Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
En lille update herfra:-D

Det går rigtig godt med Ronja, har endda overvejet at få nyt tapet i gangen :???:

 

Vi har besluttet eller dvs jeg har besluttet at give Felix væk til en bekendt hvor han skal være heste stald kat, han er jo mest vant til at være ude og er kun inde nu fordi det er sådan et møj vejr og han ikke rigtig har andre muligheder, han var vildkat da vi fandt ham og det er aldrig kommet helt ud af ham, hvis det ikke passer ham vi lige rør ham så river han og bider, så har ingen skrubler med han skal være stald kat tværdigmod tror det vil passe ham fint og jeg tror han vil blive en glad kat hvilket han bestemt ikke er lige nu han tilbringer det ene døgn efter det andet ude på puslebordet på badeværelset med en låge for så Ronja ikke kommer ud og spiser kattelort.....:oops:

Men hellere give ham væk end han har et dårligt liv her hos os eller at skulle aflive ham, håber også det kan give lidt mere ro herhjemme og give mig lidt mindre at se til så jeg ikke går ned med stress:roll:

 

Tak for opdateringen på Ronja :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er et nyt problem der nu er opstået med Ronja som sikkert er typisk i hendes alder...hun er nu 10 måneder gammel.....

Hun er inden for de sidste 2-3 uger begyndt at gø voldsomt af folk der går forbi os når vi er ude at gå tur....hun gøer og rester børster men lorgre med halen...hun virker på mig ikke sur men bange... folk bliver jo meget forskrækket og nogle går en stor bue uden om mens andre stopper op og snakker med hende så gøer hun først men så kryber hun hen og sætter sig og vil gerne kæle....

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an....:vedikke:

Jeg har prøvet at snakke med hende og rose hende mens vi går forbi mennesker for at prøve at fortælle det er helt fint de går forbi ps, det virker nogle gange og andre gange ikke....

Hun er også blevet meget mere på vagt herhjemme....fugle i haven.... folk der går forbi osv osv....:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et nyt problem der nu er opstået med Ronja som sikkert er typisk i hendes alder...hun er nu 10 måneder gammel.....

Hun er inden for de sidste 2-3 uger begyndt at gø voldsomt af folk der går forbi os når vi er ude at gå tur....hun gøer og rester børster men lorgre med halen...hun virker på mig ikke sur men bange... folk bliver jo meget forskrækket og nogle går en stor bue uden om mens andre stopper op og snakker med hende så gøer hun først men så kryber hun hen og sætter sig og vil gerne kæle....

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an....:vedikke:

Jeg har prøvet at snakke med hende og rose hende mens vi går forbi mennesker for at prøve at fortælle det er helt fint de går forbi ps, det virker nogle gange og andre gange ikke....

Hun er også blevet meget mere på vagt herhjemme....fugle i haven.... folk der går forbi osv osv....:vedikke:

 

Jeg har også en hund der gør af usikkerhed, når vi går tur ... jeg gør det, når jeg får øje på noget, som hun måske kan synes er farligt, at jeg sætter mig ned til hende, og får plantet hende inde under mig og så stryger jeg hende på brystet, mens jeg taler roligt til hende - og så propper jeg godbider i hende når hun kigger på det "farlige" inden hun begynder at gø ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men problemet er der også når hun går løs hvad hun ofte gør og der kommer folk forbi...:hmm:

 

Og ja....har lige set de 2 DSG-hunde Ronja er på alder med de er godt nok hanhunde med hun virker noget tykkere end dem.....hun er vist blevet lidt små fed...slut med godbider og må vist sætte en stopper for at Anton går rundt med mad i hånden som hun kan snuppe....vil bare ikke have en fed hund!!!!:oops::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

ER spændt på hvordan det kommer til at påvirke Ronja at vi nu har afleveret Felix på en gård....her til mogen kiggede hun ivrigt rundt i huset efter ham da han ikke lå hvor han plejer.....:hmm:

 

Det var faktisk hårdere at aflevere Felix end jeg havde regnet med:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ER spændt på hvordan det kommer til at påvirke Ronja at vi nu har afleveret Felix på en gård....her til mogen kiggede hun ivrigt rundt i huset efter ham da han ikke lå hvor han plejer.....:hmm:

 

