Hop til indhold

De stakkels øre


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Da vi sad og nussede øre, poter som altid, opdager jeg begge Bellas øre er helt sorte af blod i ved og i øregangen (meget blod):confused: tror ikke det gør ondt, for jeg renser dem med ørerens, og havde lidt øredråber fra sidst hun havde problemer hvad jeg syntes hun har ret ofte (sidst i Okt md )som jeg dryppede med, men hvordan kan det være hun døjer så meget med de øre og klør dem ret ofte, ØV, har da ondt af hende,:megaked:

DØJER jeres hund også med ørene ?? og hvis hvad gør i ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi sad og nussede øre, poter som altid, opdager jeg begge Bellas øre er helt sorte af blod i ved og i øregangen (meget blod):confused: tror ikke det gør ondt, for jeg renser dem med ørerens, og havde lidt øredråber fra sidst hun havde problemer hvad jeg syntes hun har ret ofte (sidst i Okt md )som jeg dryppede med, men hvordan kan det være hun døjer så meget med de øre og klør dem ret ofte, ØV, har da ondt af hende,:megaked:

DØJER jeres hund også med ørene ?? og hvis hvad gør i ??

 

Øv :ae:

Og ja, min synes jeg også ofte har røde ører.

Sidst fik jeg Surolan af Dr.Dyr.

Dem er jeg så ved at bruge resten af i øjeblikket :roll:

 

Så jeg lytter lige lidt med her - jeg kunne nemlig også godt tænke mig at høre om man kan gøre noget for at mindske øre-problemerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv :ae:

Og ja, min synes jeg også ofte har røde ører.

Sidst fik jeg Surolan af Dr.Dyr.

Dem er jeg så ved at bruge resten af i øjeblikket :roll:

 

Så jeg lytter lige lidt med her - jeg kunne nemlig også godt tænke mig at høre om man kan gøre noget for at mindske øre-problemerne.

 

det er også Surolan jeg bruger, samt CleanAural ørerens alt fra dr.Dyr:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika har også døjer rigtigt meget med sine øre ca 5 - 6 gange på et år og fik dryppet i lidt af hvert hos dr. dyr

og fik noget med hjem jeg skulle dryppe med to gange om dagen i 10 dage men intet hjalp

til sidst blev jeg lidt sur på hende dr. dyr og spurgte om jeg bare var en pengemaskine for hende

og hun ikke tænkte på hunden men mere på sin pengepung, først blev hun lidt sur men det var jeg så ligeglad med

dagen efter ringede hun at hun gerne ville se Laika tidligt om morgenen fastende for nu skulle det være slut med de øre

hun blev lagt hen medens jeg var der og jeg kunne så hente hende når hun var ved at vågne

Laika fik en rigtig grundig rensning af ørene helt ind til det inderste

og jeg fik så sandelig en rabat så det kunne mærkes for nu havde jeg jo brugt mange penge på Laika sagde hun

og de sidste øredråber jeg havde fået tog hun tilbage til den pris jeg havde givet

så det kan somme tider betale sig at brokke over dyrlægebesøgene

nu er det 12 måneder siden og Laika har ikke døjet med ørene siden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Er det øremider eller ørebetændelse, som din hun døjer med ? Vi har to hunde som i en overgang havde probvlemer. Den ene fik både øremider og betændelse i ørene, hvor den anden kun har været angrebet af mider. I begge tilfælde ligner det sort udfløj i ørene :badr:. Begge hunde fik en antibiotika kur og dråber til ørene kaldet canaural. Vi har også noget ørerens stående, kaldet Epi-Otic, men har fået besked på, at det kun må bruges i korte perioder. Vi fik sidste gang, vi havde problemer, et middel, som dyrlægen, havde fået fra landbrughøjskolen og det hjalp rigtigt fint. Jeg kan desværre bare ikke huske hvad det hed, hvis det overhoved havde et navn :???: Nu er det kun den hund, som kun fik øremider, der en gang imellem får et angreb, men det kan tages i opløbet ved, at vi renser dagligt i en uge med Epi-Otic. Men hun har en masse allergi og jeg tror, at hun får en angreb af mider, når hendes immunforsvar enten er nede eller på overarbejde. Den anden, en cavalierblanding kaldet Cirkeline :hjerte:, er ovre sit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi sad og nussede øre, poter som altid, opdager jeg begge Bellas øre er helt sorte af blod i ved og i øregangen (meget blod):confused: tror ikke det gør ondt, for jeg renser dem med ørerens, og havde lidt øredråber fra sidst hun havde problemer hvad jeg syntes hun har ret ofte (sidst i Okt md )som jeg dryppede med, men hvordan kan det være hun døjer så meget med de øre og klør dem ret ofte, ØV, har da ondt af hende,:megaked:

DØJER jeres hund også med ørene ?? og hvis hvad gør i ??

