Hop til indhold

Victor har fået en byld igen


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Nu har Vic så fået dårlig mave :( Jeg ved ikke om det er min egen skyld, eller om det er eftervirkninger af antibiotikaen? Dyrlægen mente det var det sidste (kæresten ringede lige for at høre hvad vi skulle gøre her til morgen, og nu er vic blevet sat på et døgns faste)

 

Men igår åbnede jeg en pakke vi havde modtaget med foderprøver hvor der bla. var nogle fra Olivers, og lod Vic smage 15 foderpiller af Selected Fish (og han var bare ellevild, han kunne have ædt hele posen :lol:), så det var bare optur, at der var noget tørfoder den kræsne vovse vendte tommelfingeren opad til:banan: Min hanmisser Frej huggede også en foderpille:shock:, fiskeduften var åbenbart for fristende:blink:.

 

Men opturen varede så kort. Allerede om aftenen fik han tynd mave på luftetur, og sked hele bagpelsen til så han måtte i bad, og igen her til morgen, så han måtte i bad igen :( stakkels Vic... en positiv ting er dog at det har hjulpet på numsekløen, efter han kom i bad.

 

Har det bare totalt dårligt over hvis det var de smagsprøver jeg har givet ham, der er skyld i det:vedikke:, men dyrlægen sagde det lige så nemt kan være antibiotikaen og det gigtmedicin han får for smerter. Det skal han nu ikke have mere. Han skal stadig have paraghurt og fastes nu.

 

ØV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tørfoder vi fandt ud af Zeus kunne tåle var Olivers lam&ris. Men de lavede om på indholdet så Zeus ikke kunne tåle det. Før indeholdt det Lam, ris og majs, de skiftede så majsen ud med havre :-(. Der efter gik vi over til Arion lam&ris.

 

Ang. den dårlige mave. Der florerer noget mave-tarminfektion i øjeblikket. Zeus blev ramt i sidste uge med det resultat at han kastede op i lange baner og sked i stråler :skraek:.

 

Hvis du vil vide helt nøjatgig hvad vi gik i gennem med Zeus allergi kan du gå ind på ptbb.dk (den henviser til en anden side, men du skal være hurtig til at trykke på det gamle link). Der står hvad vi oplevede, gjorde, hvad virkede/ikke virkede for os.

 

Hilsen Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tina

 

Tak, det kan være vi skal prøve Arion til Victor, hvis det ikke går med Olivers til ham, det lyder fornuftigt :-). Jeg har lige pt. mistet lysten til at afprøve foder på ham :rolleyes:, du ved...så han får lige lov til at holde et par uger på skånekosten. Men jeg vil godt nok gerne at vi finder noget "normalt" han kan tåle :hmm:

 

Ja, det kan self, også være mave-infektion, nu han lige har været på antibiotika, så er han måske også mere modtagelig. Har lagt mærke til at der er mange omgange tynd mave der ligger, folk ikke samler op derude:badr:, så noget florerer der også her...:hmm:

 

Jeg går lige ind og kigger på dit link, tak for det.

 

Forresten, oplevede du også, ved godt at det er personligt, behøver self. ikke at svare, at omverden syntes at alt handlede for meget om den syge hund. Men min kæreste og jeg bliver pt beskyldt for at hidse os op og være hypokondere over Victor...og "det er sikkert ikke noget særligt" og han tager ikke skade af at få det ene og det andet (som jeg har oprettet en tråd om herinde før, hvordan folk har stukket ham ting i smug) :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var denne her tråd jeg mente, nu er situationen så ændret til han kun må få sit foder, og allergivenlige hundekiks, og når han har haft normal mave i noget tid så prøver vi med rå ben igen. Så det er endnu mere strengt. Det bliver en dejlig prøvelse, nu vi får hele den pukkelryggede boende i 3 dage her i julen :damn:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/9695-andre-der-er-selektive-med-godbidderne-og-er-i-blevet-kaldt-strenge.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi så haft 3 dage hvor Victor har haft tynd og rigtig dårlig mave, først fik vi jo rådet fra dyrlægen om at faste ham et døgn efter den første dag, det hjalp ikke. Så forstsatte det på hans intestinal skånekost, igår havde vi så bestemt at han skulle til dyrlæge idag, og det var godt det samme , for her til morgen, 4.dagen stod vi så op til et pyntet stuegulv :cry:

og en meget trist Victor:megaked:

