Hop til indhold

Markus-Mühle til hvalp?


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Vi har faktisk haft diskussionen om hvalpefoder vs all life stages-foder her:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/12355-skal-hvalpe-have-hvalpefoder-eller-ej.html

 

uden at nå frem til en egentlig konklusion egentlig, men jeg syntes den var interessant. Og jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig fik svar fra Acana igen, hvilket måske også var et svar i sig selv ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

 

Vi har faktisk haft diskussionen om hvalpefoder vs all life stages-foder her:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/12355-skal-hvalpe-have-hvalpefoder-eller-ej.html

 

uden at nå frem til en egentlig konklusion egentlig, men jeg syntes den var interessant. Og jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig fik svar fra Acana igen, hvilket måske også var et svar i sig selv ;)

 

Misæren ligger i, at alt Acanas foder faktisk er all life stages foder - så det, at de skriver "puppy" er faktisk rent salgsreklame.

 

På deres Acana Puppy Large Breed står der: "Acana Puppy Large Breed is formulated to meet nutritional levels established by the AAFCO dog food nutrient profiles for all life stages"

 

Åbn informations-folderen om foderet og kig lige under billedes af foder-posen: Champion Petfoods | ACANA | Products - Puppy Small Breed

 

Dog Food Standards by the AAFCO

 

Når man kigger efter foder, så skal man også lige gøre sig klart, at der faktisk er rigtig mange fodermærker der IKKE opfylder AAFCO's anvisninger - heriblandt i hvert fald noget af Hill's', Eaglepack og Royal Canin's.

 

Så kan man så mene om AAFCO hvad man vil - men der var en forklaring :mrgreen: Jeg aner knap nok hvad det er, men siden, producenterne rent faktisk skriver/skal skrive, om de opfylder eller ej, jamen så må det være fordi der ligger noget bag - tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, Bernerazuro, nu gør du mig forvirret med det hvalpefodersnak igen! :stupid:

Så hvad konkluderer du?

 

Altså, er vi ikke enige om at Acana er et godt og seriøst mærke? Og hvis deres hvalpefoder blot er et reklametrick, så vil jeg egentlig også konkludere, at andre mærker må lave samme trick, og at der ikke er noget hold i hvalpefoder vs. alm. foder :hmm:

 

Det irriterer mig, at Champion Petfoods, som også laver Orijin, ikke har samme opsætning i deres præsentation for Orijin, så jeg kan sammenligne. For dér står intet om AAFCO

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spammer lige videre med det her. Så jeg fandt noget om AAFCO og prædikatet "all-life stages"

 

A pet food with an "All Life Stages" claim can be used from weaning through adulthood. This claim is considered an unqualified (absolute) representation of nutritional adequacy. If substantiated through feeding trials, the protocol for gestation/lactation and growth must be performed sequentially, using the same group of animals.

 

Og her er faktisk noget ret vigtigt:

 

All the pet food companies must pass all requirements in this manual so pet owners can have some assurance that the food is safe. However, it does not mean the dog food is all that healthy and that is why it's very important to get a "Premium" dog food because those companies go above and beyond all the standards that are set by the AAFCO.

 

Here are the two types of statements that the AAFCO goes by:

1. Tested: Anything that states it has been "tested" means they have actually given it to dogs with positive results.

2. Formulated: This means it has not actually seen results but the dog food company has met the recommended guidelines by the AAFCO.

 

Så det vil sige, at Acana's hvalpefoder lever op til reglerne sat hos AAFCO, men at der bare ikke er vist nogen positive resultater hos forsøgsdyrene ved den type foder.

 

Men i samme artikel står der, at foder der er "all life stages" er under skrappere krav godt nok.

 

EDIT: Undskyld, Scorpio...mine indlæg hører vist mere under den tråd, der er refereret til. Det tog lige overhånd for mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvordan er det lige med det der "all-stages" foder?

 

Jeg synes Markus-Mühle lyder som et ret fornuftigt foder, men bør man give en form for tilskud, hvis man propper det i munden på en hvalp? :blink:

 

Caia vores Aussie hvalp blev fodret med Olivers i de første par måneder af hendes hvalpetid, men hun fungerede ikke godt på det, hun optog det ikke særlig godt, derfor valgte vi at kigge os om efter et andet foder mærke.

Det blev så MM med tilskud af luposan pulver. Hun kom over på MM i en alder af ca. 5 måneder hvis jeg husker helt rigtigt.

Vi blev anbefalet det af andre Aussie ejere, og vi har kun positiv erfaring med det. Hun begyndte at tage på i vægt hvilket var et stort porblem mht. olivers.

Men der findes så mange produkter, og jeg synes personligt at det er en jungel at finde rundt i. Hvad der virker for min hund, er ikke nødvendigvis godt for din hund:-)

Hvis man bruger MM til hvalpe skal man efter min mening tilsætte luposan pulver som tilskud så de bliver dækket rigtigt ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, Bernerazuro, nu gør du mig forvirret med det hvalpefodersnak igen! :stupid:

Så hvad konkluderer du?

 

Altså, er vi ikke enige om at Acana er et godt og seriøst mærke? Og hvis deres hvalpefoder blot er et reklametrick, så vil jeg egentlig også konkludere, at andre mærker må lave samme trick, og at der ikke er noget hold i hvalpefoder vs. alm. foder :hmm:

 

Det irriterer mig, at Champion Petfoods, som også laver Orijin, ikke har samme opsætning i deres præsentation for Orijin, så jeg kan sammenligne. For dér står intet om AAFCO

 

Puppy-foder er jo ikke absolut "all life stagse" foder, da AAFCO har specielle krav til begge dele, der ikke er 100% ens. Men foderet kan så stadig opfylde begge fodertypers krav ifg. AAFCO - og det er så det Acana har valgt og ergo er det ren salgsreklame, når de skrive "Large Breed Puppy" - for det kan med succes bruges til voksne lige så vel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...