Hop til indhold

Lyserøde pletter på snuden og nu også på benet - hjælp


Buju
 Share

Recommended Posts

Samson har før haft nogle små lyserøde pletter på snudeskaftet, de ser ikke ud til at genere ham, og dyrlægen har sagt at de bare går væk af sig selv (det har de også gjort).

 

Men nu har jeg også opdaget to på hans ben og det er ligesom om der først har været lidt sår på dem (der sidder en smule sårskorper i pelsen) og det nu er faldet af. Men jeg har aldrig set at han har haft et decideret sår. De er ikke hævede, våde eller betændte. Hårene er væk på det lille område hvor pletten er.

 

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder som hotspots efter hvad jeg har kunnet læse mig til - men hvad f..... er det så?

 

Anyone?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det helt de samme pletter som på snuden?

Hvis det er ringorm eller stafylokok allergi går det vel ikke væk af sig selv. Klør han sig?

 

Nej det er jo også det jeg tænker - og pludselig har jeg fundet disse 'fine' lyserøde pletter mange flere steder (bl.a. mellem poterne):shock:

 

Han klør sig egentlig ikke, men han er blevet helt syg med at blive kløet under hagen og der har jeg også fundet en plet.:???:

 

Så vi skal vist lige have ringet til dyrlægen i morgen tidlig, forhåbentlig kan vi nå at få en tid inden Samson skal på juleferie.

 

Vi har dog aldrig selv haft ringorm (endnu:x2:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fundet ud af hvad det var?

 

Han har fået medicin mod hudallergi (tror jeg det var, det var min kæreste der var til dyrlægen med ham).

 

De tog dog også nogle hårprøver så de kunne tjekke for ringorm. Og en blodprøve så vi kan tjekke for stafylokokallergi hvis det viser sig at det ikke er noget af det andet.

 

Så nej, ikke helt endnu:???:

 

Men jeg skal da helt sikkert lige finde ud af om det er noget der smitter når vi nu både skal være sammen med Tyson til nytår og mødes med Motor i januar. Jeg tror det dog ikke, det har i hvert fald ikke smittet hverken min kæreste eller mig selv (men vi er jo heller ikke hunde:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har fået medicin mod hudallergi (tror jeg det var, det var min kæreste der var til dyrlægen med ham).

 

De tog dog også nogle hårprøver så de kunne tjekke for ringorm. Og en blodprøve så vi kan tjekke for stafylokokallergi hvis det viser sig at det ikke er noget af det andet.

 

Så nej, ikke helt endnu:???:

 

Men jeg skal da helt sikkert lige finde ud af om det er noget der smitter når vi nu både skal være sammen med Tyson til nytår og mødes med Motor i januar. Jeg tror det dog ikke, det har i hvert fald ikke smittet hverken min kæreste eller mig selv (men vi er jo heller ikke hunde:blink:)

 

Nå men jeg håber i hvert fald på det bedste :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...