Hop til indhold

Labrador hvalp


Gæst Martin_d
 Share

Recommended Posts

Gæst Martin_d

Hej.

 

Min kæreste og jeg har en labrador på omkring 9 mdr, og han er bare den dejligste. Han opfører sig meget stille og roligt og har ikke bidt det hele i stykker endnu :)

Vi går til hunde træning med ham 1 gang om ugen og har gjort det lige fra han var 3,5 mdr.

 

Vores spørgsmål går på at han ikke er begyndt at gø endnu, og om det er meget normalt. Vi savner at høre lidt lyd fra ham. Vi bor ude på landet på en gammel gård, og om aftenen er her meget mørkt, så en af grundene, udover selskabet, til at vi fik hund var at det var ham der skulle være den opmærksomme overfor fremmede biler i gårdpladsen, gerne med lidt gøen. Men det sker bare ikke.

Er der noget vi kan gøre for at få ham til at give lidt lyd?

Han piver også meget sjældent.

Det skal dog lige siges at vi har prøvet at tirre ham, med godbider, mad, pind osv. men det er han ligeglad med. Når han har stirret længe nok på at han ikke får maden lige med samme, så ligger han sig bare ned og venter.

 

Han letter heller ikke ben endnu?

 

Håber at nogen kan hjælpe.

 

/Martin, Sanni og "Morgan"

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :lol:

 

Morgan vil måske gø når han bliver kønsmoden og letter ben, måske vil han ikke.

 

Labben er ikke en mistænksom race og slet ikke en vagthund og hvis Morgan er "lalleglad" og glad for alle mennesker, ser han ingen grund til at gø.

 

Du kan lære ham det ved at bruge situationerne når der kommer gæster han er glad for og lade dem tale til ham udenfor døren, så han bliver frustreret over ikke at kunne hilse på dem. Et bjæf og døren åbnes.

 

Det var ikke umiddelbart en metode jeg selv ville anvende for jeg vil have ro omkring gæsterne og det er langt fra sikkert Morgan overfører det til alle biler.

 

Hunde der er deciderede vagthunde er reserverede og mange er misttænksomme overfor fremmede, det er derfor de gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Hej.

 

Min kæreste og jeg har en labrador på omkring 9 mdr, og han er bare den dejligste. Han opfører sig meget stille og roligt og har ikke bidt det hele i stykker endnu :)

Vi går til hunde træning med ham 1 gang om ugen og har gjort det lige fra han var 3,5 mdr.

 

Vores spørgsmål går på at han ikke er begyndt at gø endnu, og om det er meget normalt. Vi savner at høre lidt lyd fra ham. Vi bor ude på landet på en gammel gård, og om aftenen er her meget mørkt, så en af grundene, udover selskabet, til at vi fik hund var at det var ham der skulle være den opmærksomme overfor fremmede biler i gårdpladsen, gerne med lidt gøen. Men det sker bare ikke.

Er der noget vi kan gøre for at få ham til at give lidt lyd?

Han piver også meget sjældent.

Det skal dog lige siges at vi har prøvet at tirre ham, med godbider, mad, pind osv. men det er han ligeglad med. Når han har stirret længe nok på at han ikke får maden lige med samme, så ligger han sig bare ned og venter.

 

Han letter heller ikke ben endnu?

 

Håber at nogen kan hjælpe.

 

/Martin, Sanni og "Morgan"

 

Jeg kan ikke hjælpe kun nikke genkendende til det :-)! Coco (sort labber) er knap 8 mdr nu og vi har samme "problem" med hende. Vi bor også langt ude på landet og jeg ville også ønske hun ville lige give en advarsel når hun hørte fremmede. Men har håb da hun nogen gange giver et lille bjæf når det banker på døren om aftenen. Men ellers er hun også "lydløs" :blink:! Hun piber heller ikke når hun vil ud og tisse eller ind igen. Sætter sig bare stille foran døren og så er det jo lige om man ser det... Men mon ikke det kommer når de bliver ældre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

 

Vores der nu snart er 1½ år, lavede heller ikke meget lyd i starten.

Hun var vist over 1 år før hun kunne give hals på kommando.

Nu siger hun til så snart der er det mindste... eller hun tror der er :blink:

F.eks. når nogle hun ikke kender ringer på, når hun vil lege / have opmærksomhed, vil ud/ind i haven, når hun er i haven og jeg kommer hjem.

Der er også STOR forskel på hvordan hun gør når der er nogle der ringer på, og når hun siger hun står i haven og venter på jeg kommer ind fra P-pladsen.

 

Jeg vil tro det nok skal komme med tiden.

Ros ham stort når der endelig kommer et bjæf.

Når der er en "lyd"/kommer nogle.... HVAD ER DET - lad os gå ud og kigge efter.... Lad som om du passer på huset, det kunne måske hjælpe når han ser hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen :vinken:

 

Plz kan vi bytte hund i et par dage?! :mrgreen:

 

Det lyder virkelig som en ønskehund i mine øjne! :lun:

 

Mio kan ikke stoppe med at gø og pive, og gør det konstant! :roll:

Men når jeg tænker over det, så gjorde han det ikke så meget da han var yngre. Det kom lidt hen af vejen, og nu er det næsten gået over gevind.

Det samme med at lette ben. En dag gjorde han det bare (ca 7mdr på vaklende 3 ben :blink:) og siden har det næsten taget overhånd, og han letter pt ben hver 5. meter, også selvom der ikke er mere at "lukke ud"! :stupid:

Men som allerede nævnt i tråden, så afhænger det af udviklingen. Nogle hunde er hurtigere ude end andre, men der er ingen grund til at presse på synes jeg.

Men selvf kan man træne hunden til at gø på kommando, hvis i gerne vil have lidt lyd på! :5up:

 

Held og lykke! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hunde der er deciderede vagthunde er reserverede og mange er misttænksomme overfor fremmede, det er derfor de gør.

 

 

 

Nu låner jeg ligedenne tråd.

 

Vil det sige at hvis vi havde brugt aslan som vagthund, og havde trænet ham til det, fra barns ben af, så ville han have været mere reseveret?

 

Og er han så social som han er, fordi mange mennesker har snakket med ham som hvalp?

 

Han er jo staadig vagsom, og martins bedste ven og aslans kæreste Morten, tør ikke selv gå ind, og vi tør ikke lade ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...