Hop til indhold

For os der træner spor :)


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg synes du skal se om du kan finde et sted hvor du kan træne et par gange, så du ved at sporet bliver lagt som til en prøve. Derefter kan du sagtens træne derhjemme!

 

Kaninslæb er generelt frisk fært, og der har hunden en tendens til at gå i et højere tempo. Du kan holde hende lidt tilbage ved ikke selv at tilpasse sit tempo til hendes.

 

Og i forhold til hvad dommeren lægger vægt på så er de blandt andet at du lader hunden bruge hele linen, at hunden arbejde selvstændigt og at du ikke blander sig, men støtter ved behov. Og så skal hunden ikke gå på fodspor, altså gå forbi kaninen ved slut... blandt andet...

Mange tak for det uddybende svar :-D

Jeg er ved at undersøge mit område for evt kursus eller nogen der har erfaring indenfor kaninslæb, som kan vise mig hvordan og hvorledes irl.

Når du siger hunden ikke må gå forbi, betyder det så, at den skal stoppe op foran den?

Må de gerne bide/ruske osv i kaninen til prøve?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 227
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Samme problem havde naboen, hun havde læst en masse om det på nettet, men turde ikke gå i gang fordi det pludselig lød meget videnskabeligt og indforstået det hele. Nogen gange er det bare lidt at springe ud i det. Jeg kan se du bor i Fredericia. jeg mener en af DKKs kredse over i det midtjyske har gjort det meget i sporlægning, jeg kan bare ikke huske hvilken kreds det er. Men der vil sikkert også være hjælp at finde.

Det er jo lige det! Jeg skal jo heller ikke gøre det til en videnskab :-)

Jeg må ringe til DKK og høre dem ad. De må kunne hjælpe mig :-)

Mange tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

genopliver lige den her gamle tråd:

 

i PH øver vi spor med godbidder og det går strålende - vi har ikke prøvet uden hapser.

sidste gang fik jeg at vide, at jeg kunne lægge genstande på sporet, og jeg lagde et par stykker midt mellem hapserne

 

hun markerede med lidt hjælp på dem - jeg vil egentlig helst at markeringen er at hun gør af dem men hun markerer også ved at lægge sig med genstanden mellem forpoterne

 

til DCH træning gjorde jeg det samme, men fik at vide, at det ville være bedre at den første del af sporet skulle være uden godbidder men med belønning i genstanden (bruger altid en lille plastbøtte med pølse i) for ellers ville interessen for at markere ikke være der da hun alligevel ville få en godbid

 

anden del af sporet skulle så være med hapser

 

det giver jo god nok mening for mig - nogen input?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...