 

Han kom så ud, og har fået taget blodprøver for alle organerne, og afføringsprøve er sendt ind, og fik målt temperatur. Han er desuden blevet vejet, og har tabt sig et halvt kg :shock: Dyrlægen snakkede om alt fra leukæmi til noget med bugspytkirtlen, til en banal maveinfektion. Vi får først svar på prøverne mandag eller tirsdag.

 

Så blev vi ellers sendt hjem med 3 slags medicin, smertestillende, antibiotika (da dyrlægen ikke kunne udelukke en infektion), og ikke ville lade os stå med en alt for syg hund i juledagene, og canikur pasta til at stoppe diarréen med.

 

Har lige været ude og gå med Vic, hvor han havde tynd mave 3 gange igen :cry: og jeg igen måtte hjem og bade ham, det er bare så synd :megaked: Har skumshampoo, og sådan noget, men hver gang er det bare så meget over alt i pelsen og på huden, at jeg er bange for at han får et hotspot/anden irritation, hvis han ikke bliver badet. Men jeg vasker ham i det mildeste hvalpeshampoo.

 

Øv hvor er det synd han skal blive ved med at døje, lillemusen :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi så haft 3 dage hvor Victor har haft tynd og rigtig dårlig mave, først fik vi jo rådet fra dyrlægen om at faste ham et døgn efter den første dag, det hjalp ikke. Så forstsatte det på hans intestinal skånekost, igår havde vi så bestemt at han skulle til dyrlæge idag, og det var godt det samme , for her til morgen, 4.dagen stod vi så op til et pyntet stuegulv :cry:

og en meget trist Victor:megaked:

 

Han kom så ud, og har fået taget blodprøver for alle organerne, og afføringsprøve er sendt ind, og fik målt temperatur. Han er desuden blevet vejet, og har tabt sig et halvt kg :shock: Dyrlægen snakkede om alt fra leukæmi til noget med bugspytkirtlen, til en banal maveinfektion. Vi får først svar på prøverne mandag eller tirsdag.

 

Så blev vi ellers sendt hjem med 3 slags medicin, smertestillende, antibiotika (da dyrlægen ikke kunne udelukke en infektion), og ikke ville lade os stå med en alt for syg hund i juledagene, og canikur pasta til at stoppe diarréen med.

 

Har lige været ude og gå med Vic, hvor han havde tynd mave 3 gange igen :cry: og jeg igen måtte hjem og bade ham, det er bare så synd :megaked: Har skumshampoo, og sådan noget, men hver gang er det bare så meget over alt i pelsen og på huden, at jeg er bange for at han får et hotspot/anden irritation, hvis han ikke bliver badet. Men jeg vasker ham i det mildeste hvalpeshampoo.

 

Øv hvor er det synd han skal blive ved med at døje, lillemusen :megaked:

Ej hvor er det synd for Victor, og synd for jer :ae: Jeg håber han får det bedre her i julen, rigtig god bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være en kombineret julegave og så at dyrlægens medicin virker :banan: for Victor har ikke haft diarré siden igår middags :banan: Vi luftede ham 3 gange igår aftes for at være heeelt sikre, og give ham chancen hviiiis nu han skulle af med noget. Vi var så også onde og fandt hundeburet frem, fra dengang en af vores katte kom til skade (da den var udekat, og Victor ville slikke i såret om natten), fordi vi gerne ville lave lidt damage-control over hvorvidt han lavede uheld over hele huset :oops:. Men nej, maven er helt stoppet. Han har spist og alting, men nu er der ro på.

 

Nu er min kæreste ude sammen med ham, og gå deres morgentur, så jeg er spændt på at høre om, hvorvidt der er kommet "noget" der, og om det er normalt (ja man bliver åbenbart lidt fikseret, når vovsen har været syg så længe :genert:) For det der Canikur pasta vi fik fra dyrlægen, det har dælme været effektivt, der faldt helt ro over maven efter hans 2. dosis:-D.