Det var faktisk hårdere at aflevere Felix end jeg havde regnet med:megaked:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmmm.......:evil:

Ronja havde ædt i min kommode....en sut og et par kondisko da vi kom hjem igår.....:???:

Vi kom ud at gå men turen var ikke så lang som den plejer da Anton er syg og det var alt for koldt for ham at være ude så længe :hmm:

 

Men hvor længe skal det blive ved at hun æder ting hvis der lige er en dag hun ikke går som normalt ??:vedikke:

 

Det er ellers rigtig længe hun har tygget i møbler eller huset...men hvis der ligger sutter eller farveblyanter fremme så er de i 1000 stykker når vi kommer hjem...og hun spiser gummi dutten fra sutterne....det er jo ikke helt sundt :hmm::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll:Og hvad sker der lige nu ???:hmm:

Vi har lige været ude at gå og lege i små 2 timer og vi kommer hjem og Ronja løber rundt og i sofa og senge som hun ellers ikke plejer at være i og så tisser hun på en madrass der ligger på gulvet ????:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad gør man så ved det hvis man skal gøre noget ved det og hvorfor fan skal hun nu begynde med at tisse indenfor og bide i stykker af den grund kunne hun ikke bare putte med en bamse :hmm::-D

lige nu ligger hun óg er helt flad mens jeg støvsuger :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og hvad gør man så ved det hvis man skal gøre noget ved det og hvorfor fan skal hun nu begynde med at tisse indenfor og bide i stykker af den grund kunne hun ikke bare putte med en bamse :hmm::-D

lige nu ligger hun óg er helt flad mens jeg støvsuger :hjerte:

 

Du må se i øjnene, at hvis du ikke har genindøvet Ronjas alene tid minut for minut, så er separationsproblemet der stadig, men holdes nede pga, god stimulering, som giver daglig træthed.

Når så der kommer en ydre eller indre påvirkning vil problemet blive synligt igen.

 

En indre påvirkning kan være ændring i hormonstatus, sygdom, stress, smerter mv.

 

En ydre påvirkning kan være ændring i det vante mønster, ejers/familiens humør/stress mv.

 

Hvordan går det med fodersøgene?

 

Du kan tale med dyrlægen om Galastop, som er et middel der stopper/mindsker virkningen af den falske drægtighed.

Ellers er det kun den hårde vej med at trætte hende mere og starte træning af separation, når hun er kommet igennem perioden.

 

Hvis det er falsk drægtighed er hun meget følsom at blive irettesat eller mærke hun er irriterende/i vejen. Det vil sikkert gøre problemet større ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi har ikke trænet det minut fort minut , er ikke hunde ekspert men for mig virker hun jo ikke angst for at være alene, men måske mere at det har været understimulation fra min side...:???:

Vi laver stadig det med hun søger efter sin mad..eller godbider der er skåret i meget små bider som hun finder både inde og ude med ikke rigtig søgning det har vi ikke rigtig fået op at køre :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... ved ikke med den kære Ronja....:roll:

 

Vi har været væk hele eftermiddagen og da vi kom hjem tænkte jeg jubiiiii engod dag hvor Ronja fint har klaret at være alene hjemme..:hjerte:

 

Meeen så kom min nabo ud....vi bor i et dobbelthus... og fortalte at Ronja har gøet i de sidste 4 timer :vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Stakkels hun og kan vi nogen sinde få det til at stoppe.... ?:vedikke:

 

Det med at træne alene hjemme har vi åbenbart ikke fået gjort ordentligt :vedikke::vedikke: vi lod hende være alene i mindre perioder først men ikke minut for minut...:???:

Vi gjorde jo nok også den fejl da hun var helt lille at lade hende sove i gange efter den første nat, hun var ikke glad for det men hun vækkede hele huset hele tiden, hvis jeg havde vist det om hunde som jeg ved nu havde vi gjort det anderledes, men vi kan jo ikke laves hendes første tid om, kun gøre det rigtige for hende nu:???::???:

Men kan det gøres om og kan det overhovedet lade sig gøre nu hvor hun er 11 måneder....synes jo også det er vildt syndt for hende at hun har det sådan når vi er væk fra hende:cry::cry::cry:

