Hop til indhold

HJÆLP ØNSKES :)


Gæst Tinnis
 Share

Recommended Posts

Gæst Tinnis

Jeg er en ung dame, som længe har gået og ledt efter lige den hund, som passer mig og min kæreste,

når vi om ca. 3. måneder flytter og kan have en hund.

Jeg har forelsket mig i SBT, og er helt vild med den. men jeg syntes ikke, at jeg kan finde

så meget info om den, som hund. Og indtil videre, så ved jeg ikke voldsomt meget om den.

Jeg kan læse en masse om hvordan den ser ud, men ikke så

meget om, hvordan hundens personlighed er?

Jeg vil rigtig gerne hører jer herinde, om jeres erfaringer med SBT og hvad i synes om racen?

Jeg vil bare gerne vide, så meget som overhoved muligt

Både på godt og ondt .. Jeg vil også meget gerne have jeres råd, omkring hvor jeg kan købe en

hvalp, så jeg ved at det er et godt køb jeg gør mig Og hvad er prisen sådan gennemsnitlig for dem?

Hvis det er en hund for os, så vil vi vælge og købe en tæve.

På forhånd tak ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg husker, ligger racen med DKK tavle på 10-12000,- og opefter. Du vil nok opleve at der er ventetid på en hvalp.

 

Med hensyn til racen, så er den personligt ikke noget for mig. Den er kærlig indenfor familien, men kan have store problemer med andre dyr og specielt andre hunde. Jeg kender et par stykker, og de har været nogle skønne hunde indtil omkring 1½-2 års alderen, så knækker stiften :shock:

De kræver derfor en del erfaring, hvis det skal være en velstimuleret hund. Man skal have en fast men kærlig(!) hånd overfor dem.

 

Har du fundet oplysninger via de bøger man kan købe på dansk og via specialklubben, DKK osv.?

Det er altid en god idé at opsøge flere forskellige opdrættere og evt. "almindelige" ejere af racen, så du får et varieret syn på racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...