Hop til indhold

Hegn til haven


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt nyt hus, og har i de sidste uger været igang med at sætte det i stand. Jeg satte et midlertidigt hegn i haven, så hundene kunne komme til at løbe frit rundt. Det var sådan et grønt trådhegn med spyd.

 

Jeg skal nu til at lave et ordentligt hegn. Jeg regner med, at det skal være omkring 1 m højt - tror I det er nok. Det skal helst ikke komme til at ligne en indhegnet rockerborg, med et masivt plankeværk :lol:

 

Jeg synes dog, at de hegn, som man kan købe i Silvan/Bauhaus er ret dyre. De billigere modeller er til gengæld i ret dårlig kvalitet, så jeg har faktisk lidt svært ved at finde frem til noget brugbart.

Jeg skal bruge 50-70 meter, så prisen er ikke helt ligegyldig.

 

Hvilket hegn har I andre haveejere. Har I lavet noget selv, eller har I købt nogle standarthegn.

 

Gode råd og ideer modtages gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal regne med din hunds højde x 3, den højdemåler kan holde de fleste inde :-D

 

Vi skal lave nyt hegn næste år og der har vi fundet en smart måde jeg gerne giver videre.

 

Du kan i de fleste tømmerhandler købe er jern gitter til at støbe ned i beton, hullerne er ca. 20x20 cm.

Du skærre det til så det har højden, sætter nogle kraftige pæle i jorden og sætter det fast der på. ( Vi har valgt at bruge de store firkantede stolper )

Planter nogle slyngplanter og vupti et pænt og enkelt hegn, der ikke koster en herregård

Et godt tip hvis din hund er en graver, er at du kan sætte det ned i jorden. Eneste minus er hvis man har en meget lille hund, der kan smutte gennem hullerne :lol:

Det ruster med tiden på overfladen, men det kan jeg godt lide. ( lidt rustikt )

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal regne med din hunds højde x 3, den højdemåler kan holde de fleste inde :-D

 

Vi skal lave nyt hegn næste år og der har vi fundet en smart måde jeg gerne giver videre.

 

Du kan i de fleste tømmerhandler købe er jern gitter til at støbe ned i beton, hullerne er ca. 20x20 cm.

Du skærre det til så det har højden, sætter nogle kraftige pæle i jorden og sætter det fast der på. ( Vi har valgt at bruge de store firkantede stolper )

Planter nogle slyngplanter og vupti et pænt og enkelt hegn, der ikke koster en herregård

Et godt tip hvis din hund er en graver, er at du kan sætte det ned i jorden. Eneste minus er hvis man har en meget lille hund, der kan smutte gennem hullerne :lol:

Det ruster med tiden på overfladen, men det kan jeg godt lide. ( lidt rustikt )

Rionet? Det smutter løverne igennem så det er en dårlig idé..

Vi har brugt lægter og volierenet.. Det er blevet rimelig stærkt.. og koster 600 for 25 meter..

Voliere nettet ligger i 90 i højden.. Mine løver hopper ikke over.. De kan godt jow jow..men de er jo så godt opdragede :slem:

Hvis ikke du kan huske hvordan det ser ud så kan jeg godt sende et billede

Link til indlæg
Del på andre sites

Rionet? Det smutter løverne igennem så det er en dårlig idé..

Vi har brugt lægter og volierenet.. Det er blevet rimelig stærkt.. og koster 600 for 25 meter..

Voliere nettet ligger i 90 i højden.. Mine løver hopper ikke over.. De kan godt jow jow..men de er jo så godt opdragede :slem:

Hvis ikke du kan huske hvordan det ser ud så kan jeg godt sende et billede

 

Ja tak, du må gerne sende et billede, for jeg kan kun huske lågen....

Jeg tror heller ikke, at mine hopper over 90. Luffe er også godt opdraget, og Oskar hænger efter uffe og gør kun det, som Luffe gør, så det bliver vist ikke noget problem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt nyt hus, og har i de sidste uger været igang med at sætte det i stand. Jeg satte et midlertidigt hegn i haven, så hundene kunne komme til at løbe frit rundt. Det var sådan et grønt trådhegn med spyd.

 

Jeg skal nu til at lave et ordentligt hegn. Jeg regner med, at det skal være omkring 1 m højt - tror I det er nok. Det skal helst ikke komme til at ligne en indhegnet rockerborg, med et masivt plankeværk :lol:

 

Jeg synes dog, at de hegn, som man kan købe i Silvan/Bauhaus er ret dyre. De billigere modeller er til gengæld i ret dårlig kvalitet, så jeg har faktisk lidt svært ved at finde frem til noget brugbart.

Jeg skal bruge 50-70 meter, så prisen er ikke helt ligegyldig.

 

Hvilket hegn har I andre haveejere. Har I lavet noget selv, eller har I købt nogle standarthegn.

 

Gode råd og ideer modtages gerne.

Du kan jo prøve at kigge på noget i retningen af det her.

A/S HARALD NYBORG Netbutik - 100CM KNYTTET STÅLGÆRDE 50M - Best.nr. 5692

Vi bygge nyt hus for et par år siden hvor vi satte hegn op, vi gjorde det så bare 2 gange. :stupid:

1 gang var hegnet omkring 1m, men da Victor hoppe over for at "snakke" lidt med naboens katte måtte vi forhøje det. :damn:

Vores hegn er i dag omkring 1,5m , men det er sat inde ved hække og her efter par år er den næsten væk. :klap:

Jeg ved ikke lige hvor store hullerne er, men de er tættere i bunden end i toppen.

Vi har sat trykimprægnerede hegnspæle for hver 2,5m hvor hegnet er skudt fast på med kramper.

Jo i starten ligner det en rockerborg, men på den anden side har vi heller aldrig haft nogle ubudne gæster. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...