Hop til indhold

Tørkost uden korn og kylling ??


Trine
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde hvor hendes hund har udviklet allergi over for korn og kylling.

Hun laver maden selv lige for tiden og det virker for hunden, men hun vil gerne høre om der findes noget tørkost uden de to ting.

 

Det ville være lidt lettere når hunden skal passes og noget nemmere at have i lommen som guffere.

 

Det skal være uden :

Kylling

Havre

Hvede

Byg

Rug

 

Hvis i kender nogle steder hvor hun kan få tørret kød til godbidder, må i gerne smide et link.

 

Ps. Hunden er meget madglad, så det er ikke kræsenhed der er noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde hvor hendes hund har udviklet allergi over for korn og kylling.

Hun laver maden selv lige for tiden og det virker for hunden, men hun vil gerne høre om der findes noget tørkost uden de to ting.

 

Det ville være lidt lettere når hunden skal passes og noget nemmere at have i lommen som guffere.

 

Det skal være uden :

Kylling

Havre

Hvede

Byg

Rug

 

Hvis i kender nogle steder hvor hun kan få tørret kød til godbidder, må i gerne smide et link.

 

Ps. Hunden er meget madglad, så det er ikke kræsenhed der er noget problem.

 

Hvad med Selected Fish fra Ollivers :hmm:

 

INGREDIENSER

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet, frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet, komplet vitamin & mineral pakke, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (ærtefiber, roetrævler & risklid), OLIVER’S OMEGA 3 BOOST™, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharider, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

Og Ollivers Fish Bites til belønning :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige bestilt Wolfblut fiskevariant, så det håber jeg er godt, ellers findes der altså rigtig mange mærker som laver en variant eller flere som opfylder de ting du skriver

 

Tholo

Olivers

Wolfblut

Acana

Fromm Gold

 

ja og sikkert mange flere vi har prøvet Acana og Fromm af dem jeg nævner de andre har vi tænkt på at prøve :blink: jeg har brugt rigtig meget tid på nettet og kigget foder og der er mange som opfylder det, også til meget forskellige priser så det er bare med at læse inholdsfortejenlser og så vælge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige bestilt Wolfblut fiskevariant, så det håber jeg er godt, ellers findes der altså rigtig mange mærker som laver en variant eller flere som opfylder de ting du skriver

 

Tholo

Olivers

Wolfblut

Acana

Fromm Gold

 

ja og sikkert mange flere vi har prøvet Acana og Fromm af dem jeg nævner de andre har vi tænkt på at prøve :blink: jeg har brugt rigtig meget tid på nettet og kigget foder og der er mange som opfylder det, også til meget forskellige priser så det er bare med at læse inholdsfortejenlser og så vælge :5up:

 

Af en eller anden grund har Tholo.dk ikke haft foder i lang tid? Nogen der ved hvorfor?

 

Tørrede godbidder kan hun også lave selv, skær kød i små stykker (råt) og tør det i ovnen på 50 grader i nogle timer.

Det er hundene vilde med!

 

Ellers sender de tørrede produkter herfra: Naturhunden.dk v/Karina Kofoed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Af en eller anden grund har Tholo.dk ikke haft foder i lang tid? Nogen der ved hvorfor?

 

Tørrede godbidder kan hun også lave selv, skær kød i små stykker (råt) og tør det i ovnen på 50 grader i nogle timer.

Det er hundene vilde med!

 

Ellers sender de tørrede produkter herfra: Naturhunden.dk v/Karina Kofoed

 

Jeg tror at det er et nyt koncept, det med at de har deres eget fodermærke.

 

Simpelthen en udviddelse af deres sortiment.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er et nyt koncept, det med at de har deres eget fodermærke.

 

Simpelthen en udviddelse af deres sortiment.

 

Hmm, jeg havde bare læst om det engang, og så skulle jeg se noget på ingredienslisten, men de har ikke haft foder på deres side i rigtig lang tid nu, men der er ligesom stadig en foder afdeling.. Ja, så undrede mig bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hmm, jeg havde bare læst om det engang, og så skulle jeg se noget på ingredienslisten, men de har ikke haft foder på deres side i rigtig lang tid nu, men der er ligesom stadig en foder afdeling.. Ja, så undrede mig bare.

 

Jeg tror det er fordi at de ikke har fået opdateret deres side ordentlig... Hvis du kigger under nyheder så kan du se alle poserne:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du svare på en ting mere?

Tholo skriver, som mange andre, at hvalpe som kommer til at veje max 25 kilo skal starte på small breed, og i 4 måneders alderen rykke op til large breed.

 

Bør vi ikke bruge large breed fra starten? Synes det er lidt svært at vide på forhånd, om en samojed kommer til at veje 25 eller 27 kilo.

Det virker som om der er noget vigtigt til forskel, når nu de skriver det med at skifte rundt efter et par måneder..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kan du svare på en ting mere?

Tholo skriver, som mange andre, at hvalpe som kommer til at veje max 25 kilo skal starte på small breed, og i 4 måneders alderen rykke op til large breed.

 

Bør vi ikke bruge large breed fra starten? Synes det er lidt svært at vide på forhånd, om en samojed kommer til at veje 25 eller 27 kilo.

Det virker som om der er noget vigtigt til forskel, når nu de skriver det med at skifte rundt efter et par måneder..?

 

Freya vejer jo kun 18,5 - 19kg... Men vi startede på small breed, og gik netop over til large breed puppy da 15kg. sækken var tom... Det synes jeg også at du fint kan gøre med Motor.

 

En rigtig god idé som jeg først har fået at vide for sent..grrrr..:evil:... er at man kan blande hokamiks eller tang i foderet indtil at den bliver 1år... Det er super for hofterne.

 

Heldigvis så har Freya fine hofter på trods af at jeg intet fik at vide om at man kunne bruge tang eller hokamiks..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Arion's ris og lam, du kan se det på www.arion-foder.dk

Vi bruger det selv til vores hunde, vores den lille kan heller ikke tåle korn, men det her er de glade for.

 

Hej Brigit

Tak for linket, men man kan ikke se på siden hvad de har brugt helt ned i detaljer. Men hun vil prøve at skrive til dem, prisen er da helt ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af en eller anden grund har Tholo.dk ikke haft foder i lang tid? Nogen der ved hvorfor?

 

Tørrede godbidder kan hun også lave selv, skær kød i små stykker (råt) og tør det i ovnen på 50 grader i nogle timer.

Det er hundene vilde med!

 

Ellers sender de tørrede produkter herfra: Naturhunden.dk v/Karina Kofoed

 

Super godt link, de har mange lækre ting, den med kødet i ovn bruger hun også.

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...