Hop til indhold

Deprimeret??


Tonks
 Share

Recommended Posts

Det lyder helt bestemt som falsk drægtighed!

 

Min egen tæve har også haft det ved hendes tre løbetider og hun fik også Galastop de sidste to gange, men det er rigtig at det skal gives meget tidligt i forløbet. Første gang byggede vores tæve også rede, fik forstørrede patter, mælk i patterne (så det kan trykkes ud) og blev meget depri. Hun kastede hendes kærlighed på en pivebamse og så så vi hende næsten ikke. Jeg prøvede faktisk at træne med hende, men hun spurtede bare ned i buret i bilen (er ellers ikke vildt glad for bilen) hvor hendes pivedyr lå. Det var så den træning :lol:.

 

Min dyrlæge sagde til mig første gang, at vi IKKE skulle fjerne alle hendes pivedyr, da det kunne ske at gøre hende endnu mere frustreret, men hvis det virker hos dig, så er det jo helt fint :-).

 

Nu er vores tæve sterialliseret og det er bare så dejligt, for nu kører hendes humør ikke op og ned hele tiden. Hun er mere stabil.

 

Håber I snart er ovre det værste - det er faktisk ikke rart at se på for man tænker det værste. Det er synd for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

^lige præcis, tak for dine erfaringer det hjælper på det :blink: Izzie skal også fixes til sommer når der kommer penge i kassen igen :engel:

 

Jeg var meget nervøs for om vores hund skulle tage meget på af en sådan sterillisation, men det har ikke været tilfældet! Hun har til gengæld tabt sig, men det også kun fordi hun har fået godt med motion fordi jeg ikke vil accepterer den alm. opfattelse af at fordi en tæve bliver sterialliseret så tager de højst sandsynlig på. Niksen biksen - så må man ændre sammensætningen af mad og motion.

Er sikker på at I vil blive glade for det, men det kan jo også være at der slet ikke er noget efter næste løbetid...?

Ved du hvad du skal holde øje med for at fange det i opløbet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var meget nervøs for om vores hund skulle tage meget på af en sådan sterillisation, men det har ikke været tilfældet! Hun har til gengæld tabt sig, men det også kun fordi hun har fået godt med motion fordi jeg ikke vil accepterer den alm. opfattelse af at fordi en tæve bliver sterialliseret så tager de højst sandsynlig på. Niksen biksen - så må man ændre sammensætningen af mad og motion.

Er sikker på at I vil blive glade for det, men det kan jo også være at der slet ikke er noget efter næste løbetid...?

Ved du hvad du skal holde øje med for at fange det i opløbet?[/QUOTE]

 

overhovedet ikke! :genert: men regner med at hun blir fixet inden løbetid nr.2 om alt går som det skal :engel:

 

Har aldrig hørt om at tæver skulle tage på :vedikke: men vil da holde øje med hende når det er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en meget typisk besked at få hos en dyrlæge, at hunden kan tage på i vægt, fordi de siger at stofskiftet hos hunden ændrer sig når der ikke kører hormoner rundt i kroppen hos dem.

 

Sørg for at høre din dyrlæge om hvornår tidspunktet er korrekt at få det gjort, da der også er noget med at det helst ikke skal være for tæt på næste løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...