 

Øhm har I været til dyrlæge og få det tjekket? Det kunne sagtens være allergi, så det ville jeg få udelukket, før jeg ville pille mere med ørerens osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar har også døjet med ørerne. Der var også noget sort stads i ørerne, som godt kunne ligne størknet blod, men det var det ikke....

Jeg var ved dyrlægen, som rensede og gav nogle dråber, som han skulle have i en uge. Det hjalp ret godt.

Han har haft det nogle gange, og dyrlægen renser hver gang, fordi det sidder ret dybt nede.

Jeg fandt så ud af, at den hundesalon, som har hjulpet med at plukke ørerne, i virkeligheden ikke plukkede dem. De klippede hårerne af, så jeg tror, at problemerne har været pga det. Nu har jeg selv lært at plukke ørerne sådan rimeligt, og der har ikke været problemer siden. Jeg får så hjælp til de sidste dybe hår hos kennelløwchen, for det er ret svært at få de sidste, da hans ørergange er ret smalle.

Måske du skulle få dem renset helt i bund ved dyrlægen. Held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv :ae:

Og ja, min synes jeg også ofte har røde ører.

Sidst fik jeg Surolan af Dr.Dyr.

Dem er jeg så ved at bruge resten af i øjeblikket :roll:

 

Så jeg lytter lige lidt med her - jeg kunne nemlig også godt tænke mig at høre om man kan gøre noget for at mindske øre-problemerne.

 

Nå så ofte er det så heller ikke min har problemet ser jeg lige - Surolanen var udskrevet 26/6.... så et par gange om året.

Har lige snakket med dr.Dyr i tlf og fået ringet en recept ind på en ny flaske.

Har det ikke hjulpet til på mandag må de kigge hende i ørene.

 

Nu synes jeg alle mine hunde generelt har haft det sådan - problemer et par gange om året, med røde ører eller snask i dem.

Er det normalt, ved normalt helbred ? I givet fald hvorfor ? Fordi de har følsomme ører ? (De hører jo super...)

 

Og som spurgt - kan man gøre noget for at mindske det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm har I været til dyrlæge og få det tjekket? Det kunne sagtens være allergi, så det ville jeg få udelukket, før jeg ville pille mere med ørerens osv.

 

 

Vi har ikke været hos dyrlægen nu, sidst det var galt var i okt,da var vi hos dyrlægen og fik de omtalte øredråber, men ja det er ca 2-3 gange på 1 år:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Nå så ofte er det så heller ikke min har problemet ser jeg lige

 

Jeg tager lige mine ord i mig igen :evil:

Nu har hun igen i en uge haft et meget rødt venstre øre, og vi har igen haft dryppet med surolan.

Men det ser ikke rigtig ud til at virke denne gang :damn:

Så nu har Bailey fået en tid på mandag hos dr.Dyr - Øv !

Er lidt belastende med de ører hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager lige mine ord i mig igen :evil:

Nu har hun igen i en uge haft et meget rødt venstre øre, og vi har igen haft dryppet med surolan.

Men det ser ikke rigtig ud til at virke denne gang :damn:

Så nu har Bailey fået en tid på mandag hos dr.Dyr - Øv !

Er lidt belastende med de ører hele tiden.

 

Har du overvejet om det kan være noget foderrelateret? Eller allergi?

 

Luna har aldrig haft øre-problemer. Jo de skal renses indimellem, men ikke mere end at vi selv kan klare og ikke noget der generer hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet om det kan være noget foderrelateret? Eller allergi?

 

Luna har aldrig haft øre-problemer. Jo de skal renses indimellem, men ikke mere end at vi selv kan klare og ikke noget der generer hende

 

Ikke rigtigt.

Hendes foder holder meget længe (det spædes op med rester), da hun ikke spiser ret meget af det.

Men jeg vil da lige høre dyrlægen på mandag, om han kan give en årsag (og selvfølgelig nævne foder og allergi, men så vil han jo nok bare prøve at sælge mig noget af deres foder :stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke rigtigt.

Hendes foder holder meget længe (det spædes op med rester), da hun ikke spiser ret meget af det.

Men jeg vil da lige høre dyrlægen på mandag, om han kan give en årsag (og selvfølgelig nævne foder og allergi, men så vil han jo nok bare prøve at sælge mig noget af deres foder :stupid:)

 

Og er det så slemt? Det står jo dig frit for at sige nej tak, og gå hjem og finde noget på nettet, der måske ikke har det, der er i det hun får nu

 

Og det ville da være fuldstændig vanvittigt af din dyrlæge at anbefale noget foder, han ikke sælger og dermed ikke kender og kan stå inde for.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og er det så slemt? Det står jo dig frit for at sige nej tak, og gå hjem og finde noget på nettet, der måske ikke har det, der er i det hun får nu

 

Og det ville da være fuldstændig vanvittigt af din dyrlæge at anbefale noget foder, han ikke sælger og dermed ikke kender og kan stå inde for.

