Hop til indhold

Min chi kaster op, hjælp!!!


Gæst Ella22
 Share

Recommended Posts

Gæst Ella22

Hej alle jer i hunde forum!

Jeg har haft min lille chihuahua i snart tre uger.. hun har været glad og haft en god appetit :-)

Men her igår aften begyndte hun at kaste op.. det var det hun havde spist som hun kastede op.. idag ville hun ikke spise særlig meget og kastede igen alt det op som hun får i munden :(

Hendes puha er der ikke noget i vejen med og hun har heller ikke feber.

Til nytår var hun sammen med en anden hund som så viste sig at være syg (opkast og ingen appetit) - den anden hund har dog fået det bedre.

Skal jeg vente lidt med at kontakte dyrlægen?

Er der andre der har prøvet det samme?

Håber I vil komme med en masse gode råd til min lille prinsesse

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en hvalp og hun stadig kaster op i morgen, ville jeg lige prøve og ringe til vagtdyrlægen og få deres mening.

 

Når hun har været sammen med en anden syg hund er det sandsynligvis en virus, der forhåbentlig går over af sig selv, men det er vigtigt at du holder øje med at hun får væske nok og ikke går og bliver sløv.

 

Som sagt, hvis hun er hvalp og det stadig er galt i morgen, så giv lige vagtdyrlægen et kald. Men hvis hun er voksen og ellers er frisk, tror jeg godt at det kan vente til mandag. Giv hende evt. skånekost (Ris, A38 og kylling eller fisk) og hold ellers godt øje med hendes tilstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun kaster alt op som hun får i munden, så går jeg udfra at dette også gælder hendes vand og derfor er det kun en ting at gøre... dyrlægen.

En lille hund dehydrer hurtigt og når hunden har været sammen med anden syg hund så er det ikke smart at vente.

 

Held og lykke med den lille stakkel !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

:ae: God bedring med hende....

 

Ville også ringe til dyrlægen med det samme, især fordi det er en hvalp. Det er som de andre skriver nok "bare" en virus, men hellere være på den sidre side....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle!

Mange tak for Jeres svar :)

Jeg var hos vagtdyrlægen igår som gav hende væske og penicillin og hun er blevet sig selv igen :-) heldigvis!!! Dylægen kunne dog ikke sætte finger på hvad hun helt præcis fejler.. så jeg skal have hende tjekket igen idag.

 

Ha en fortsat god dag allesammen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Sukkerpels

Hejsa

 

Til en anden gang hvis hun skulle få tynd mave eller opkast uden synlig grund så prøv med ZooLac du kan købe det på appoteket, jeg har det altid hjemme og har rigtig god erfaring med det...

 

Bettina og alle vufferne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...