Hop til indhold

gode seler :D


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Jeg indrømmer det, jeg er doven, og for doven til at læse 10 sider, UNDSKYLD!

 

Vi er blevet enige om at vi gerne vil have at Aslan skal være sele hund, hvis dette kan lade sig gøre.

 

En god sele til store hunde?

Han ender med at være omkring 70-75 over skulderen, og hans far på 2 år vejer 80 kilo.

 

Det optimale ville være en sele som hunden kan vokse med (pt har vi en nylon sele, som kan gøres støre, men jeg brøds mig ikke om at han løber og idet snoren bliver stram, må nylon da gøre lidt ondt?)

 

Jeg er jo vild med sådan en som ppp-Pero har, der er bred og blød foran, men hvordan er sådan nogle til store hunde? Og kan man overhovedet få dem til store hunde?

 

Jeg mener der er en på første side fra Gooby (tror jeg det hedder) den er til store hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg går spor eller køre vogn med Bella, bruger jeg læderselen fra Limex til vogn kørsel og Nylonselen også fra Limex til spor. Det er begge to supergode seler der er nemme at sætte på( og gøre rene ) De har begge to holdt 3 år nu og ser ud til at holde minimum 3 år mere. Og så gør det jo ikke noget at de er til at betale uden at blive flået.

Begge dele kan ses / købes hos www.apporten.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg indrømmer det, jeg er doven, og for doven til at læse 10 sider, UNDSKYLD!

 

Vi er blevet enige om at vi gerne vil have at Aslan skal være sele hund, hvis dette kan lade sig gøre.

 

En god sele til store hunde?

Han ender med at være omkring 70-75 over skulderen, og hans far på 2 år vejer 80 kilo.

 

Det optimale ville være en sele som hunden kan vokse med (pt har vi en nylon sele, som kan gøres støre, men jeg brøds mig ikke om at han løber og idet snoren bliver stram, må nylon da gøre lidt ondt?)

 

Jeg er jo vild med sådan en som ppp-Pero har, der er bred og blød foran, men hvordan er sådan nogle til store hunde? Og kan man overhovedet få dem til store hunde?

 

Jeg tror du ville få noget ud af at læse tråden :lol:

 

Her er noget http://www.wetnoseboutique.com/safety-harness-by-gooby.html

 

http://www.wetnoseboutique.com/especially-for-big-dogs.html

 

Der er andet i tråden også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Er det på sådan en type sele? Jo det ville nok være nemmere, men jeg kunne ikke finde noget opskrift...

 

Den er desværre ikke magen til. Minder mere om de Trixie i fleece, som jeg selv bruger. Men hvis man er kreativ, kunne man sikkert efterligne den anden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal bruge en sele til Sokrates og kan se at Puppia Regular er til kraftige hunde og er han jo ikke :blink:

 

Men en Puppia soft er måske en mulighed uden for mange filterknuder ?

 

Er i tvivl om størrelsen, nogen der har et bud. Han vejer 4,5 kg og er 27 cm høj.

 

Ellers må vi tage ind til trenddog butikken og prøve :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal bruge en sele til Sokrates og kan se at Puppia Regular er til kraftige hunde og er han jo ikke :blink:

 

Men en Puppia soft er måske en mulighed uden for mange filterknuder ?

 

Er i tvivl om størrelsen, nogen der har et bud. Han vejer 4,5 kg og er 27 cm høj.

 

Ellers må vi tage ind til trenddog butikken og prøve :-D

 

Regular er det vesten? :oops:

 

Vi har en soft som jeg kun bruger til schweiss. Den er ikke god hvis hunden har tendens til at trække...

Vesten derimod, er super god :5up: men jeg ved ikke om den filter pelsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Regular er det vesten? :oops:

 

Vi har en soft som jeg kun bruger til schweiss. Den er ikke god hvis hunden har tendens til at trække...

Vesten derimod, er super god :5up: men jeg ved ikke om den filter pelsen...

 

Ja vesten er regular :-D

 

Der står bare den er bedst til bredtbygget hunde, derfor jeg ikke tror der er en, der passer til Sokrates.

 

Tror ik soft-selen er et problem. Soki trækker ikke det store, han er jo en bette hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vesten er regular :-D

 

Der står bare den er bedst til bredtbygget hunde, derfor jeg ikke tror der er en, der passer til Sokrates.

 

Tror ik soft-selen er et problem. Soki trækker ikke det store, han er jo en bette hund :-D

 

Jeg ved at Lua ikke kunne bruge vesten... Jeg ved ikke lige hvor smal en løve (:lun:) er, men du skal nok prøve soft så. Den sidder i hvert fald godt på hunden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at Lua ikke kunne bruge vesten... Jeg ved ikke lige hvor smal en løve (:lun:) er, men du skal nok prøve soft så. Den sidder i hvert fald godt på hunden :5up:

 

Sys han er lille pus i hvert fald i forhold til en Cairn :-D Ja, det er nok soft selen vi skal prøve så.

