Hop til indhold

*Not recognized as an essential nutrient by the A.A.F.C.O?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg set det stå, på tusind forskellige foderprodukters hjemmeside - har endda prøvet at søge på det, dengang jeg ihærdigt søgte et godt foder til Møffe - og ALDRIG fandt jeg ud af, hvad det gik ud på?!

 

Omend det ikke lyder for godt (altså, at et foder er "not recognized").

 

Men synes bare aldrig, at jeg finder et foderprodukt, der rent faktisk er godkendt af A.A.F.C.O?

 

Hvad sørens går det ud på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder jo bare at det ikke er godkendt som essientiel ernæring, af en eller anden "forening" tingest, men hvad står det der A.A.F.C.O for??? og er det ud fra menneskers eller hundes essientielle behov det er vurderet:hmm:

 

Altså, siden hvor jeg lige stødte på det, står der " dog food profile" på:

 

Now! Grain Free Puppy Food

 

Men hov, nu fandt jeg rent faktisk noget ift. sidst jeg søgte (søgte på dog food profile i stedet for A.A.F.C.O):

 

Dog Food Standards by the AAFCO

 

Har dog ikke læst det endnu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay nu har jeg læst lidt på det, og springer på hovedt ud i det:mrgreen:

 

Men Ifølge A.A.F.C.O er omega 3 og 6, ikke godkendt som essisientelle stoffer til hunde, men kun fyldstof i det foder det måtte blive fyldt i. Men om hudnefoder der opfylder disse krav også kan blive godkendt hvis der er andre "fyld" stoffer i aner jeg ikke, er ikke begyndt at grave mmig igennem den side om A.A.F.C.O...:vedikke:

Redigeret af Agnete87
lortetastatur
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay nu har jeg læst lidt på det, og springer på hovedt ud i det:mrgreen:

 

Men Ifølge A.A.F.C.O er omega 3 og 6, ikke godkendt som essisientelle stoffer til hunde, men kun fyldstof i det foder det måtte blive fyldt i. Men om hudnefoder der opfylder disse krav også kan blive godkendt hvis der er andre "fyld" stoffer i aner jeg ikke, er ikke begyndt at grave mmig igennem den side om A.A.F.C.O...:vedikke:

 

Det burde de - så vidt jeg kan forstå på Acanas hjemmeside, er det godkendt af A.A.F.C.O og der er omega 3 og 6 fedtsyrer i. Godt nok via fisk, men alligevel, det gør jo ikke forskellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde de - så vidt jeg kan forstå på Acanas hjemmeside, er det godkendt af A.A.F.C.O og der er omega 3 og 6 fedtsyrer i. Godt nok via fisk, men alligevel, det gør jo ikke forskellen.

Hvor har du fundet det på den der foderhjemmeside:shock: show me the way ohhh migthy master:mrgreen:

 

Men så kan det godt blive godkendt, nå men så må det vel være noget med at de skal skrive det hvis der er noget i som ikke er "nødvendige", eller noget i den dur:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du fundet det på den der foderhjemmeside:shock: show me the way ohhh migthy master:mrgreen:

 

Har desværre ikke fundet det på A.A.F.C.O's hjemmeside - men på Acana's.

 

De skriver:

 

"Acana *type* is formulated to meet nutritional levels of established by the AAFCO dog food nutrient profiles for all life stages"

 

Har nemlig selv prøvet at finde en oversigt på AA*** hjemmeside, over hvilke foderprodukter, der er godkendt - men det lykkedes ikke dengang - og har ikke tænkt mig at prøve nu, for nu vil jeg i seng! (don't look at the watch!)

 

Men så kan det godt blive godkendt, nå men så må det vel være noget med at de skal skrive det hvis der er noget i som ikke er "nødvendige", eller noget i den dur:hmm:

 

Ingen anelse :mrgreen: Men det har Acana nu ikke ulejliget sig med. Hovedårsagen er vel bare, at foderet kan bestå alle de andre krav?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gik jeg jo lige i selvsving i Scorpio's tråd, hvilket jeg beklager. Men tror mit svar til dig hører mere inde under her, så nu kopierer jeg den ind her i stedet.

---------------------------------------------

Jeg spammer lige videre med det her. Så jeg fandt noget om AAFCO og prædikatet "all-life stages"

 

A pet food with an "All Life Stages" claim can be used from weaning through adulthood. This claim is considered an unqualified (absolute) representation of nutritional adequacy. If substantiated through feeding trials, the protocol for gestation/lactation and growth must be performed sequentially, using the same group of animals.

 

Og her er faktisk noget ret vigtigt:

 

All the pet food companies must pass all requirements in this manual so pet owners can have some assurance that the food is safe. However, it does not mean the dog food is all that healthy and that is why it's very important to get a "Premium" dog food because those companies go above and beyond all the standards that are set by the AAFCO.

 

Here are the two types of statements that the AAFCO goes by:

1. Tested: Anything that states it has been "tested" means they have actually given it to dogs with positive results.

2. Formulated: This means it has not actually seen results but the dog food company has met the recommended guidelines by the AAFCO.

 

Så det vil sige, at Acana's hvalpefoder lever op til reglerne sat hos AAFCO, men at der bare ikke er vist nogen positive resultater hos forsøgsdyrene ved den type foder.

 

Men i samme artikel står der, at foder der er "all life stages" er under skrappere krav godt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...