tage billeder af den :ae:

 

Stakkels Baldur :ae::ae::ae: Jeg tror jeg forstod hvad det gik ud på. Bjørn gjorde ikke, men han siger at det må være rigtig træls med to grønne cirkler i ryggen og han håber de snart forsvinder :ae:

 

Vi krydser fingre for at det går godt på mandag :x: og så får i lige en mere af dem her :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er slet ikke fordi jeg på nogen måde vil stille spg.tegn ved "diagnosen", men jeg har stadig svært ved at se forskellen fra de grønne ringe og hvis man sammenligner med samme udformning af rygraden ovenover?

 

Hver for sig er forskellene ikke så store, men fordi at disse 2 udspring ligger overfor hinanden, så gør de passagen for nerverne meget mindre. Prøv at kigge på den grå pølse der ligesom ligger imellem det vide, på dette sted vil du kunne se at den bliver lidt presset pga. af for lidt plads. Denne grå pølse er nerverne, og de bliver klemt på dette sted.

 

Jeg ved ikke hvorfor det er opstået, men dyrlægen sagde at han ofte så det ved større hunde, så måske er det noget i avlen der gør at dette punkt er svagt?

 

Og hvad angår at smerterne kun er der nogen gange, de er der jo nok hele tiden, men ligesom enhver person med ondt i ryggen kan fortælle dig, så har man nogen gange mindre overskud end andre gange, og derfor skal der nogen gange mindre til.

 

I dag da vi skulle til dyrlægen, der var det f.eks. slemt og han kunne ikke selv springe ind i bilen, men stor bare med forbenene oppe og kiggede på mig fordi han ventede på at jeg hjalp. Ganske vist er vores bil lidt høj, men hvis Luna fik lov, så kan hun sagtens selv hoppe derop (det har hun gjort når vi ikke har været hurtige nok).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ord mere... I går så meget igennem at det da kun kan blive ren lykke i fremtiden.

 

Er glad for at de har fundet problemet hos Baldur, men er så trist på jeres vejne over alt de I har måtte igennem i de sidste par uger.

 

NU skal det hele vende og dertil får Baldur denne smiley2044.gif skytsengel..

til resten af familien er der en masse :ae: :ae:

Håber at dyrlægen har sagt at han bliver som ny efter denne operation !

 

Knus og rigtig mange tanker fra mig og tøzerne.

 

Tak :-D

 

Dyrlægen sagde at det jo ikke var nogen mirakelkur, men i 80-90% af tilfældende, der blev hunden så god som ny, så det er jo tæt på et mirakel :5up:

 

Stakkels Baldur :ae::ae::ae: Jeg tror jeg forstod hvad det gik ud på. Bjørn gjorde ikke, men han siger at det må være rigtig træls med to grønne cirkler i ryggen og han håber de snart forsvinder :ae:

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hver for sig er forskellene ikke så store, men fordi at disse 2 udspring ligger overfor hinanden, så gør de passagen for nerverne meget mindre. Prøv at kigge på den grå pølse der ligesom ligger imellem det vide, på dette sted vil du kunne se at den bliver lidt presset pga. af for lidt plads. Denne grå pølse er nerverne, og de bliver klemt på dette sted.

 

Jeg ved ikke hvorfor det er opstået, men dyrlægen sagde at han ofte så det ved større hunde, så måske er det noget i avlen der gør at dette punkt er svagt?

 

Og hvad angår at smerterne kun er der nogen gange, de er der jo nok hele tiden, men ligesom enhver person med ondt i ryggen kan fortælle dig, så har man nogen gange mindre overskud end andre gange, og derfor skal der nogen gange mindre til.

 

I dag da vi skulle til dyrlægen, der var det f.eks. slemt og han kunne ikke selv springe ind i bilen, men stor bare med forbenene oppe og kiggede på mig fordi han ventede på at jeg hjalp. Ganske vist er vores bil lidt høj, men hvis Luna fik lov, så kan hun sagtens selv hoppe derop (det har hun gjort når vi ikke har været hurtige nok).

 

Ok tak for forklaring.

 

Hvad skal i så nu? Altså hvordan er behandlingsforløbet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok tak for forklaring.

 

Hvad skal i så nu? Altså hvordan er behandlingsforløbet?

 

4076847353_e15d64e5bd_o.jpg

 

 

Ved en operation fjerner man et stykke af rygmarvskanalen der hvor den er indsnævret, således at rygmarvskanalen ikke længere trykker på nervebanerne.

 

Så man fjerner et stykke af rygmarvskanalen der hvor nerverne bliver klemt, så man fjerner et låg som så gør at der igen er plads.

 

Det er altså svært at forklare noget man knapt nok selv forstår, men jeg håber, at det alligevel er lidt forståeligt :oops:

 

Efter operationen skal han holdes i ro i en måned, han må kun gå tur i snor, og ingen leg eller andre voldsomme bevægelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at Baldur syntes han har det hårdt efter at have været bedøvet, og derefter blive brækket i hos dyrlægen, men det er altså intet imod hvordan Luna har det, altså ifølge hende...

 

Vi holder hende væk fra Baldur, fordi han er træt og har ondt, men hvis hun er i buret så hyler hun, og nu har vi så taget hende ud af buret, men hun er i snor så hun ikke kan komme hen til ham, og hun hyler stadig...

 

Så det er altså rigtig hårdt at være Luna, det er helt utroligt at vi kan være så onde imod hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig bliver han rask igen den bette...

 

nu vender jeg det hele rundt...havde baldur endt hos mindre kompetent ejer kunne baldur hurtigt ende i statestikken som en hund der havde bidt en anden pga. "agressioner" tænk engang hvor mange staffer der i teorien kunne fejle det eller andet plus at være endt det "forkerte" sted?

 

så er vi glade for at skønne baldur er havnet hos dig lonny :ae: bedre hjem kunne han ikke få.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig bliver han rask igen den bette...

 

nu vender jeg det hele rundt...havde baldur endt hos mindre kompetent ejer kunne baldur hurtigt ende i statestikken som en hund der havde bidt en anden pga. "agressioner" tænk engang hvor mange staffer der i teorien kunne fejle det eller andet plus at være endt det "forkerte" sted?

 

så er vi glade for at skønne baldur er havnet hos dig lonny :ae: bedre hjem kunne han ikke få.

 

Tak :-D

 

Og ja, ikke fordi at jeg skal gøre mig bedre end jeg er, men jeg tror desværre at mange hunde som Baldur bliver aflivet, i stedet for at folk finder ud af hvad der rent faktisk er galt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi spist aftensmad, og Bo havde lagt resterne i en bøtte, som han så ville tage med på arbejde i morgen. Men sådan spiller klaveret ikke her i huset :blink:

 

Vi har jo en syg hund der har fastet siden i går, så selvfølgelig skulle Baldur have det, så må Bo søreme finde noget andet og tage med til frokost i morgen!

 

Sådan er det at være næstvigtigst her i huset :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen sagde at det jo ikke var nogen mirakelkur, men i 80-90% af tilfældende, der blev hunden så god som ny, så det er jo tæt på et mirakel :5up:

 

Baldur bli'r helt rask, helt rask, helt rask - Baldur bli'r helt raaaaaaaaaaask k005.gifk005.gifk005.gif

 

Til jul er Baldur smertefri og frisk og frejdig, det er så gode nyheder, at det er til at tude over b020.gif:genert:b020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...