 

Det er da rigtigt, men nu har hun haft prøvet deres foder (har endda noget diætfoder endnu), og det synes jeg simpelthen er for dyrt.

Hun får nu Skinners Field & Trial Maintenance

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har døjet rigtig meget med sine ører, men efter at have været ved Gudrun har det hjulpet.

lige før jul fik hun svamp i ørerne, heldigvis blev de hurtig raske igen.

 

Vi sørger for at holde Groas ører fri for hår, tørrer ørerne godt når hun har været i vandet, og hun er også klippet kort omkring ørerne så de nemmere kan holdes tørre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da rigtigt, men nu har hun haft prøvet deres foder (har endda noget diætfoder endnu), og det synes jeg simpelthen er for dyrt.

Hun får nu Skinners Field & Trial Maintenance

 

Det er jo fair nok. Men det foder hun får nu, har hvede som første ingrediens og majs som nr 2. Allerede der, ville jeg så finde noget andet, der har kød som første ingrediens og ingen majs og hvede i.

 

Acana f.eks. Woflblut, Orijen og andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa har døjet rigtig meget med sine ører, men efter at have været ved Gudrun har det hjulpet.

lige før jul fik hun svamp i ørerne, heldigvis blev de hurtig raske igen.

 

Vi sørger for at holde Groas ører fri for hår, tørrer ørerne godt når hun har været i vandet, og hun er også klippet kort omkring ørerne så de nemmere kan holdes tørre.

 

Det er godt at høre at Groas ører er blevet bedre :5up:

Jeg undrer mig bare over hvad en kiropraktor (det er det Gudrun er ik' ?)

kan gøre, der har betydning for ørerne :vedikke:

 

Jeg tror ikke det kan være pga. fugtige ører Bailey har problemer. Hun går ikke i vandet :roll:, og der er ingen hår til at holde på fugten.

Og så bliver hun jo, som labber gør, meget hurtig tør :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo fair nok. Men det foder hun får nu, har hvede som første ingrediens og majs som nr 2. Allerede der, ville jeg så finde noget andet, der har kød som første ingrediens og ingen majs og hvede i.

 

Acana f.eks. Woflblut, Orijen og andre.

 

Du tænker på allergi for hvede og majs ?

Ville bare mene det ville give sig udslag anderledes - hudproblemer f.eks. :vedikke:

 

Men det kunne være jeg skulle høre min leverandør om han ikke har nogle af de andre.

F.eks. Skinners Dog Food | Duck & Rice

Den skulle være meget allergivenlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tænker på allergi for hvede og majs ?

Ville bare mene det ville give sig udslag anderledes - hudproblemer f.eks. :vedikke:

 

Men det kunne være jeg skulle høre min leverandør om han ikke har nogle af de andre.

F.eks. Skinners Dog Food | Duck & Rice

Den skulle være meget allergivenlig.

 

Måske også bare irritation, men den i nr 2 link, er ihvertfald bedre end nr 1, stadig har den ikke kød som 1. ingrediens, men der er ikke hvede og majs i:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tænker på allergi for hvede og majs ?

Ville bare mene det ville give sig udslag anderledes - hudproblemer f.eks. :vedikke:

 

Men det kunne være jeg skulle høre min leverandør om han ikke har nogle af de andre.

F.eks. Skinners Dog Food | Duck & Rice

Den skulle være meget allergivenlig.

Zacko døjer meget med øre også og vores dyrlæge er sikker på at det har noget med allergi på en måde at gøre, han siger at det tit hænger sammen, Zacko dog også haft hud problemer, men de 2 ting skulle så være noget allergi værk

Link til indlæg
Del på andre sites

[Måske også bare irritation, men den i nr 2 link, er ihvertfald bedre end nr 1, stadig har den ikke kød som 1. ingrediens, men der er ikke hvede og majs i:-D

 

Har du nogle forslag til gode mærker af hundemad, du tror kunne være at foretrække, for JA jeg syntes også at være godt træt af øreproblemer, tror Bellas igen, når hun har kløet i dem og vi kommer ud kører rundt i sne lige som for at afkøle,jeg tror ørene føles varme :confused:

vi bruger hundemad fra PetsHolistic og er ellers rigtig glad for dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko døjer meget med øre også og vores dyrlæge er sikker på at det har noget med allergi på en måde at gøre, han siger at det tit hænger sammen, Zacko dog også haft hud problemer, men de 2 ting skulle så være noget allergi værk

 

Så ville jeg også være mere overbevist om at det var allergi, end hvis det kun er ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...