 

Det var en semi-normal pølse, her til morgen, og efterlod ikke spor i pelsen, så Victor er i bedring :-D! Han er helt vild og leger og kyler rundt med hans abe og hans sangfugl :lol: Så han er bestemt ikke mærket af "sygdommen". Så det er bare dejligt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må være en kombineret julegave og så at dyrlægens medicin virker :banan: for Victor har ikke haft diarré siden igår middags :banan: Vi luftede ham 3 gange igår aftes for at være heeelt sikre, og give ham chancen hviiiis nu han skulle af med noget. Vi var så også onde og fandt hundeburet frem, fra dengang en af vores katte kom til skade (da den var udekat, og Victor ville slikke i såret om natten), fordi vi gerne ville lave lidt damage-control over hvorvidt han lavede uheld over hele huset :oops:. Men nej, maven er helt stoppet. Han har spist og alting, men nu er der ro på.

 

Nu er min kæreste ude sammen med ham, og gå deres morgentur, så jeg er spændt på at høre om, hvorvidt der er kommet "noget" der, og om det er normalt (ja man bliver åbenbart lidt fikseret, når vovsen har været syg så længe :genert:) For det der Canikur pasta vi fik fra dyrlægen, det har dælme været effektivt, der faldt helt ro over maven efter hans 2. dosis:-D.

 

Det var en semi-normal pølse, her til morgen, og efterlod ikke spor i pelsen, så Victor er i bedring :-D! Han er helt vild og leger og kyler rundt med hans abe og hans sangfugl :lol: Så han er bestemt ikke mærket af "sygdommen". Så det er bare dejligt:-D

 

Yeeeeey :banan: Hvor er det godt at høre!!!! Glædelig jul :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tina

 

 

Forresten, oplevede du også, ved godt at det er personligt, behøver self. ikke at svare, at omverden syntes at alt handlede for meget om den syge hund. Men min kæreste og jeg bliver pt beskyldt for at hidse os op og være hypokondere over Victor...og "det er sikkert ikke noget særligt" og han tager ikke skade af at få det ene og det andet (som jeg har oprettet en tråd om herinde før, hvordan folk har stukket ham ting i smug) :damn:

 

Egentlig ikke. Min familie har jo set resultatet (blødende sår, en hund der kratter sig hele tiden og set dyrlæge regningerne). Dem der havde svært ved at forstå det fik bare regningen fra dyrlægen udleveret næste gang vi var på besøg. Eller også kom han bare ikke med. Hellere lade hunden blive hjemme, end en syg hund.

Og til træning får de bare af vide at han ikke må få fra andre end mig. Prøver de alligevel siger jeg bare nej til Zeus og så tager han det heller ikke.

 

Hilsen Tina.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeeeeey :banan: Hvor er det godt at høre!!!! Glædelig jul :hjerte:

 

Ja det er rigtig dejligt :-)

 

Han er dog noget mærket af antibiotikaen, tror det trætter ham:hmm:, det er så også hans 2. kur på 14 dage, og juleaften igår selvom det var stille og roligt, og at vi har gæster i huset, så han sover meget mere end han plejer. Maven er stadig kun semi-normal, men det går da den rette vej.

 

Jeg har vejet hans mad op her til morgen, for at tjekke op på hvor meget han spiser. Overvejer at give ham lidt torskerogn:-), men jeg ved ikke om jeg tør:vedikke:

 

Glædelig jul :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund blev aflivet for ca. 2mdr siden. Vi troede hun havde fået i byld ved det ene bryst, og vi fik derfor noget medicin til hende. Men da den ikke blev mindre tog vi til dyrelægen, som fortalte det var en kræft knude der var gået hul på, og det vil være bedst at aflive hende. Sååå vi fik lige totalt uventet 2 dage til at sige farvel:megaked:.