 

Har også kigget på Ezy dog, men tror Puppia er bedre.

 

Tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sys han er lille pus i hvert fald i forhold til en Cairn :-D Ja, det er nok soft selen vi skal prøve så.

 

Har også kigget på Ezy dog, men tror Puppia er bedre.

 

Tak :-D

 

Vi har også en Ezy Dog, så den kan jeg da også komme med min mening om :)

 

Ezy dog er bedre til Oscar da han trækker, i forhold til soft selen. Ulempen ved ezy dog er at selen drejer, selvom brystpladen godt nok bliver siddende. Jeg gætter på at filter i pelsen er uundgåeligt med en ezy dog. Synes helt klar du skal tage Soft til Soki.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en Ezy Dog, så den kan jeg da også komme med min mening om :)

 

Ezy dog er bedre til Oscar da han trækker, i forhold til soft selen. Ulempen ved ezy dog er at selen drejer, selvom brystpladen godt nok bliver siddende. Jeg gætter på at filter i pelsen er uundgåeligt med en ezy dog. Synes helt klar du skal tage Soft til Soki.

 

Ja synes også det lignede at det kunne blive et problem :( Ja softselen er nok super tror jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg skal bruge en sele til Sokrates og kan se at Puppia Regular er til kraftige hunde og er han jo ikke :blink:

 

Men en Puppia soft er måske en mulighed uden for mange filterknuder ?

 

Er i tvivl om størrelsen, nogen der har et bud. Han vejer 4,5 kg og er 27 cm høj.

 

Ellers må vi tage ind til trenddog butikken og prøve :-D

 

 

Jeg ville også bruge en soft til ham :-)

 

Hvis du kan prøve den et sted og så købe her, så er du sikker http://www.wetnoseboutique.com/soft-harnesses.html

 

Ellers kan du sagtens skrive med hende der har butikken, hun er smaddersød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jeg ville også bruge en soft til ham :-)

 

Hvis du kan prøve den et sted og så købe her, så er du sikker http://www.wetnoseboutique.com/soft-harnesses.html

 

Ellers kan du sagtens skrive med hende der har butikken, hun er smaddersød :-D

 

Jeg valgte at bestille ved Trenddog i går. Kan ikke vente en uge. Selen vi lånte filtrer for meget. Det er afsendt i dag og kommer nok i morgen.

 

Jeg har bestilt både en small og en medium, da jeg er ret usikker på hvilken str, han kan passe på trods af hjælp fra medarbejderen i telefonen. Soki er ikke særligt stor og har ikke en bred hals, så måske passer small´en bedre. Så ryger den ene bare retur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg valgte at bestille ved Trenddog i går. Kan ikke vente en uge. Selen vi lånte filtrer for meget. Det er afsendt i dag og kommer nok i morgen.

 

Jeg har bestilt både en small og en medium, da jeg er ret usikker på hvilken str, han kan passe på trods af hjælp fra medarbejderen i telefonen. Soki er ikke særligt stor og har ikke en bred hals, så måske passer small´en bedre. Så ryger den ene bare retur :-D

 

Susi har en large :-D

 

Du kan sende den ene tilbage, skidt med det :-)

 

Det er en dejlig sele!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Susi har en large :-D

 

Du kan sende den ene tilbage, skidt med det :-)

 

Det er en dejlig sele!

 

Ja jeg synes det er super at bestille begge. Vil ikke undvære en ordentligt sele i flere dage pga fejlkøb.

 

Skal faktisk derind af i morgen, når jeg skal på Rigshospitalet. Men vil ikke slæbe ham med i butikken osv, når han i forvejen sikkert er lidt forvirret. Min farfar hygger med ham i bilen og i Fælledparken, mens jeg er inde på hospitalet i ca 3 timer.

 

Ingen grund til at han skal trækkes derind bagefter :-) Det vigtigste er, at han får ro nogle dage mere.

 

Og så håber jeg at small ikke er for lille og medium for stor :neutral: Halsstykket kan jo ikke spændes ind eller ud, kun mavestykket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja jeg synes det er super at bestille begge. Vil ikke undvære en ordentligt sele i flere dage pga fejlkøb.

 

Skal faktisk derind af i morgen, når jeg skal på Rigshospitalet. Men vil ikke slæbe ham med i butikken osv, når han i forvejen sikkert er lidt forvirret. Min farfar hygger med ham i bilen og i Fælledparken, mens jeg er inde på hospitalet i ca 3 timer.

 

Ingen grund til at han skal trækkes derind bagefter :-) Det vigtigste er, at han får ro nogle dage mere.

 

Og så håber jeg at small ikke er for lille og medium for stor :neutral: Halsstykket kan jo ikke spændes ind eller ud, kun mavestykket.

