Hop til indhold

Hvor længe skal man give et foder chancen?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Som jeg husker det så ja vi har prøvet begge dele du nævner og jeg synes nemlig de var små men vist samme størrelse

 

EDIT: hvis du tænker i fromm så skal du helt klart tage deres gold serie:5up:

 

Oka, tak!

 

Synes nemlig Acana har en helt fin størrelse (nu kommer jeg bare over på Large Breed udgaven, og så bliver pillerne større, æv!), da jeg bruger foderet som godbidder også. Så er den størrelse helt perfekt, for så kan der være MANGE belønninger i en godbidstaske :mrgreen: Så tak skal du have, har nemlig valgt Fromm fra netop fordi, alle sagde, at pillerne var bitte små :lol: Overvejede det nemlig seriøst, inden jeg fik Møffe.

 

Men regner ikke med, at jeg skifter foder igen før Møffe er lidt ældre - og så er drømmen, at det bliver BARF :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er min kæreste taget afsted med en prøve til dyrlægen, nu bliver det "spændende" at høre om Vic har en fæl snylter. Jeg regner med han får hurtig besked, lissom når kattene bliver tjekket for orm? Der får man jo besked med det samme...

 

Mht. hans foderskifte til Marcus Mühle så er han jo helt vildt glad for at det nu bliver blandet i foderet, og går helt amok når han bliver fodret, og spytter Orijen'erne ud på dækkeservietten ved madskålen. Herren ville altså skifte over nu, hvis det stod til ham, men det er jeg altså ikke sikker på den sarte Vic-mave kan tåle. Nogen der har et tip til hvad vi kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber i får hurtigt svar, men ved dog ikke hvor længe de skal se på det.

 

Jeg tænkte om du ikke kan give ham lidt af orijen først (alene) når han er sulten, og så derefter nogle MM ?

 

Men så præcis det samme med vores 3, de sorterede i tilvænningsperioden og ville kun have MM.

Sidenhen oplever jeg at de selv regulerer at springe et måltid over indimellem ( de får 2 gange daglig), uden at ellers virke berørte :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber i får hurtigt svar, men ved dog ikke hvor længe de skal se på det.

 

Jeg tænkte om du ikke kan give ham lidt af orijen først (alene) når han er sulten, og så derefter nogle MM ?

 

Men så præcis det samme med vores 3, de sorterede i tilvænningsperioden og ville kun have MM.

Sidenhen oplever jeg at de selv regulerer at springe et måltid over indimellem ( de får 2 gange daglig), uden at ellers virke berørte :hmm:

 

Hej Ponys :-D, vi har fået svar :banan: ingen orm eller noget! (nu er han jo så ikke testet for hjerteorm, så skal vi samle for flere dage, men de har kigget efter de gængse orm kunne jeg forstå på min kæreste.

 

Det regnede jeg faktisk heller ikke med, fordi efter vi er begyndt at skifte over til MM er det begyndt at se bedre ud, det han "kvitterer", imorges så det faktisk næsten normalt ud! Så jeg er overbevist om at det er i foderet løsningen ligger.

 

God idé! han opfatter nemlig MM som godbidder, så det er jo lige vejen frem, at jeg så vejer hans ration af, og så kan han spise mæt i Orijen, og så kan jeg give ham MM som godbidder op igennem dagen. Hvor snedigt :klap:

 

Vic kan også finde på at springe et måltid over, men så vurderer jeg bare at så er han nok ikke sulten, og så fjerner jeg maden, og så er det det. Han spiser jo ved næste måltid, så no worries.

 

Er jeres 3 forresten stadig lige så glade for MM?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder i hvert fald godt at han ikke har orm! Og at der kom noget fornuftigt ud i morges :banan: Håber marcus gør tricket for lille Victor..

 

Ja, både mig og kæresten havde næsten lyst til at råbe halleluja, da vi så den lille halvfaste dameskrå, han kom af med imorges :mrgreen: (det var næsten sprituelt, i forhold til de horror-shows, der har været de sidste 3 uger :skraek: ), efter så længe med en lille vuf med dårlig mave, så bliver man bare glad, når der viser sig et lille tegn på at det går i den rigtige retning :genert:

 

Tak, det håber jeg også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, både mig og kæresten havde næsten lyst til at råbe halleluja, da vi så den lille halvfaste dameskrå, han kom af med imorges :mrgreen: (det var næsten sprituelt, i forhold til de horror-shows, der har været de sidste 3 uger :skraek: ), efter så længe med en lille vuf med dårlig mave, så bliver man bare glad, når der viser sig et lille tegn på at det går i den rigtige retning :genert:

 

Tak, det håber jeg også :-)

 

 

:banan::banan: juuubiiii... så tyder det på at det går den rigtige vej :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre dyrlægen ikke fandt noget, og at det går fremad med mavsen.

