Hop til indhold

Kamera valg??


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Gæst lillefod

Håber nogen kan hjælpe lillefoden lidt på vej :genert:

 

Jeg står og mangler et nyt kamera til allround brug. Fortrinsvis skal billederne bruges til at websider og måske lidt til at klippe klistre med.

Jeg skal under ingen omstændigheder ha et spejlrefleks kamera for det vil ikke holde ret lang tid i mine hænder og så er det nok heller ikke optimalt for mine evner/tålmodighed med den slags elektronik :blink:

 

Jeg skal "bare" have noget der kan tage udemærkede billeder og helst et hvor reaktionstiden på aftrækkerknappen er lidt bedre end de 5 sekunder der er på de helt billige kompakt kameraer..

 

Foreløbigt står valget mellem disse to:

 

Canon PowerShot SX200 IS

 

Canon PowerShot SX120 IS

 

Som jeg umiddelbart kan lure ud fra beskrivelserne har de begge en forholdsvis høj zoomfaktor ifht. det kamera jeg sidst brugte (Canon ixus 65) og det ser jeg bestemt som et plus.

Umiddelbart burde disse kameraer også give mulighed for at skyde lidt hurtigere og ændre manuelt på feks. ISO i tilfælde af at jeg engang finder ud af hva det betyder :blink:

 

Håber der er nogle der kender noget til de to, eller som bare har lidt mere forstand på den slags end mig.

Måske der også er andre forslag? (foretrækker dog Canon)

 

Help please :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Mit det "gamle" kamera er et Sony... cyper-shot... DSC-H3 hedder det vidst... det er sådan en kombination mellem et spejlrefleks og et kompakt kamera. Der er 8,1 megapixel og 10x optisk zoom på... det er faktisk et godt kamera... (alle billederne som jeg har lagt herind er taget med det)... Menuen er super nem at finde ud af... Så sådan et kamera magen til kan jeg godt anbefale dig...

 

For 1½ år siden kostede det 2000... men ved ikke hvad det koster nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, altså ud fra din beskrivelse af hvad du skal bruge det til, kan jeg ikke se du behøver købe så dyrt? Jeg har selv dette: Samsung PL60 Anmeldelser | Bedste Digitale kompaktkameraer Anmeldelser - alaTest Danmark

 

Og det er jeg meget glad for.. Det har 10 mp og 5x optisk zoom, og har aldrig stået i en situation hvor jeg ønskede mig mere.. Husk også at kortet som regl ikke er med i prisen, så der kan du godt lige lægge omkring 500 kr oven i..

Det samsung jeg har er ok hurtigt, kan sagtens fx fotografere noget som falder i luften, en vanddråbe fx, eller en hund som løber..

Mega pixel skal du nok ikke kigge så meget på, da det mere handler om hvis du vil printe billedet stort ud, hvis du bare skal bruge billederne på nettet er det ikke så vigtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du MÅ IKKE handle på wupti, bare lige sådan vi er clear med det.

Og hvis du gør, så LÆS HELE SIDEN og ALT det der står!!!

 

Hvis du skulle få øjnene op for andre mærker, ville jeg kigge på olympus :blink:

 

 

Jamn de er ellers lidt billigere end hos Pede :mrgreen:

 

Ej, lige hvor jeg køber er ikke bestemt, men vil da gerne høre lidt om hvorfor snupti ikke dur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger snupti, så skal du abre læse ALT!

 

 

Vi endte op med 2 eltandbørster som de slet ikke har på siden :shock:

 

Så der er et eller andet emd småt, som jeg ikke har læst :oops:

Og det "nye" nummer stod også på ordre sedlen.

 

Så de fine funktioner som touch dims osv som martin havde brug for, har vi ikke fået :roll:

 

 

Så bare læs AAAAAAAAAAAAAAAAALT, så skal du sikkert nok overleve.

 

 

Til gengæld ville jeg godt give lidt ekstra for at bestille ved getmore HVIS de har kameraet. Menjeg ved andre mennesker har været uheldige der. Det kan nok ikke undgåes :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit det "gamle" kamera er et Sony... cyper-shot... DSC-H3 hedder det vidst... det er sådan en kombination mellem et spejlrefleks og et kompakt kamera. Der er 8,1 megapixel og 10x optisk zoom på... det er faktisk et godt kamera... (alle billederne som jeg har lagt herind er taget med det)... Menuen er super nem at finde ud af... Så sådan et kamera magen til kan jeg godt anbefale dig...

 

For 1½ år siden kostede det 2000... men ved ikke hvad det koster nu..

