Hop til indhold

3 hurtige spørgsmål


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

1 Er der nogen af jer som foder med 2 slags foder feks. 2 varianter af samme mærke eller 2 mærker sådan 50/50 og hvis hvorfor og hvad mener I er godt ved det?

 

2 Kan man godt skifte mellem varianter altså smag uden at lave en overgangs periode når det er samme mærke

 

3 Hvad synes I er en god indholdsfortegnelse altså sådan genrellet

 

:blink: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg kan godt svare på de to sidste:engel:.

 

Nej jeg mener ikke at man behøver at lave en overgangsperiode så længe at det er et kvalitetsfoder som man fodrer med... de gange som jeg har skiftet foder (selv mellem mærker og ikke kun varianter inde for samme mærke) på Freya har jeg kun blandet det op den første dag og derefter har hun KUN fået det nye foder.... der har aldrig været nogle problemer.:5up:

 

Jeg synes at et foder har en god indholdsfortegnelse når det IKKE indeholder, hvede, majs og lyse alm. ris.... Jeg foretrækker kartoffel... Jeg undgår så vidt også roetrævler. Kød skal stå som hovedingrediensen, og SKAL optræde flere gange i løbet af de efterfølgende 10 ingredienser. Jeg vil ikke vælge foder hvor der er brugt kød af ubestemmelig art eller biprodukter.

 

Da jeg jo har en hvid hund så undgår jeg også laks... Nogle laksearter er dog ok, da disse har hvidt eller gråt kød. Ellers er jeg mest tilhænger af dybhavsfisk og hvide fisk.

 

Jeg vil endvidere aldrig vælge et foder hvor der ikke er en direkte beregning af glukosamin.. mindst 700 mg/kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander ofte flere typer af foder. Jeg tror ikke der er nogen ernæringsmæssig fordel ved det, men det giver lidt variation for hunden.

 

Jeg er tilfreds hvis et foder indeholder den mængde fedt og protein, som jeg ved er godt for mine hunde (afhænger af race og alder).

Hvilke råvarer der er brugt, interesserer jeg mig ikke ret meget for.

Jeg giver fiskeolie og glucosamin som tilskud, hvis det ikke er i foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 Er der nogen af jer som foder med 2 slags foder feks. 2 varianter af samme mærke eller 2 mærker sådan 50/50 og hvis hvorfor og hvad mener I er godt ved det?

 

Ja, fordi aslan fugnere godt på det.

Olivers fisk, det gider han at spise, men hans afføring var blød.

MM har gjort hans afføring fast, og han kan spise det også som godbider.

 

Nogle hunde kan gylpe af MM derfor har vi valgt, når han nu fugnere fin på halv halv er der ikke nogen grund til at gå helt over på det.

 

Dog overvejer vi at finde noget helt nyt, da martin mener at aslan har MEGET afføring nu.

(men i takt med at han spsier mere, skull ehan jo også erne skide mere :mrgreen:)

 

 

2 Kan man godt skifte mellem varianter altså smag uden at lave en overgangs periode når det er samme mærke

 

Altså hvis du kører halv halv, så TROR jeg - hvis du har en hund med en stærk mave, at du sagtens kan kører halv af det ene og så skifte det andet ud.

 

Vi kan ikke på Aslan, for hans mave er lidt sart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men altså det er jo lidt fordi jeg har jo købt det der wolfsblut, og jeg synes der er flere ret gode varianter, har købt den med fisk, og det er jo fint for så har jeg droppet lakseolie men synes han har lidt kvalme agtig for tiden og måske det er derfor, men omvendt synes jeg bare det foder er vildt godt, når man ser på indhold, og jeg vil gerne fortsætte, så derfor tænker jeg på at købe 2 varianter og så give halv af hver (skal købe 2 mindste alligevel for at det kan betale sig med fragt :blink:) og tanken var så lidt at hvis det er al den fisk som giver lidt kvalme så ville det måske løse det, Zacko er nemlig glad for at spise det, det har fin størrelse piller, og det som kommer ud i den anden ende er også ok, så alt i alt er det et godt foder, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

I en overgang prøvede vi at følge rådet om at fodre med det samme foder, fordi hunde har et sart fordøjelsessystem, men netop her begyndte vi at få problemer, når vores hunde gik og snack´ede på vores gåture. pludselig skulle der intet til før de begyndte at kaste op. vi gik derfor tilbage til at give varieret kost til vores hunde, og ikke kun tørfoder.

 

Nu fodre vi med Royal Canin i to forskellige varianter som basis foder, fordi at det er det tørfoder, som vores hunde bedst kan lide smagen af. Der ud over får de alt godt fra køkkenet og vi variere med jævne mellemrum med selv at lave hele måltider til dem med havregrød eller ris, kogt eller rådt kød af varieret type og kogte grønsager, hvilket er det mad, som de bedst kan lide og spiser uden problemer ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...