 

Vores 3 er stadig glade for MM, og deres maver også. På en del andre typer foder har vi døjet med lysegult,nærmest diarre maver, men fra 1. dag har de alle 3 haft perfekt mave med MM - så jeg er lettet.

 

Jeg håber virkelig bedringen også fortsætter for Victor - det er så irreterende at afprøve mange forskellige typer foder førend man finder noget der fungere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre dyrlægen ikke fandt noget, og at det går fremad med mavsen.

 

Vores 3 er stadig glade for MM, og deres maver også. På en del andre typer foder har vi døjet med lysegult,nærmest diarre maver, men fra 1. dag har de alle 3 haft perfekt mave med MM - så jeg er lettet.

 

Jeg håber virkelig bedringen også fortsætter for Victor - det er så irreterende at afprøve mange forskellige typer foder førend man finder noget der fungere.

Det lyder dejligt at jeres stadig er glade for MM.

Tak Ponys :-D

 

Uha det vidste jeg ikke i også havde været igennem, det er jo bare så frustrerende, man føler lidt man laver dyreforsøg:lol:, når man prøver nyt lovprist foder, man har i hvert fald ikke en kinamands chance for at vide for hvad der lige fungerer for ens hund, så det er gætteri og prøven sig frem hele vejen frem, og læsen om foder og indholdsstoffer:roll: og diverse teorier:damn:. Forstår i hvert fald godt lettelsen. Jeg er kæmpelettet over at Victor endelig efter 3 uger har normal mave, det er jo også gået kanon hurtigt dagen efter han fik det første gang,:yeah:og at han så er så vild med det, det er bare så fedt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lige en opdatering herfra :-)

 

Vic er stadig vildt glad for MM, men han prutter 3-4 gange dagligt, er det ikke rigeligt meget :shock: det er normalt, det han kommer af med, så det er jo fint nok, men han burde jo nøjes med 2 gange, synes jeg...:hmm:

 

Er bare i vildrede, fordi jeg er godt nok rætti bange for at begynde på et foderskift igen, og så det ender med diarré, lissom med Orijen :skraek:. Plus jeg jo har det krav, at det skal være noget, han synes godt om, og han elsker MM.

 

Så er der det med foder-rationen, på MM står der han skal have 10-12 g pr kg. hund, han vejer 2889 g nu, men for at han er mæt æder han ca. 65 g :oops: + Ziwipeak hjortefoder som go-bidder (hvilket nok forklarer skideriet:???:?) men han er jo også aktiv...

 

Kan det være det regulerer sig, det med maven?

 

 

Har kigget på Wolfblut Blue Mountain, men kan ikke finde ud af om der er mindre eller mere protein i end Orijen, er der nogen der ved det? Hvis vi skulle prøve det? Så har vi kigget på Golden Eagle...der skal være noget kuldhydrat i. Hvis han skal skifte.

 

Undskyld det blev lidt rodet :blink:

 

Victor mor der snart må købe økonomi poohpooh-bag pakker :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering herfra :-)

 

Vic er stadig vildt glad for MM, men han prutter 3-4 gange dagligt, er det ikke rigeligt meget :shock: det er normalt, det han kommer af med, så det er jo fint nok, men han burde jo nøjes med 2 gange, synes jeg...:hmm:

 

Er bare i vildrede, fordi jeg er godt nok rætti bange for at begynde på et foderskift igen, og så det ender med diarré, lissom med Orijen :skraek:. Plus jeg jo har det krav, at det skal være noget, han synes godt om, og han elsker MM.

 

Så er der det med foder-rationen, på MM står der han skal have 10-12 g pr kg. hund, han vejer 2889 g nu, men for at han er mæt æder han ca. 65 g :oops: + Ziwipeak hjortefoder som go-bidder (hvilket nok forklarer skideriet:???:?) men han er jo også aktiv...

 

Kan det være det regulerer sig, det med maven?

 

 

Har kigget på Wolfblut Blue Mountain, men kan ikke finde ud af om der er mindre eller mere protein i end Orijen, er der nogen der ved det? Hvis vi skulle prøve det? Så har vi kigget på Golden Eagle...der skal være noget kuldhydrat i. Hvis han skal skifte.

