Hop til indhold

FODER....endnu engang.


Jane
 Share

Recommended Posts

Er der nogle herinde der har nogle gode opskrifter på hjemmelavet mad til en stor golden på 37 kg.

 

Oskar lever et meget aktiv hundeliv. Det vil derfor være godt hvis det er opskrifter der dækker hans behov.

 

Jeg har besluttet mig til hjemmelavet mad af 2 årsager, efter at have læst de mange indslag om tørfoder, så bliver man betænkelig over hvad det er man putter i munden på sin bedste ven og den anden grund er at han ikke er særlig vild med tørfoder.

 

Han får Oliver adult nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det kan jeg godt forstå :)

 

Jeg talte i sidste uge igen igen med min dyrlæge om foder, hun mener at det altid vil være bedre at lave maden selv. Efterhånden som hun får mere og mere erfaring med at behandle hunde med mad bliver hun mere og mere overbevist om at det er det bedste :)

Hun anbefaler dog tørkost som en del af foderet til få hunde og rå delvist til andre få, men man skal ikke være bange for at fodre med hjemmelavet siger hun, hvis man følger principperne, så er det langt bedre end noget man kan købe :)

 

Og jeg er enig, jeg er så glad for at kunne tilbyde mine hunde mad som er lavet herhjemme, og at ingredienser er nogle jeg ved hvad er, de er friske osv..

Så kan man vælge om man vil økologi helt eller delvist eller slet ikke, men foderet i sig selv, det er bedre :D

 

Mine opskrifter er her http://www.hunde-forum.dk/hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden-vt579.html

 

 

Du kan evt blande ½ med dit tørfoder :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dit svar.

 

Jeg regner med at kunne lave mad til en uge af gangen og fryse det ned i potioner.

 

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Du skriver at dine får ca. 250g. De vejer 7 kg. Jeg skal så gange det med ca. 5, så det bliver 1250 g. Er det ikke rigtig?. Det svarer meget godt til den mængde foder han får nu.

 

Jeg glæder mig til at komme i gang som hundekøkkenchef.

 

Jeg går ud fra at du giver dine hunde ben hver anden dag, fordi det giver dem god beskæftigelse og det er godt for tænderne. Oskar får et ben en gang om ugen. Men nu hvor han skal over på lidt blødere mad, vil jeg give ham det noget oftere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mange tak for dit svar.

 

Jeg regner med at kunne lave mad til en uge af gangen og fryse det ned i potioner.

 

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Du skriver at dine får ca. 250g. De vejer 7 kg. Jeg skal så gange det med ca. 5, så det bliver 1250 g. Er det ikke rigtig?. Det svarer meget godt til den mængde foder han får nu.

 

Jeg glæder mig til at komme i gang som hundekøkkenchef.

 

Jeg går ud fra at du giver dine hunde ben hver anden dag, fordi det giver dem god beskæftigelse og det er godt for tænderne. Oskar får et ben en gang om ugen. Men nu hvor han skal over på lidt blødere mad, vil jeg give ham det noget oftere.

Jeg har lige rettet det lidt, for jeg har ikke længere Muff på 7 kg :)

 

Susi og Mika spiser mere her i denne vinter end de gjorde sidste år, dyrlægen siger at det er fordi de har fået det bedre og det kan jeg se de har :)

 

Men prøv at regne med ca 300 gr pr 10 kg sådan omtrent, det er som med alt foder, man skal se hundens behov og prøve sig frem, jeg giver så kød oveni som godbidder og søg og kødben.

De sidste gives både som beskæftigelse og tandrens, men også som ekstra kød der ikke medregnes, de elsker at få deres ben og deres tænder er langt flottere nu på hjemmelavet mad end tidligere på tørfoder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har der været gang i gryderne. Glæder mig til at servere hjemmelavet mad til Oskar i aften.

 

Det er vejet og pakket ned parat til at komme i fryseren.

 

Han har fulgt med i hele procesen og hvor kan man nemt komme til at tabe en bid på gulvet :lol:

 

Vi starter ud med ½ hjemmelavet og ½ tørfoder

 

Der bliver en hund der vil nyde sin aftensmad. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu har der været gang i gryderne. Glæder mig til at servere hjemmelavet mad til Oskar i aften.

 

Det er vejet og pakket ned parat til at komme i fryseren.

 

Han har fulgt med i hele procesen og hvor kan man nemt komme til at tabe en bid på gulvet :lol:

 

Vi starter ud med ½ hjemmelavet og ½ tørfoder

 

Der bliver en hund der vil nyde sin aftensmad. :wink:

 

Aj, hvor spændende :D

 

Mon ikke han kan lide det :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har der været gang i gryderne. Glæder mig til at servere hjemmelavet mad til Oskar i aften.

 

Det er vejet og pakket ned parat til at komme i fryseren.

 

Han har fulgt med i hele procesen og hvor kan man nemt komme til at tabe en bid på gulvet :lol:

 

Vi starter ud med ½ hjemmelavet og ½ tørfoder

 

Der bliver en hund der vil nyde sin aftensmad. :wink:

 

Aj, hvor spændende :D

 

Mon ikke han kan lide det :D

 

Det kan du tro han kunne. Det var bare kræs. Skålen er slikket helt rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu har der været gang i gryderne. Glæder mig til at servere hjemmelavet mad til Oskar i aften.

 

Det er vejet og pakket ned parat til at komme i fryseren.