Det er et super godt kamera :-) Jeg har selv et, men det er sat til salg, da jeg har købt et spejlrefleks i stedet.

Det kan bestemt anbefales, jeg har i hvert fald været rigtig glad for de 10x optisk zoom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger snupti, så skal du abre læse ALT!

 

 

Vi endte op med 2 eltandbørster som de slet ikke har på siden :shock:

 

Så der er et eller andet emd småt, som jeg ikke har læst :oops:

Og det "nye" nummer stod også på ordre sedlen.

 

Så de fine funktioner som touch dims osv som martin havde brug for, har vi ikke fået :roll:

 

 

Så bare læs AAAAAAAAAAAAAAAAALT, så skal du sikkert nok overleve.

 

 

Til gengæld ville jeg godt give lidt ekstra for at bestille ved getmore HVIS de har kameraet. Menjeg ved andre mennesker har været uheldige der. Det kan nok ikke undgåes :vedikke:

 

Så benyttede i jer vel bare af returretten ?

 

Der er jo 14 dage.

 

Getmore er der derimod mange advarsler imod, rundt omkring på nettet.

 

Generelt, så køber jeg kameraudstyr på disse sider

 

www.photoshop.dk

 

www.kamerashop.dk

 

www.kamerahuset.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, altså ud fra din beskrivelse af hvad du skal bruge det til, kan jeg ikke se du behøver købe så dyrt? Jeg har selv dette: Samsung PL60 Anmeldelser | Bedste Digitale kompaktkameraer Anmeldelser - alaTest Danmark

 

Og det er jeg meget glad for.. Det har 10 mp og 5x optisk zoom, og har aldrig stået i en situation hvor jeg ønskede mig mere.. Husk også at kortet som regl ikke er med i prisen, så der kan du godt lige lægge omkring 500 kr oven i..

Det samsung jeg har er ok hurtigt, kan sagtens fx fotografere noget som falder i luften, en vanddråbe fx, eller en hund som løber..

Mega pixel skal du nok ikke kigge så meget på, da det mere handler om hvis du vil printe billedet stort ud, hvis du bare skal bruge billederne på nettet er det ikke så vigtigt..

Så er det da et meget specielt eller stort kort :-) Til mit spejlrefleks kamera købte jeg (for ca en måned siden) et sd kort med 2gb til 119kr i Bilka ;)

Men førhen kostede de en hel del mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, altså ud fra din beskrivelse af hvad du skal bruge det til, kan jeg ikke se du behøver købe så dyrt? Jeg har selv dette: Samsung PL60 Anmeldelser | Bedste Digitale kompaktkameraer Anmeldelser - alaTest Danmark

 

Og det er jeg meget glad for.. Det har 10 mp og 5x optisk zoom, og har aldrig stået i en situation hvor jeg ønskede mig mere.. Husk også at kortet som regl ikke er med i prisen, så der kan du godt lige lægge omkring 500 kr oven i..

Det samsung jeg har er ok hurtigt, kan sagtens fx fotografere noget som falder i luften, en vanddråbe fx, eller en hund som løber..

Mega pixel skal du nok ikke kigge så meget på, da det mere handler om hvis du vil printe billedet stort ud, hvis du bare skal bruge billederne på nettet er det ikke så vigtigt..

 

Altså iflg. alatest har dette kamera dårligere brugeranmeldelser :vedikke: Men derfor kan det nok helt sikkert opfylde de fleste af mine behov..

5x zoom er faktisk lidt i underkanten for mig, tror jeg.. De sædvanlige 3x er ihvertfald meget utilstrækkeligt når hunden er 50 eller 100 meter væk. Så tænker at det måske er en god idé at have lidt "ekstra" at gi af :blink:

 

Hvor hurtig er aftrækkeren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger snupti, så skal du abre læse ALT!

 

 

Vi endte op med 2 eltandbørster som de slet ikke har på siden :shock:

 

Så der er et eller andet emd småt, som jeg ikke har læst :oops:

Og det "nye" nummer stod også på ordre sedlen.

 

Så de fine funktioner som touch dims osv som martin havde brug for, har vi ikke fået :roll:

 

 

Så bare læs AAAAAAAAAAAAAAAAALT, så skal du sikkert nok overleve.

 

 

Til gengæld ville jeg godt give lidt ekstra for at bestille ved getmore HVIS de har kameraet. Menjeg ved andre mennesker har været uheldige der. Det kan nok ikke undgåes :vedikke:

 

Så benyttede i jer vel bare af returretten ?

 

Der er jo 14 dage.

 

Getmore er der derimod mange advarsler imod, rundt omkring på nettet.