 

Undskyld det blev lidt rodet :blink:

 

Victor mor der snart må købe økonomi poohpooh-bag pakker :vuf:

Jeg mener der er 30 % protein i den Wolfsblut du nævner den har vi lige fået vi har også fikse udgaven derfra der er det 28 % jeg valgte nemlig udfra at jeg har prøvet et af de foder med 40 % i og der blev Zacko bare ulækker i pelsen, så mit max er altså de 30

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener der er 30 % protein i den Wolfsblut du nævner den har vi lige fået vi har også fikse udgaven derfra der er det 28 % jeg valgte nemlig udfra at jeg har prøvet et af de foder med 40 % i og der blev Zacko bare ulækker i pelsen, så mit max er altså de 30

 

Tak skal du have, jeg kunne også mærke på Vic's pels, da han fik Orijen 6 fish, at den fedtede :badr:, men det er først efter vi er skiftet til MM at jeg rigtigt lægger mærke til at han nu er mere ufedtet, hvis det giver mening? fordi alt mave-halløjet tog alt fokus da han fik Orijen :shock:

 

Skal lige have set efter hvor meget protein og kulhydrat MM indeholder til sammenligning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have, jeg kunne også mærke på Vic's pels, da han fik Orijen 6 fish, at den fedtede :badr:, men det er først efter vi er skiftet til MM at jeg rigtigt lægger mærke til at han nu er mere ufedtet, hvis det giver mening? fordi alt mave-halløjet tog alt fokus da han fik Orijen :shock:

 

Skal lige have set efter hvor meget protein og kulhydrat MM indeholder til sammenligning.

Petfoods.dk har altså rigtig mange foder typer og næsten alle står der beskrivelse af med protein indhold og fuld inholdsfortengelse den bruger jeg meget når jeg roder i foder fordi de har så mange slags bare lige til info :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petfoods.dk har altså rigtig mange foder typer og næsten alle står der beskrivelse af med protein indhold og fuld inholdsfortengelse den bruger jeg meget når jeg roder i foder fordi de har så mange slags bare lige til info :blink:

 

Tak for tippet:5up:, alletider, men lige MM er umuligt at finde noget omkring kulhydratindhold, også derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har idag kigget på det der Fromm Gold, syntes det var noget pudsigt foder, at der er ost i. Det kunne også være sjovt at prøve til Victor, han elsker nemlig ost. Så fald skuffelsen så lige til et nulpunkt, at man kun kan købe 15 kg af gangen det kommer jo til at tage ham 1 år at gnave sig igennem sådan en sæk, enten det eller også så skal vi smide 10 kg foder ud når han er blevet træt af det efter de 5, I don't know?! æv! så det har jeg droppet. Skrev dog en lille besked til firmaet om, at jeg tror der er mange småhunde-ejere der gerne ville prøve deres foder, hvis det kom i mindre sække :blink:, det kan jo være de tager den til efterretning.

 

Jeg har dog her den anden dag bestilt noget VetCur Gourmix, ved godt det ikke er så populært, pga. alt det majs og plantehalløj det indeholder, men det vil jeg forsøge mig med om det kan nedsætte "aktiviteten", det skulle også være nemt for kræsne og mavesarte hunde at acceptere, har jeg hørt...plus det skulle fede, og det er jo godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har idag kigget på det der Fromm Gold, syntes det var noget pudsigt foder, at der er ost i. Det kunne også være sjovt at prøve til Victor, han elsker nemlig ost. Så fald skuffelsen så lige til et nulpunkt, at man kun kan købe 15 kg af gangen det kommer jo til at tage ham 1 år at gnave sig igennem sådan en sæk, enten det eller også så skal vi smide 10 kg foder ud når han er blevet træt af det efter de 5, I don't know?! æv! så det har jeg droppet. Skrev dog en lille besked til firmaet om, at jeg tror der er mange småhunde-ejere der gerne ville prøve deres foder, hvis det kom i mindre sække :blink:, det kan jo være de tager den til efterretning.

 

Jeg har dog her den anden dag bestilt noget VetCur Gourmix, ved godt det ikke er så populært, pga. alt det majs og plantehalløj det indeholder, men det vil jeg forsøge mig med om det kan nedsætte "aktiviteten", det skulle også være nemt for kræsne og mavesarte hunde at acceptere, har jeg hørt...plus det skulle fede, og det er jo godt.

Nå ja det tænker os med de store vovser jo ikke på synes bare 15 kg er super :blink: er ellers en skam for den der Fromm gold (var det den i en sort sæk) har vi prøvet, og det er et fint foder, vi synes dog at pillerne var lidt små, men så passer de jo til en lille hunde mund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja det tænker os med de store vovser jo ikke på synes bare 15 kg er super :blink: er ellers en skam for den der Fromm gold (var det den i en sort sæk) har vi prøvet, og det er et fint foder, vi synes dog at pillerne var lidt små, men så passer de jo til en lille hunde mund:mrgreen:

 

Nej, det kender jeg godt med kattemad, der køber jeg også de største sække RC jeg kan komme i nærheden af :lol:

 

Ja der er de lige lidt mystiske, for det ville jo passe perfekt til en lille Vic, hmpf. Kan de så få lavet det i nogle små poser, bare halv portion, eller 5 kg ville være overskueligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...