Hop til indhold

Te-brev - frustreret!!!


Petrine
 Share

Recommended Posts

Istedet for te skal Petrine finde penge...det går mildest talt elendigt, hun her er vores træning i rækkefølge, hun mistede interessen fuldstændigt, er 110% fokuseret på mig / godbidder :evil: hvordan gør jeg hende interesseret?

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

 

Her blev jeg frustreret og måtte have lidt succes

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige kun første video (uha, jeg er en doven rad i dag), men der tegner sig allerede en lille del af problemet; nemlig betydningen af timing. Du får hende klikket når hun ser på dig, ikke når hun ser på pengene. Hun når lige at se på dem i et kort sekund, men det er først når hun har sluppet dem igen, at hun får klikket, og der er fokus allerede på dig og godbidder igen.

 

En del af løsningen kunne måske være, at du sørger for at gemme pengene væk fra gang til gang, så de kommer frem og er nye og spændende hver gang. Sådan kort fortalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

nQUOTE=Petrine;318919]Hvilket af dem? synes jeg har fulgt med der :oops:

 

Har forsøgt at stikke det i snuden på Petrine, så flytter hun sig, for at kunne se mig igen

 

Jeg har ikke set din video, men du skal skutte stikke pemgene i hovedet på hende, hun skal stikke hovedet til pengene :-D

 

Har du læst det indlæg hvor jeg fraråder at træne på penge?

 

Undgå direkte øjenkontakt da dette låser hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får hende klikket når hun ser på dig, ikke når hun ser på pengene. Hun når lige at se på dem i et kort sekund, men det er først når hun har sluppet dem igen, at hun får klikket, og der er fokus allerede på dig og godbidder igen.

 

Pis også :evil: syntes selv jeg var vildt god

 

Har du læst det indlæg hvor jeg fraråder at træne på penge?

 

Undgå direkte øjenkontakt da dette låser hunden

 

Nu har jeg fattet det med at undgå penge :oops: - jeg har ikke øjenkontakt, men Petrine har, selvom jeg kigger ned / tager solbriller på, er hun fuldstændigt fastlåst

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har misforstået konceptet, man skal starte med et tebrev, når hunden markerer (vuf, bid eller pote) så skal der klikkes, det skal så ende med at man gemmer et tebrev et sted og hunden skal finde det (jeg ville bare være smart og træne med penge så det kunne bruges til noget :roll:) - Lonny har startet en tråd om tebreve, hvor du kan se hvordan man BØR gøre det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har misforstået konceptet, man skal starte med et tebrev, når hunden markerer (vuf, bid eller pote) så skal der klikkes, det skal så ende med at man gemmer et tebrev et sted og hunden skal finde det (jeg ville bare være smart og træne med penge så det kunne bruges til noget :roll:) - Lonny har startet en tråd om tebreve, hvor du kan se hvordan man BØR gøre det ;-)

Bruges til???? :hmm: ellers god fidus hvis du kunne sende hende på penge jagt den leg ville være god :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var en herindefra der gav mig råd da jeg skulle lære Dumle at markere.

 

Når jeg skulle have ham til at markere noget holdte jeg det han skulle markere i flad hånd og lavede tegn til dæk (flad hånd) og førte den flade hånd ned foran hans snude. På den måde fik jeg ham til at lægge sig og markere genstanden mellem hans poter og med snuden nede ved tingen (måske det giver en anelse mening :genert: ). Jeg havde klikkeren i den anden hånd, men godbidderne var jeg så lidt ekstra sekunder om at finde frem (de lå på et bord ved siden af da vi trænede i starten). På den måde indlærte vi komandoen "markér" og det lærte han så at gøre når han fandt en ganstand under genstandssøg og senere hen også når vi søgte theposer indendørs. Senere er det så kommet med at ligger genstanden højere er det halse der gælder som markér, i dag gør han hvilken af delene han lyster, så længe han får fortalt mig hvor genstanden er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gufferne - har forsøgt at gemme dem, men hun ved PRÆCIS hvor de er. Overvejer at træne efter aftensmaden istedet og med noget knap så lækkert

 

Jeg ville starte med nogle mindre attraktive guffer, så hun også kan koncentrere sig op øvelsen. Derudover ville jeg nok stille dem i en skål, så du ikke står med dem, på denne måde bliver hun nødt til at vælge hvad hun vil fokuserer på, skålen eller dig, og du vil ikke være i tvivl om hvad hun fokuserer på.

