Gæst LouiseBS Skrevet December 12, 2009 Rapporter Share Skrevet December 12, 2009 Nu er jeg førstegangshundeejer og min Amy er nu 6 måneder. Og jeg begynder langsomt at blive nervøs for nytårsaften. Der har en enkelt gang været en smule fyrværkeri og der har jeg taget hende med ud på terassen og virket ellevild for at der nu var de her bang. Hun virker umiddelbart som om at hun er ligeglad, men vil nu gerne have et par råd alligevel. :blink: Så ... Hvordan plejer i at komme igennem dagen, hvornår går i tur med hunden? Hvordan forbereder i jer på nytårsaften? hvad gør i der kl. 24 når det går rigtig igang ..? Bare sådan fortæl hvordan i plejer at gøre i behøver ikke svare på de spørgsmål det er bare sådan lidt "hjælp" .. Tusind tak :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Det er kun vores anden nytårsaften i år. Sidste år var Karla 6 måneder gammel til nytår. Den dag tog vi ud til noget hundeleg først på eftermiddagen så hun var godt træt - man kan også gå et godt spor eller lignende. Vi holdt festen hjemme ved os selv - og det lykkedes en eller anden idiot at fyre en bordbombe af - selvom jeg havde forbudt bordbomber til festen grundet hundehvalpen det tog hun heldigvis i stiv arm... Omkring kl 22 tror jeg var vi ude på en sidste tissetur sammen og så fik hun et lækkert ben at gnave i. Hun sov som en sten - vågnede midt i alt rabalderet men var ikke synligt påvirket af det... Vi har oplevet en del affyring allerede - og hun er hujende ligeglad - så tror ikke der er problemer i år heller. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 jeg begynder langsomt at blive nervøs for nytårsaften. FY! Du må ikke være nervøs, det opdager hun og så går det galt! Petrine er fuldstændigt kureret for sin nytårsangst, vi lufter ved 21-tiden (på Nørrebro er fyrværkeriet på niveau med midnat Jylland, rimeligt aktivt), ved midnatstide står vi på altanen under parasollen, Petrine er inde under min jakke, kan ikke se blinkene men høre lyde, der føler hun sig tryg og HVIS hun går i panik, opdager jeg det straks. Næste dag må vi så stå rigtigt tidligt op (går ikke ud mere om aftenen, mere fordi jeg er bekymret over galningene, der render rundt) Held og lykke med nytåret! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LouiseBS Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 FY! Du må ikke være nervøs, det opdager hun og så går det galt! Petrine er fuldstændigt kureret for sin nytårsangst, vi lufter ved 21-tiden (på Nørrebro er fyrværkeriet på niveau med midnat Jylland, rimeligt aktivt), ved midnatstide står vi på altanen under parasollen, Petrine er inde under min jakke, kan ikke se blinkene men høre lyde, der føler hun sig tryg og HVIS hun går i panik, opdager jeg det straks. Næste dag må vi så stå rigtigt tidligt op (går ikke ud mere om aftenen, mere fordi jeg er bekymret over galningene, der render rundt) Held og lykke med nytåret! Ja det der med at være rolig når der er noget "farligt" går jeg meget op i så, tror ikke jeg kommer til at vise noget i den dur. Men det er også sådan noget med hvordan jeg skal reagere hvis hun bliver skrækslagen .. Jeg har jo hørt at man ikke må tage dem op og pusse om dem når de er bange fordi det forstærker deres følelse. og ja er også helt klart mere bange for galninge end så meget andet. Tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LouiseBS Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Det er kun vores anden nytårsaften i år. Sidste år var Karla 6 måneder gammel til nytår. Den dag tog vi ud til noget hundeleg først på eftermiddagen så hun var godt træt - man kan også gå et godt spor eller lignende. Vi holdt festen hjemme ved os selv - og det lykkedes en eller anden idiot at fyre en bordbombe af - selvom jeg havde forbudt bordbomber til festen grundet hundehvalpen det tog hun heldigvis i stiv arm... Omkring kl 22 tror jeg var vi ude på en sidste tissetur sammen og så fik hun et lækkert ben at gnave i. Hun sov som en sten - vågnede midt i alt rabalderet men var ikke synligt påvirket af det... Vi har oplevet en del affyring allerede - og hun er hujende ligeglad - så tror ikke der er problemer i år heller. Det lyder dejligt at hun tager det så godt .. det der med et tyggeben er en kanon idé, nu er Amy ikke sååå vild med dem, men hun elsker griseører og det kan godt tage hende et par timer at få bugt med sådan et, så det tror jeg nok skal virke lidt .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Link til et par tidligere indlæg om emnet: http://www.hunde-forum.dk/debat/11268-nytarsaften-med-hunde.html http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/11328-her-er-kuren-mod-nytarsangts.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 det er Jack og jeg første nytårsaften sammen og indtil videre har vi været meget uheldige. Første kanonslag kom self da vi var ude på nat gåturen i går og han blev sådan okay bange, der kom 3 til, dem lyttede han kun på. Men så har vi lige været ude hvor nogle syntes det er sjovt med rakter og sådan ca 6 i træk også en 5 mins pause også 6 igen. Han gik helt fra den, løber alt hvad han kunne væk. Jeg prøvede at tale lyst og godt til ham men lige fedt hjalp det da han bare ville væk og de var også rimeligt tæt nok på men ikke så tæt på at jeg kunne se mennekserne fordi så kunne det godt være jeg havde sagt et par ord eller 2. Så jeg frygter en smule nytårsaften lige nu, har aldrig set ham så bange før, ingen problemer med at komme hjem og han var selv bange da de skød af da vi var kommet ind Men heldigvis tager vi på landet ud til min mor, far og deres hunde så det bliver nok ikke så slemt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Jeg kan ingen teorier, men når Petrine er panik-angst, uanset for hvad, så tager jeg hende op og står stille indtil hun køler ned igen, synes det er ok at tage op/trøste/beskytte når hun er meget bange og synes klart det har virket fint på hende (+jeg har ikke hjerte til at ignorere hende når hun er bange), det er mere når hun er let bekymret det hjælper med ignorer/distraher/være lalleglad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LouiseBS Besvaret December 12, 2009 Rapporter Share Besvaret December 12, 2009 Jeg kan ingen teorier, men når Petrine er panik-angst, uanset for hvad, så tager jeg hende op og står stille indtil hun køler ned igen, synes det er ok at tage op/trøste/beskytte når hun er meget bange og synes klart det har virket fint på hende (+jeg har ikke hjerte til at ignorere hende når hun er bange), det er mere når hun er let bekymret det hjælper med ignorer/distraher/være lalleglad. Nej det har jeg nemlig heller ikke .. altså hjerte til bare at ignorere. Jeg plejer at tage hende op og så gå hen til det der er farligt, så hun kan se at det ikke er farligt.. Men det kan man jo ikke rigtig med fyrværkeri. Men jeg har helt klart tænkt mig at øve, øve, øve .. så det skal jo nok gå alt sammen, hun er heldigvis ikke en nervøs hund overhovedet, så tror ikke at der bliver noget men man ved jo aldrig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts