Hop til indhold

Velkommen:-)


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Så blev der oprettet en tråd for terriere og deres ejere.

 

Har du/I en hund som favner under gruppen "terrier", så skriv lidt om dig selv og hvorfor dit valg faldt på netop din/jeres hund.

 

Mvh

 

Julie

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Anonymous

Hej :-).

 

Jeg synes det er et super fedt forum, og fedt der også er en tråd til os der har en af terrierracer ;).

 

Vi har i min familie netop købt en 9 ugers hvalp af racen Irish Glen of Imaal Terrier, som vi er super glade for, og som er rigtig dejlig.

 

Vi valgte en hund af racen terrier, fordi vi er vilde med terriernes temperament, og deres selvstændighed, og ikke bare ville have en "robothund", som kun gjorde hvad vi sagde, men en hund der også godt kunne tænke selv. Derudover er netop denne race meget dejlig at have i hjemmet.

 

Men når man vælger en terrier, skal man jo også være opmærksom på at aktiverer den, Og det synes vi lød spændende.

 

Så derfor valgte vi en terrier. Og det er vi meget glade for den dag i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Hej

Min hund er Jack Russel terrier, og hun er meget aktiv og jeg vil ønske at hun bliver mere seriøse :) .. .... Ellers hun er dejlig 1-årig....... Men mit problem nu at hun gør rigtig meget (vafbrudt) når vi ikke er hjemme.... Og jeg ved ikke hvad vi kan gøre ved det!!

 

Vi har brug for hjælp

 

Vic

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst anne-marie
Hej

Min hund er Jack Russel terrier, og hun er meget aktiv og jeg vil ønske at hun bliver mere seriøse :) .. .... Ellers hun er dejlig 1-årig....... Men mit problem nu at hun gør rigtig meget (vafbrudt) når vi ikke er hjemme.... Og jeg ved ikke hvad vi kan gøre ved det!!

 

Vi har brug for hjælp

 

Vic

 

Du skal forfra med alenehjemme træning tror jeg.

 

Du kan læse om træningen her http://www.hundeliv.dk , det er vigtigt at gå frem med få sekunder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Jeg har to jack russell terrier. Det var lidt af et tilfælde jeg fik den første.

Jeg overtog min tævehund for 10½ år siden, efter mishandling og tæsk, jeg frikøbte hende, simpelthen. Jeg havde på det tidspunkt også en korthåret hønsehund, men da han døde og jeg ville have en ny hund, ja så blev det en jack russell terrier mere.

De har et herligt temperament, der lige passer til mit, og er en morsom hund i hverdagen. Det kan da være svært at træne den, men tålmodighed og masser af godbidder kan det lade sig gøre.

Jeg mistede min hanhund i juni i år, men han var nået til klasse 3 i lydighed under DKK, hvilket et noget af en præstation.

Så nu har jeg en hanhund på 9½ måned, så må jeg jo se om han kan gøre det efter Begge hunde går til gravtræning, hvilket de synes er det beste i denne verden

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Vil da lige præsentere mig og min bette terrier :D

 

Jeg har en Westie, lille hundepige på 15 mdr - hendes navn er Kency. Hun flyttede ind hos mig 11. juli 07, i forvejen har jeg en D/S Gårdhund på 4½ år. Kency er en skøn lille terrier, med sine egne meninger som en rigtig terrier skal have det. Men hun er også rigtig meget en hyggemus, hun elsker at putte. Hun er samarbejdsvillig og lydig for det meste, men kan have sine dage hvor det er meget sjovere at lege end at træne - det tager vi som det kommer, og har hun ikke lyst til at træne en dag, finder vi da på noget andet sjovt. Kan godt lide hendes selvstændighed og at hun har sine egne meninger, men alligevel er hun også samarbejdsvillig og lydig for det meste. Pt er Kency dog inde i en periode (jeg håber da ihvertfald at det kun er en periode) hvor indkaldet ikke helt virker hvis hun får færten af et spor eller ser dyr der kan jages. Hvis ingen af de to ting er der, virker indkaldet fuldstændig som det skal og hun kommer så snart jeg kalder..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...