 

har set noget hunde video på www.dyrefondet.dk om mange emner bla. alene hjemme træning, men det virker for mig lidt svært at træne her hjemme, men er det den eneste måde at gøre det på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... ved ikke med den kære Ronja....:roll:

 

Vi har været væk hele eftermiddagen og da vi kom hjem tænkte jeg jubiiiii engod dag hvor Ronja fint har klaret at være alene hjemme..:hjerte:

 

Meeen så kom min nabo ud....vi bor i et dobbelthus... og fortalte at Ronja har gøet i de sidste 4 timer :vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Stakkels hun og kan vi nogen sinde få det til at stoppe.... ?:vedikke:

 

Det med at træne alene hjemme har vi åbenbart ikke fået gjort ordentligt :vedikke::vedikke: vi lod hende være alene i mindre perioder først men ikke minut for minut...:???:

Vi gjorde jo nok også den fejl da hun var helt lille at lade hende sove i gange efter den første nat, hun var ikke glad for det men hun vækkede hele huset hele tiden, hvis jeg havde vist det om hunde som jeg ved nu havde vi gjort det anderledes, men vi kan jo ikke laves hendes første tid om, kun gøre det rigtige for hende nu:???::???:

Men kan det gøres om og kan det overhovedet lade sig gøre nu hvor hun er 11 måneder....synes jo også det er vildt syndt for hende at hun har det sådan når vi er væk fra hende:cry::cry::cry:

 

har set noget hunde video på www.dyrefondet.dk om mange emner bla. alene hjemme træning, men det virker for mig lidt svært at træne her hjemme, men er det den eneste måde at gøre det på :vedikke:

 

Ævævæv, hvor ærgeligt! :ae:

 

Men selvfølgelig kan det stadig lykkes - selv en gammel hund kan lære nye tricks :blink: Og hvis du tjekker den "berømte" alene-hjemme tråd "Tysons og PP-Peros alene...." tråd, så kan du se, at Sonja77 har lært Tyson at være alene hjemme, selvom han var 1 år gammel og aldrig havde modtaget nogen form for træning så hut jeg hvisker (men stadig blevet efterladt). Det tog lang tid, men det lykkedes :-D

 

Der er nok ikke meget andet for, end at køre Ronja døøødtræt, inden hun skal være alene hjemme og så, når I har ferie, gå i gang med noget træning. Hvis du har et videokamera, så optag hende, så du kan se, hvornår hun reagerer negativt og derudfra kan tilrettelægge træningen.

 

Nu er jeg ikke adfærdsekspert, men det er umiddelbart mit råd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hmm.... ved ikke med den kære Ronja....:roll:

 

Vi har været væk hele eftermiddagen og da vi kom hjem tænkte jeg jubiiiii engod dag hvor Ronja fint har klaret at være alene hjemme..:hjerte:

 

Meeen så kom min nabo ud....vi bor i et dobbelthus... og fortalte at Ronja har gøet i de sidste 4 timer :vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Stakkels hun og kan vi nogen sinde få det til at stoppe.... ?:vedikke:

 

Det med at træne alene hjemme har vi åbenbart ikke fået gjort ordentligt :vedikke::vedikke: vi lod hende være alene i mindre perioder først men ikke minut for minut...:???:

Vi gjorde jo nok også den fejl da hun var helt lille at lade hende sove i gange efter den første nat, hun var ikke glad for det men hun vækkede hele huset hele tiden, hvis jeg havde vist det om hunde som jeg ved nu havde vi gjort det anderledes, men vi kan jo ikke laves hendes første tid om, kun gøre det rigtige for hende nu:???::???:

Men kan det gøres om og kan det overhovedet lade sig gøre nu hvor hun er 11 måneder....synes jo også det er vildt syndt for hende at hun har det sådan når vi er væk fra hende:cry::cry::cry:

 

har set noget hunde video på www.dyrefondet.dk om mange emner bla. alene hjemme træning, men det virker for mig lidt svært at træne her hjemme, men er det den eneste måde at gøre det på :vedikke:

 

Separationstræning kan altid omlæres, men jo længere tid hunden har været i siuationer hvor den er utryg, angst, hyler eller andet des mere indgroet biver VANEN for at opføre sig sådan og føle sådan når hunden sættes i situationen.