 

Generelt, så køber jeg kameraudstyr på disse sider

 

www.photoshop.dk

 

www.kamerashop.dk

 

www.kamerahuset.dk

 

get"less" som det også hedder, det er et af de absolut værste firmaer, der er ultal af hostorier om det firma på hol.dk .. de er helt sikkert blevet bedre, men det er midtdata's discount side, så service ect. er nedprioteret i forhold til prisen.

 

wupti har jeg gode erfaringer med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det da et meget specielt eller stort kort :-) Til mit spejlrefleks kamera købte jeg (for ca en måned siden) et sd kort med 2gb til 119kr i Bilka ;)

Men førhen kostede de en hel del mere!

 

Ja, de er heldigvis ikke så dyre mere :klap:

 

Men kun 2 GB er da for tøser :lol:

 

(Jeg har dog lidt forskellige liggende, så det skulle ikke være et problem i første omgang)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh dårlige og dårlige, det ved jeg nu ikke "Eksperter bedømmer dette produkt til 65/100 og brugere til 92/100"... Men man får selvfølgelig ikke mere end man betaler for, men til en pris omkring 1000 kr er det et rigtig godt kamera :)

Kan ikke huske hvad det hedder, hvor hurtig den er... Men det er det der er så træls når man skal køber kamera! man kan næsten ikke bruge de tal til noget, det bedste du kan gøre, er at finde nogen som har et du kan prøve, og få lov at se billederne fra.. Måske prøv et fotoforum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et super godt kamera :-) Jeg har selv et, men det er sat til salg, da jeg har købt et spejlrefleks i stedet.

Det kan bestemt anbefales, jeg har i hvert fald været rigtig glad for de 10x optisk zoom.

 

Og er det stadig til salg?? :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de er heldigvis ikke så dyre mere :klap:

 

Men kun 2 GB er da for tøser :lol:

 

(Jeg har dog lidt forskellige liggende, så det skulle ikke være et problem i første omgang)

Jeg er også en tøs :blink: Mine forældre har et på 512mb eller sådan noget i deres digitalkamera :stupid:

Ville også bare pointere at man ikke nødvendigvis skal ligge 500kr til prisen bare fordi der ikke følger kort med, de kan fås billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit det "gamle" kamera er et Sony... cyper-shot... DSC-H3 hedder det vidst... det er sådan en kombination mellem et spejlrefleks og et kompakt kamera. Der er 8,1 megapixel og 10x optisk zoom på... det er faktisk et godt kamera... (alle billederne som jeg har lagt herind er taget med det)... Menuen er super nem at finde ud af... Så sådan et kamera magen til kan jeg godt anbefale dig...

 

For 1½ år siden kostede det 2000... men ved ikke hvad det koster nu..

 

Det ser faktisk møj interessant ud :mrgreen:

og så kan det sættes til mit Sony tv.. (hva faen jeg så end ska bruge det til, ha ha)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh dårlige og dårlige, det ved jeg nu ikke "Eksperter bedømmer dette produkt til 65/100 og brugere til 92/100"... Men man får selvfølgelig ikke mere end man betaler for, men til en pris omkring 1000 kr er det et rigtig godt kamera :)

Kan ikke huske hvad det hedder, hvor hurtig den er... Men det er det der er så træls når man skal køber kamera! man kan næsten ikke bruge de tal til noget, det bedste du kan gøre, er at finde nogen som har et du kan prøve, og få lov at se billederne fra.. Måske prøv et fotoforum!

 

Ja det ville være rart om man kunne låne en masse forskellige med hjem i en måneds tid :mrgreen: Men det går jo nok ikke.. Jeg har prøvet nogle lidt billigere af mærkerne olympus, fuji, medion og de har absolut ikke imponeret mig.. (til sammenligning med ixus 65)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kloge tøser ja - det er en fordel at have flere små end et stort, de der kort kan både dø, blive væk, blive konfiskeret etc. Jeg er glad for mine 4 tøsekort :cool:

 

he he... hva fotograferer du, siden de bliver konfiskerede?? (har en god fantasi) :slem:

 

Så længe vi snakker amatørkameraer til mit forbrug vil jeg helst have et par store med god plads :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du tro :blink: Der har ikke været nogen interesserede lige her op til jul, jeg forstår det ikke :genert:

Der medfølger en taske og evt et hukommelseskort på ... 1gb tror jeg :engel:

Har skrevet lidt om det her: // Dittzeh.Dk

 

Du er ikke længere væk, end at jeg kan afhente selv.. Men aner ikke hva jeg ska byde :lol: 500,-?? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...