Hop til indhold

VÆGT & HØJDE???


Gæst Cæsar
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Jeg ville lige høre om hvor store jeres Berner er blevet som vokse?

 

Min Cæsar som er en hanhund på 13 måneder har følgende mål:

 

61 cm høj (skulder)

45 kg.

 

Ikke fordi jeg er bekymret, men han ligger lidt under minimums højden og en del under vægten, men han har vejet og målt det samme siden 7 måned. Er dette normalt, eller hvordan voksede jeres?

 

Med venlig hilsen

 

Anders

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer.

 

Jeg ville lige høre om hvor store jeres Berner er blevet som vokse?

 

Min Cæsar som er en hanhund på 13 måneder har følgende mål:

 

61 cm høj (skulder)

45 kg.

 

Ikke fordi jeg er bekymret, men han ligger lidt under minimums højden og en del under vægten, men han har vejet og målt det samme siden 7 måned. Er dette normalt, eller hvordan voksede jeres?

 

Med venlig hilsen

 

Anders

 

Spiser han normalt? Har han nogen andre problemer?

 

---Jeg tænker på, at min Silke (golden) netop holdt op med at tage på da hun var 8-9 mdr...

Det viste sig at være hjerte-lungeorm. :???:

 

Er Cæsar blevet tjekket for hjerte-lungeorm for nyligt?

Har han spist nedfaldsfrugt i efteråret?

 

--Nordsjælland er et høj-risiko område. --Eller det har i hvert fald været...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spiser han normalt? Har han nogen andre problemer?

 

---Jeg tænker på, at min Silke (golden) netop holdt op med at tage på da hun var 8-9 mdr...

Det viste sig at være hjerte-lungeorm. :???:

 

Er Cæsar blevet tjekket for hjerte-lungeorm for nyligt?

Har han spist nedfaldsfrugt i efteråret?

 

--Nordsjælland er et høj-risiko område. --Eller det har i hvert fald været...

 

Jeg er næsten sikker på det ikke er det.

 

Han har ikke nogen symptomer på dette :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er næsten sikker på det ikke er det.

 

Han har ikke nogen symptomer på dette :)

 

 

Silke havde ikke andre symptomer end madlede og manglende vækst.

 

Da hun endelig begyndte at hoste et halvt år senere, var hun tæt på at dø...

 

Hvis Cæsar ikke er blevet testet før, så er det altså en god ide.

Alle unge hunde her omkring bliver testet. Silke bliver nu testet 1-2 gange om året.

En test koster ikke meget over 200 kr.

 

Men hvis du er sikker på, at han ikke har spist nedfaldsfrugt i løbet af efteråret, så er der nok ikke så stor risiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Min berner han på 9½ måned vejer 43½ kg og måler ca 69 cm over skulderen, men han er også ret stor (hans bror er mindre i højden og vejer 40 kg.).

 

Du skal se på om han trives og så skal du kunne mærke hans ribben uden problemer uden at han dog må være for tynd:hmm:.

Din hund er jo langt fra udvokset endnu, da han jo stadig er ung, dog vokser han nok mest i bredden nu og ikke i højden.

 

Nu ved jeg jo ikke hvad du fodrer med, men han skulle da helst tage på sådan stille og roligt og min berner har ihvertfald taget jævnt på hele tiden(ved ikke hvor meget i mnd. da jeg ikke kan løfte ham mere:mrgreen:).

 

Måske du skulle sætte hans madration lidt op eller tage en snak med din opdrætter eller dr.dyr;-).

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Min berner han på 9½ måned vejer 43½ kg og måler ca 69 cm over skulderen, men han er også ret stor (hans bror er mindre i højden og vejer 40 kg.).

 

Du skal se på om han trives og så skal du kunne mærke hans ribben uden problemer uden at han dog må være for tynd:hmm:.

Din hund er jo langt fra udvokset endnu, da han jo stadig er ung, dog vokser han nok mest i bredden nu og ikke i højden.

 

Nu ved jeg jo ikke hvad du fodrer med, men han skulle da helst tage på sådan stille og roligt og min berner har ihvertfald taget jævnt på hele tiden(ved ikke hvor meget i mnd. da jeg ikke kan løfte ham mere:mrgreen:).

 

Måske du skulle sætte hans madration lidt op eller tage en snak med din opdrætter eller dr.dyr;-).

 

V.H.

Sille

 

Tak for alle de gode svar, vi har besluttet at sætte hans mad en smule op.

Så tager vi ham lige et smut forbi dyrlægen og vejer ham igen, og får dem til at mærke på ham om de synes han er for tynd, bare lige for at være helt sikre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...