 

Du kan se på min hjemmeside, under artikler, hvordan du kan gå frem www.hundeliv.dk jeg er ikke nogen stor fan at rådene på dyrefondet fordi de blandt andet foreslår x minutter uanset hvordan hunden reagerer.

Separationstræning bør tilpasses individet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

HJÆLP:cry:

Jeg orker sku ikke mere....

Jeg har ikke overskudet mere.....:cry:

Ronja er faldet tilbage igen synes jeg, hun er begyndt at kradse i min sofa og har nu sat tænder i trappen....:megaked:

er begyndt at få det dårligt når jeg er på job fordi jeg tænker på hvad hun har ødelagt til jeg kommer hjem...er begyndt på at græde når hun igen har ødelagt oget hvilket gør at mine børn græder og bliver kede og den lille bliver utryk og græder.....skal jeg kaste håndklædet i ringen og give op inden hele familien går i opløsning....:megaked::megaked::megaked:

 

og hvor afsætter man en hund der ikke kan være alene hjemme ?????

 

HJÆLP:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

HJÆLP:cry:

Jeg orker sku ikke mere....

Jeg har ikke overskudet mere.....:cry:

Ronja er faldet tilbage igen synes jeg, hun er begyndt at kradse i min sofa og har nu sat tænder i trappen....:megaked:

er begyndt at få det dårligt når jeg er på job fordi jeg tænker på hvad hun har ødelagt til jeg kommer hjem...er begyndt på at græde når hun igen har ødelagt oget hvilket gør at mine børn græder og bliver kede og den lille bliver utryk og græder.....skal jeg kaste håndklædet i ringen og give op inden hele familien går i opløsning....:megaked::megaked::megaked:

 

og hvor afsætter man en hund der ikke kan være alene hjemme ?????

 

HJÆLP:megaked:

 

Jeg har ikke svarene til dig, men vil bare udtrykke min sympati. :ae:Jeg har fulgt med i tråden og ved hvor meget arbejde du har lagt i det og hvor svært det er (kan jeg forestille mig).

 

Håber der sker noget positivt, på den ene eller den anden måde, for det er da ikke til at leve med den "ked af det"-hed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt svært og lige nu ligger oscar på madrassen i stuen og glo tv med ronja som pude...et dejligt syn og jeg får en dreng som bliver mega knust hvis hanmister sin hund og det er rigtigt svært at bære da han i forvejen har det hårdt :megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor gad jeg godt have en masse penge...for uanset hvor jeg læser her på nettet...så skal alle der har mulighed for at hjælpe mig med Ronja og hendes alene problemer skal (i min verden) have en formue som jeg bare ikke har som enlig mor til 3:cry:

Jeg vil gøre hvar jeg kan for min hund og mine børn,men jeg kan ikke trylle penge frem :cry:

 

Som den eneste løsning jeg har er jo snart at putte hende i et bur når hun er alene, ved godt det ikke løser hendes problem men alternativet er jo vi må af med hende :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en cd med specielt udviklet musik til hunde der skal være alene hjemme, dem der har lavet den påstår at den har en positiv indflydelse på 80% af de hunde de har testet den på.

 

Min Luna har dog ikke problemer med at være alene, så jeg kan ikke udtale mig vedr. om den er så god som de siger, men det er da den hun sover til hver dag :-D

 

Hvis du har lyst så kan jeg da godt sende dig en kopi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

En anden løsning kunne være at finde en hjemmegående evt. pensionist som kunne have Ronja i dagtimerne, så du kunne træne alene hjemme med hende når du er hjemme.

 

Jeg er sikker på at mange menesker gerne vil være sammen med en hund uden at ville være bundet af den 24 timer i døgnet.

 

Har du været inde på min hjemmeside og læst hvordan du kan træne "alene" ?

 

Uanset om du får en adfærdsbehandler hjem eller ikke, så kommer du ikke udenom alenetræningen. Vi er ikke leveringsdygtige i mirakler :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige haft en god samtale omkring Ronja:-D

 

Vi har lige været i haven og lave søge øvelse, det var fraktisk rigtigt sjovt og Ronja var faktisk rigtig dygtig hvis jeg selv skal sige det (har jo heller ikke nogen at samenligne med :-D) og virke rigtig glad, hun har lige kastet sig over sit kødben nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...