 

Normalt træner I ikke med guf, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes altså også ideen er FANTASTISK. Vil også have en hund der finder penge. Så det program, hvor de havde en tolderhund, der markerede på penge. Men kun hvis det var over et vist beløb. Det var fandme sejt!

 

Det med timing er bare så super pokkers svært, at man er ved at dunke sig selv i hovedet jævnligt. Uha, hvor har jeg haft mange træningssessioner, hvor jeg måtte stoppe for ikke at indlære noget helt forkert, fordi jeg konstant missede stedet hvor klikket havde fungeret optimalt. Dumme menneske, altså!

 

Jeg har kunne se på træningspladsen, at mange bliver frustrerede og kommer til at forsøge at vise hunden hvad det er der bliver klikket for, men min minimale erfaring siger mig, at først fatter at det er genstanden der giver klik/belønning når den selv tager aktivt kontakt (også øjenkontakt) til emnet. Hvorfor det ofte hjælper man fjerner tingen bag ryggen og tager den frem igen, så hunden bliver interesseret i hvad man egentlig har gang i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, uden guf, for hun er ret sulten - men hun skal jo have noget i munden ved klik. Næste problem er så øjenkontakt, når hun ikke stirrer på guffen så stirrer hun på mig, uanset hvor jeg kigger hen (har prøvet med solbriller)...vi må træne mere!

 

Hvis hun bare stirrer på dig konstant, så ville jeg måske forsøge at vende siden til, så hun ikke så let kan få øjenkontakt. Og for ligesom at give hende en idé om hvad det hele drejer sig om, så prøv at glem the brevet lidt, og prøv i stedet at få hende til at dutte på din hånd, på denne måde får hun en idé om hvad target er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes altså også ideen er FANTASTISK. Vil også have en hund der finder penge. Så det program, hvor de havde en tolderhund, der markerede på penge. Men kun hvis det var over et vist beløb. Det var fandme sejt!

 

Det med timing er bare så super pokkers svært, at man er ved at dunke sig selv i hovedet jævnligt. Uha, hvor har jeg haft mange træningssessioner, hvor jeg måtte stoppe for ikke at indlære noget helt forkert, fordi jeg konstant missede stedet hvor klikket havde fungeret optimalt. Dumme menneske, altså!

 

Jeg har kunne se på træningspladsen, at mange bliver frustrerede og kommer til at forsøge at vise hunden hvad det er der bliver klikket for, men min minimale erfaring siger mig, at først fatter at det er genstanden der giver klik/belønning når den selv tager aktivt kontakt (også øjenkontakt) til emnet. Hvorfor det ofte hjælper man fjerner tingen bag ryggen og tager den frem igen, så hunden bliver interesseret i hvad man egentlig har gang i.

 

Jeg har så det modsatte problem, jeg er så fokuseret på at klikke i tide, at jeg ofte klikker for tidligt, og så stopper hun øvelsen før hun egentlig er færdig med den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes altså også ideen er FANTASTISK. Vil også have en hund der finder penge. Så det program, hvor de havde en tolderhund, der markerede på penge. Men kun hvis det var over et vist beløb. Det var fandme sejt!

 

Det med timing er bare så super pokkers svært, at man er ved at dunke sig selv i hovedet jævnligt. Uha, hvor har jeg haft mange træningssessioner, hvor jeg måtte stoppe for ikke at indlære noget helt forkert, fordi jeg konstant missede stedet hvor klikket havde fungeret optimalt. Dumme menneske, altså!

 

Jeg har kunne se på træningspladsen, at mange bliver frustrerede og kommer til at forsøge at vise hunden hvad det er der bliver klikket for, men min minimale erfaring siger mig, at først fatter at det er genstanden der giver klik/belønning når den selv tager aktivt kontakt (også øjenkontakt) til emnet. Hvorfor det ofte hjælper man fjerner tingen bag ryggen og tager den frem igen, så hunden bliver interesseret i hvad man egentlig har gang i.

 

Ejj da jeg skulle lære Dumle at slikke sig om munden :stupid: Han tog et skridt baglæns hver gang (ja det gør han egentligt stadig), men jeg fik så en dag vi trænede det overbevist mig selv om at når han tog et skridt baglæns så slikkede han sig da også om munden. Det resulterede i at jeg 3 gange fik klikkede hvor han trådte bagud, men ikke slikkede sig om munden :stupid: 1 gang med slik efter det og så stoppede vi lige træningen for den dag da jeg vist ikke var helt med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...