 

Fin plan :-D

 

Jeg tror sagtens at han kan passe en af dem, halsstykket må gerne være pænt løst, Mika har en i XL og den er løs, men det VIL hun have hvis det SKAL være :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Fin plan :-D

 

Jeg tror sagtens at han kan passe en af dem, halsstykket må gerne være pænt løst, Mika har en i XL og den er løs, men det VIL hun have hvis det SKAL være :lol:

 

Hvor løst må det ca være ? Jeg troede det skulle sidde nogenlunde til :-D

 

Nøj hvor du kan lære mig ting hele tiden Anne-marie :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor løst må det ca være ? Jeg troede det skulle sidde nogenlunde til :-D

 

Nøj hvor du kan lære mig ting hele tiden Anne-marie :5up:

 

Jamen jeg har jo haft hunde i snart 30 år :lol:

 

Og gider skrive :mrgreen:

 

Jeg tror du får en fin fornemmelse af det når du får selerne, eller kan vi tage det derfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jamen jeg har jo haft hunde i snart 30 år :lol:

 

Og gider skrive :mrgreen:

 

Jeg tror du får en fin fornemmelse af det når du får selerne, eller kan vi tage det derfra :-)

 

Hehe tak :-D

 

Ja ellers så laver jeg bare en show video eller tager billeder med Sokrates iført selerne - altså een af gangen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Så er selerne kommet :-D

 

Small´en er stram at få ned over hans hoved, så jeg tør ikke prøve den. Mediumen er løs i halsen og ved mavsen. Men tror ikke det gør noget, da Soki jo ikke trækker det store. Man kan nok klippe lidt af maveremmen og gøre den mindre, hvis man er lidt ferm vil jeg tro :-)

 

Han ligger med den på nu - sys umiddelbart den virker ok og burde ikke filtre så slemt :-D. Men vil ikke slæbe ham ned og prøve den udenfor før senere. Han har haft en lang eftermiddag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så er selerne kommet :-D

 

Small´en er stram at få ned over hans hoved, så jeg tør ikke prøve den. Mediumen er løs i halsen og ved mavsen. Men tror ikke det gør noget, da Soki jo ikke trækker det store. Man kan nok klippe lidt af maveremmen og gøre den mindre, hvis man er lidt ferm vil jeg tro :-)

 

Han ligger med den på nu - sys umiddelbart den virker ok og burde ikke filtre så slemt :-D. Men vil ikke slæbe ham ned og prøve den udenfor før senere. Han har haft en lang eftermiddag.

 

Hvis hans hovede er for stort til small så duer den selvfølgelig ikke, men du kan ikke sammenligne med en almindelig sele :-)

 

Så hvor stramt?

 

Og hvor løs er medium?

 

Kan du få et par fingre ind eller?

 

Mikas sider løst, det gør ikke noget, Susis sider tæt på, men bestemt ikke stramt :-)

 

Billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Hvis hans hovede er for stort til small så duer den selvfølgelig ikke, men du kan ikke sammenligne med en almindelig sele :-)

 

Så hvor stramt?

 

Og hvor løs er medium?

 

Kan du få et par fingre ind eller?

 

Mikas sider løst, det gør ikke noget, Susis sider tæt på, men bestemt ikke stramt :-)

 

Billeder?

 

Han er umulig at tage ordentlige billeder af med alt den pels. Men medium er pænt løs - den kan rykke sig lidt, når vi går, men falder på plads igen. Det virker bestemt ikke, som om han kan smutte ud af den. Vi har lige gået 1 time ved Sjælsø og den blev fint på :-D

 

Small´en har jeg ikke trukket helt over hans hoved, så den er slet ikke prøvet, den er meget lille sys jeg. Så den ryger retur i morgen nok.

 

Og ja, jeg kan sagtens få en finger eller tre ind :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han er umulig at tage ordentlige billeder af med alt den pels. Men medium er pænt løs - den kan rykke sig lidt, når vi går, men falder på plads igen. Det virker bestemt ikke, som om han kan smutte ud af den. Vi har lige gået 1 time ved Sjælsø og den blev fint på :-D

 

Small´en har jeg ikke trukket helt over hans hoved, så den er slet ikke prøvet, den er meget lille sys jeg. Så den ryger retur i morgen nok.

 

Og ja, jeg kan sagtens få en finger eller tre ind :lol:

 

Jamen så passer den fint :-)

 

Hvordan med filter i pelsen, hjælper det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jamen så passer den fint :-)

 

Hvordan med filter i pelsen, hjælper det?

 

Vi reder ham om en times tid - så må vi se :-D Vi har ikke rigtigt brugt den anden sele i denne uge, så ved ikke om det er bedre. Men vil jeg tro - sys Puppiaén virker super og selv mavebæltet er jo bredt på den :-D

 

Han skal dog redes hver aften og så kan vi forhindre at det er meget filter. Men tager os alligevel min 15 min at komme igennem løvepelsen :-P

 

Janni får snart sine hjem fra USA, hun kan nok bedre vurdere det end os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...