 

Han har fulgt med i hele procesen og hvor kan man nemt komme til at tabe en bid på gulvet :lol:

 

Vi starter ud med ½ hjemmelavet og ½ tørfoder

 

Der bliver en hund der vil nyde sin aftensmad. :wink:

 

Aj, hvor spændende :D

 

Mon ikke han kan lide det :D

 

Det kan du tro han kunne. Det var bare kræs. Skålen er slikket helt rent.

 

Ja, det er en fornøjelse at give sin hund :shock:

 

Mine hunde har aldrig været ret glad for tørfoder, så jeg har altid givet andet også, men fornøjelsen med hjemmelavet mad, den er større end alt andet jeg har prøvet før :D

 

Ville ønske alle mine hunde kunne have fået det :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også valgt at køre både tørfoder og hjemmelavet, egentlig står tørfoderet der bare hvis de vil have det..

Men i realiteten spiser de kun hjemmelavet og masser af leverguffere - og den første ting som slog mig var hvor LIDT der kommer ud i den anden ende O_O

 

Det har desuden fået en helt anden konsistens og forsvinder så hurtigt igen kan jeg se..

Først troede jeg ikke at de fik nok, men de får faktisk mere end de skal.. Så det tager jeg bare som et godt tegn :D

 

Jeg er sikker på Oskar synes du er verdens bedste :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har også valgt at køre både tørfoder og hjemmelavet' date=' egentlig står tørfoderet der bare hvis de vil have det..

Men i realiteten spiser de kun hjemmelavet og masser af leverguffere - og den første ting som slog mig var hvor LIDT der kommer ud i den anden ende O_O

 

Det har desuden fået en helt anden konsistens og forsvinder så hurtigt igen kan jeg se..

Først troede jeg ikke at de fik nok, men de får faktisk mere end de skal.. Så det tager jeg bare som et godt tegn :D

 

Jeg er sikker på Oskar synes du er verdens bedste :D[/quote']

 

Det er utroligt stor forskel på hvor meget de skal have :)

 

Faktisk får Susi dobbelt så meget nu som hun fik for et år siden, og hun får 100 gr mere end Mika får, og Mika vejer et kg mere :lol:

 

Gudrun siger at det er fordi hun er rask nu, hendes energi flyder bedre, og jeg må sige at hun virker til at være ret frisk , men også meget sulten :D

 

Glæden ved maden hver eneste dag er skøn og nu ved jeg at de er syge hvis de ikke vil spise :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også valgt at køre både tørfoder og hjemmelavet' date=' egentlig står tørfoderet der bare hvis de vil have det..

Men i realiteten spiser de kun hjemmelavet og masser af leverguffere - og den første ting som slog mig var hvor LIDT der kommer ud i den anden ende O_O

 

Det har desuden fået en helt anden konsistens og forsvinder så hurtigt igen kan jeg se..

Først troede jeg ikke at de fik nok, men de får faktisk mere end de skal.. Så det tager jeg bare som et godt tegn :D

 

Jeg er sikker på Oskar synes du er verdens bedste :D[/quote']

 

Ja han ser ikke utilfreds ud.

 

Jeg har blandet tørfoderet med det hjemmelavede. Det var måske forkert.

Kan se at dine får det hvert for sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også valgt at køre både tørfoder og hjemmelavet' date=' egentlig står tørfoderet der bare hvis de vil have det..

Men i realiteten spiser de kun hjemmelavet og masser af leverguffere - og den første ting som slog mig var hvor LIDT der kommer ud i den anden ende O_O

 

Det har desuden fået en helt anden konsistens og forsvinder så hurtigt igen kan jeg se..

Først troede jeg ikke at de fik nok, men de får faktisk mere end de skal.. Så det tager jeg bare som et godt tegn :D

 

Jeg er sikker på Oskar synes du er verdens bedste :D[/quote']

 

Ja han ser ikke utilfreds ud.

 

Jeg har blandet tørfoderet med det hjemmelavede. Det var måske forkert.

Kan se at dine får det hvert for sig.

 

Ja mine får det hver for sig :) Dolph supplere af og til med tørkost, mens Bitten er udelukkende til hjemmelavet..

 

Dog ynder Bitten at lade det står til det er blevet lidt tørt, og knaser - hvorfor aner jeg ikke.. Men så længe hun spiser ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

 

Det kan du tro han kunne. Det var bare kræs. Skålen er slikket helt rent.

Hvor er det fantastisk. dance.gif

 

Jeg har jo også en golden, og jeg kan huske, at Buddy også var meget glad for det, men han fungerede desværre ikke særligt godt på det. Han virkede aldrig mæt, og der kom mindst lige så meget ud, som der kom ind, som jo er et tegn på, at kroppen ikke kan optage det optimalt.

 

Jeg håber at Oskar får mere glæde af det hjemmelavet, end hvad Buddy gjorde. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har også valgt at køre både tørfoder og hjemmelavet' date=' egentlig står tørfoderet der bare hvis de vil have det..

Men i realiteten spiser de kun hjemmelavet og masser af leverguffere - og den første ting som slog mig var hvor LIDT der kommer ud i den anden ende O_O

 

Det har desuden fået en helt anden konsistens og forsvinder så hurtigt igen kan jeg se..

Først troede jeg ikke at de fik nok, men de får faktisk mere end de skal.. Så det tager jeg bare som et godt tegn :D

 

Jeg er sikker på Oskar synes du er verdens bedste :D[/quote']

 

Ja han ser ikke utilfreds ud.

 

Jeg har blandet tørfoderet med det hjemmelavede. Det var måske forkert.

Kan se at dine får det hvert for sig.

 

Du kan måske bruge tørfoderet til søg og aktivering?

 

Der er ikke noget forkert i at blande, det har jeg aldrig hørt om :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...