 

Meen rigtig god bedring med din Victor;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund blev aflivet for ca. 2mdr siden. Vi troede hun havde fået i byld ved det ene bryst, og vi fik derfor noget medicin til hende. Men da den ikke blev mindre tog vi til dyrelægen, som fortalte det var en kræft knude der var gået hul på, og det vil være bedst at aflive hende. Sååå vi fik lige totalt uventet 2 dage til at sige farvel:megaked:.

 

Meen rigtig god bedring med din Victor;-)

 

Åh det gør mig forfærdeligt ondt at høre :ae:Det lyder skrækkeligt, at det kan komme så hurtigt:shock:, kan slet ikke forestille mig hvor stort et chok det må være :megaked:

 

Mange tak:kys:Idag er heldigvis en god dag, selvom maven stadig kun er semi-normal. Han spiste 70 g tørfoder igår :banan: (det der står på posen til RC :shock: at han skal have ifølge hans vægt) vi skal jo have ham opfedet efter hans diarré.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt :banan:

 

Nu skal vi bare have opkaldet til dyrlægen her efter kl. 12.00 idag overstået, så vi kan få svar på de blodprøver og aff.prøver der blev taget før jul :skraek:

 

Ammen jeg tror jeg har haft mere ondt i maven end Victor hele dagen igår :oops: over at gå og vente :genert:

 

Hvis alt er fint af de blodprøver (hvor de tjekker alle organer, røde og hvide blodlegemer, og infektionstal og noget mere jeg ikke kan huske:hmm:, men det var i hvert fald for at udelukke at det skulle være noget alvorligt), har dyrlægen sagt at vi kan regne med, at det enten er :

 

1. maveinfektion

2. foder-allergi

 

Så tager vi ud til foderland, hvor de sælger Orijen, og Acana og køber nogle prøveposer, og går i gang med at skifte ham over, er planen.Vi har stadig en helt ny pose af hans skånekost RC Intestinal, så overgangen kan foregå laaaangsomt. Plus vi har 2 nye poser af hans tidligere kost RC Mini Beauty, men sådan er det jo når man handler stort ind fra Tyskland...:lol: , har læst i en bog om hunde og allergi, at især soja allergi kan udvikle sig over lang tid, så det var ikke lige til at forudse. Hvis det altså er det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Buddha havde diarre, var torskerogn faktisk det første vi gav ham som godbidder (når afføringen var normal og vi begyndte at fade tørfoder ind igen), og det gik fint. Jeg tror at torskerogn er ret mild for maven.

 

Glæder mig til at høre svarerne fra dyrlægen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Buddha havde diarre, var torskerogn faktisk det første vi gav ham som godbidder (når afføringen var normal og vi begyndte at fade tørfoder ind igen), og det gik fint. Jeg tror at torskerogn er ret mild for maven.

 

Glæder mig til at høre svarerne fra dyrlægen!

 

Da Luna var syg, der sagde dyrlægen at torskerogn var rigtig godt og skånsomt mod maven, så det skulle ikke give problemer at give ham torskerogn (det gav i hvert fald ikke problemer med Luna)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Buddha havde diarre, var torskerogn faktisk det første vi gav ham som godbidder (når afføringen var normal og vi begyndte at fade tørfoder ind igen), og det gik fint. Jeg tror at torskerogn er ret mild for maven.

 

Glæder mig til at høre svarerne fra dyrlægen!

 

Det lyder godt :-D Victor eeeelsker nemlig torskerogn, det var en del af hans hvalpefoder, så det vil falde i meget god jord hvis han får stillet lidt lækkersult med det :banan: Har det altid i huset fordi han elsker det :slem:

 

Ihhh det gør jeg også, sidder på nåle :genert: (hold op hvor er man bare hønemor når ens hund har været ssyg :genert:) 1 1/2 time gå hurtigt...så jeg kan ringe...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhh...så mistede jeg tålmodigheden, jeg ringede og fik at vide at jeg skulle vente på at blive ringet op. Det kunne jeg ikke :oops: Gik og trippede i en halv time, og var igennem kræft-diagnoser og gud ved hvad :roll:

 

Så tog jeg altså og selv ringede op...og fik så endelig snakket med dyrlægen.

