Hop til indhold

Schnauzer-opdrætter!


Petrine
 Share

Recommended Posts

Nogen der kender den perfekte? Min onkel skal (!) have en tævehvalp her til foråret, vi er ekstremt sippede, vil kun have HD-A i hele familien, overvejer Sverige / Nordtyskland, men er en smule lost og vil gerne have lidt at starte på (og ja, det SKAL være her i foråret, man kan ikke vente)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Hej ...ved godt at det er en gammel tråd, men fandt i et sted hvor i kunne få en hvalp ?

 

Vi vil på et tidspunkt have en sort schnauzer hvalp, men søger også i andre lande. Vi har hørt at tyskland ikke er det bedste sted at få en schnauzer fra, da de uddanner dem lidt specielt, de bliver nogle gange lidt skeptiske overfor mennesker, men ved ikke om det er en gammel opfattelse.

 

Har din onkel fundet en hvalp og hvis ja hvorfra?

 

Vi har kig på Sverige og Holland

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil have en mellem schnauzer, vi har en riesen lige nu, men han er 12 år gammel. Vi vil helst ikke have nogen fra Danmark, da de er meget i familie med hinanden, så derfor henter vi nok en fra et andet land.

Der er det måske ikke så slemt, der er selvfølgelig en risiko, men håber at den er mindre end herhjemme.

Vi vil jo helst ikke have for mange skavanker, det kan man hurtig nok få...

Link til indlæg
Del på andre sites

kunne I ikke finde nogen kennel i Sverige, som var iorden ang. hofterne? Eller havde de ingen hvalpe, dem som var iorden?

 

Ville gerne følge hvalpen, mens den var lille, så han kiggede ikke særligt langt op i Sverige (i Tyskland var der seriøst dårlige hofter i det vi fandt), men hvis du vil køre længre / hvis der er andre hvalpe nu, så tror jeg da, det skulle være muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, ja det er selvfølgelig rigtigt at hvis man vil følge den i starten, så er det rarest at der ikke er for langt. Det havde jeg jo ikke lige overvejet nærmere... jeg har bare tænkt på at den skulle hentes....dumme mig...det ville jeg jo nok heller ikke kunne holde ud ikke at se den ret mange gange inden den skulle med hjem..der skal jo bruges lidt tid på at finde den rette hvalp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det et særligt problem for den race med hofterne siden en B-hofte er skræmmende dårlig?

 

Det er et problem (i mine øjne) at den mest vindene (dengang for to år siden ) havde D-hofter og tog til Tyskland for at lave hvalpe. Kombineret med at hofterne generelt lå på b/c + lidt diverse defekter. Ved godt, at B hedder næsten perfekt, men vi er nogle der er ekstremt sippede (som jeg også skrev dengang i 2010) og ikke vil nøjes med b

Link til indlæg
Del på andre sites

den riesen vi har har problemer i hofterne, det startede da han var 10 år og han er på daglig smertestillende pga. slidgigt i hofterne. Jeg ved ikke om det er værre ved riesen end ved mellem.

Men vi vil også helst have så sunde hunde som muligt, den er jo ikke dyrere hvis den har A

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...