Hop til indhold

Hundeluftning i Århus.

Gæst århus citydog
 Share

Recommended Posts

Gæst århus citydog

Hej allesammen!

Jeg er lige blevet medlem af hundeforum, og vil derfor fortælle, at jeg har startet et professionelt hundelufterfirma i Århus, samtidig med at jeg læser til hundeadfærdsinstruktør hos hundepsykolog Lone Greva. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I synes om at bruge en hundelufter som hjælp i hverdagen? Og om der er nogle, der selv har haft - gode som dårlige - oplevelser med dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :)

Det kommer helt an på hvordan du griber det an :)

Hvordan tilrette lægger du det?

Hvordan skal du lære hundene at kende fx?

Hvordan henter du dem og aflevere dem igen?

Er det medens de er alene hjemme og kan de så nå og falde ned inden du går igen osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger nogle gange en professionel hundelufter, der passer Thailo hjemme hos sig selv, i de 8 timer jeg er på arbejde. Efter lidt start vanskeligheder går det fint nu og Thailo er godt træt når "vi" kommer hjem fra arbejde. Han bliver ikke bare lagt hen i et hjørne. :lol:

Den første gang jeg afleverede ham var jeg lidt spændt på hvordan det ville gå men nu synes jeg det er rart at have den mulighed, for man kan jo pludselig stå i en situation hvor man ikke kan få andre til at passe hunden. Det drejer sig selvfølgelig om at have tillid til fremmede, men man kan jo mærke på sin hund om den er glad for at møde personen igen.

Jeg synes det er en god ting, og man må jo som udgangspunkt regne med at folk der nedsætter sig som hundeluftere, er glade for hunde.

Og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst århus citydog

Tak for jeres kommentarer!

Jeg starter med et uforpligtende introduktionsmøde, hvor jeg kommer hjem til ejer og hund, så vi kan møde hinanden og aftale, hvilke specielle behov hunden har. Når jeg så skal lufte hunden, henter jeg den og kører til det aftalte luftested. Efter en times luftning afleverer jeg den igen, hvor jeg efter aftale med ejeren sørger for vand, evt. foder eller bestemt legetøj.

Første del af min uddannelse hedder hundeadfærdsinstruktør. Derefter kan jeg læse videre til adfærdsbehandler, hvilket er mit mål.

Link til indlæg
Del på andre sites