 

Blodprøverne var fine, mht. alt det alvorlige. De viste dog at der var en lille bitte smule forhøjede hvide blodlegemer og hans infektionstal var højt, så dyrlægen konkluderede at han havde haft en voldsom mave infektion. Den burde antibiotikaen have fået has på. Men maven bliver først helt normal nogle dage efter stop med det, sagde han.

 

Men med hensyn til hans velbefindende så har vi fået grønt lys til at skifte til noget andet foder, dyrlægen syntes det løs som et godt bud at skifte til noget fiskebaseret. Vi skal så også ud til dyrlægen og hente Zoolac, som støtte til det nye foder, så han ikke får diarré pga. foderskift, selvom vi gør det langsomt.

 

Aff. prøverne får vi først svar på imorgen.

 

Så her om lidt kan vi smutte i Foderland, efter kræs til Vic...han glæder sig nok til at komme af det trælse skånekost:banan:

 

Er bare SÅ glad...:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhh...så mistede jeg tålmodigheden, jeg ringede og fik at vide at jeg skulle vente på at blive ringet op. Det kunne jeg ikke :oops: Gik og trippede i en halv time, og var igennem kræft-diagnoser og gud ved hvad :roll:

 

Så tog jeg altså og selv ringede op...og fik så endelig snakket med dyrlægen.

 

Blodprøverne var fine, mht. alt det alvorlige. De viste dog at der var en lille bitte smule forhøjede hvide blodlegemer og hans infektionstal var højt, så dyrlægen konkluderede at han havde haft en voldsom mave infektion. Den burde antibiotikaen have fået has på. Men maven bliver først helt normal nogle dage efter stop med det, sagde han.

 

Men med hensyn til hans velbefindende så har vi fået grønt lys til at skifte til noget andet foder, dyrlægen syntes det løs som et godt bud at skifte til noget fiskebaseret. Vi skal så også ud til dyrlægen og hente Zoolac, som støtte til det nye foder, så han ikke får diarré pga. foderskift, selvom vi gør det langsomt.

 

Aff. prøverne får vi først svar på imorgen.

 

Så her om lidt kan vi smutte i Foderland, efter kræs til Vic...han glæder sig nok til at komme af det trælse skånekost:banan:

 

Er bare SÅ glad...:banan:

 

Hvor er det godt at det "bare" er en voldsom maveinfektion!!! :klap:

Selvfølgelig en slem omgang for både Victor og jer, men hvor er det godt at det ikke er kræft!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også bare så lykkelig og lettet...det har bare været nogle grimme dage, hvor jeg har tænkt de mærkeligste tanker, og min kæreste indrømmede også at han også har haft det vildt dårligt, men når de "lige vil tjekke for leukæmi" bare lige for en sikkerheds skyld" så skider man bare grønne grise :shock: Havde det sådan i julen at jeg næsten ikke kunne se på Victor uden at tude, med tanken om, hvis nu jeg skulle miste ham :oops: Så måtte jeg lige gå en tur med katten (privelegie at have en kat og kunne gå tur med :blink:, han skulle ikke påvirkes af at se mig sidde og hyle, over noget der måske ikke engang var galt :roll:)

 

Men nu er alt jo godt :banan: og vi har købt 2 slags Orijen foder ved Foderland (6 fisk, og regional red), her efter vi kom hjem har jeg lavet en portion med 40 g. af hans skånekost, og 10 g Orijen 6 fisk). Men han virker ikke synderligt optimistik på Orijen, sorterede dem lidt fra men spiste dem så derefter skeptisk..., så det er ikke sikkert det skal være det vi skal fodre med. Men så må vi bare prøve videre :-), der kan self. også være lidt apetitløshed efter al medicinen...

Men så er der jo så meget andet fornuftigt foder vi kan prøve. Det skal jo være noget der kan godkendes af højeste intans:slem:

 

Her til sidst, så lidt pølsesnak :blink:, så har Victor lavet en fin normal pølse her til aften :vuf: dygtig dreng!:banan: (tænk at man kan blive så glad over at se sin hund gå krabbegang) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...