Gæst Tinka Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Min lille hvalp på 12 uger, har spist en hel æske chokolade ! Vi har ringet til dyrlægen og læst højt hvad chokoladen indeholder (det er ikke noget meget fint chokolade, men sådan noget "kinderæg chokoldade") dyrlægen mener at det er ganske fredeligt, men at vi ellers kan komme ind og give hende noget der får hende til at kaste det hele op igen. Selv hælder jeg mest til at tage hende til dyrlægen da jeg ikke vil tage nogle chancer med så lille en hund. Men mine forældre mener at vi skal vente og se tiden an Nogle gode råd? Nogle der har prøvet det samme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 Rolig nu... :? Kinder-æg er vist hovedsagelig hvid chokolade med et tyndt lag flødechokolade udenpå... Så det er ikke så farligt.. Det er det mørke chokolade, der er kritisk.. Det indeholder theobromin som er giftigt for hunde. http://da.wikipedia.org/wiki/Chokolade --wikipedia fortæller også hvor mange gram kakao, der skal til pr. kg kropsvægt for at det kan være farligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 Vi har læst lidt om det på nettet, og selvom det virker ufarligt, er jeg stadig bekymret for min lille tøs, hun vejer kun 12 kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 30 gram pr. kg... svarer til 12x30 gram på 12 kilo.. Altså, hvis det var ren chokolade skulle hun spise 360 gram for at dø af det... Det er altså en ret stor æske... Hvor mange gram var der i den æske? Og hvid chokolade indeholder IKKE theobromin.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 30 gram pr. kg... svarer til 12x30 gram på 12 kilo.. Altså, hvis det var ren chokolade skulle hun spise 360 gram for at dø af det... Det er altså en ret stor æske... Hvor mange gram var der i den æske? Og hvid chokolade indeholder IKKE theobromin.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 enten er der noget galt med din computer, ellers er du meget ivrig ;P Det var en æske med nogle og 80 g, lys chokolade, er mere rolig nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 Hihihihihih... Jeg mistede forbindelsen til Hundeforum... Men jeg kunne godt sende, der kom bare en "siden kan ikke vises" besked... Så gik jeg baglæns, -kom på den gamle side med det jeg havde skrevet... og forsøgte at sende igen........ Det må jeg have gjort FIRE gange før jeg opgav... Nå, men hvis ellers babyen har det godtnok og hun ikke har epileptiske anfald eller opfører sig underligt på andre måder, så ER hun nok sluppet gratis... Det kan blive spændende at se, hvad der kommer ud i den anden ende... Men den største risiko er, at hun nu har fået smag for chokoladen..... Og hun holder sig nok ikke tilbage hvis det er mørk chokolade næste gang... Så pas på hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 ...denne gang var jeg forberedt... Jeg kunne ikke sende, men fik et "Debug Mode" skilt??????? Mærrkligt! Jeg tror jeg putter compusen i seng for i dag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret April 4, 2008 Rapporter Share Besvaret April 4, 2008 Hun lå længe og "slog mave" og hver gang jeg masserede hendes mave, kom der en meget ubehagelig lugt Men hun har det nu fint og har leget med sin mor hele aftenen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luxdog Besvaret April 6, 2008 Rapporter Share Besvaret April 6, 2008 Jeg tror giften i chokolade er lidt overdrevet. Man skal bare huske at holde øje med symptomer på forgiftning og så tage den derfra :wink: Din "lille" pige har åbenbart også bare fået lidt luft i maven Min Amy på 4,7 kg. har spist 200 gram 80% chokolade, uden hun så meget som fik dårlig mave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 6, 2008 Rapporter Share Besvaret April 6, 2008 ja, da jeg var barn, var det en yndet julegave til en hund i familien, at hun fik en dyb tallerken, der var dekoreret med hendes eget navn, -skrevet med smeltet chokolade. Og samme hund elskede bare chokoladefrøer.... Det er nok snarere det, at der er NOGLE hunde, der ikke kan tåle mørk chokolade. Og problemet med den mørke chokolade er, at den indeholder theophyllin. Hos mennesker udskilles stoffet fra blodet via leveren i løbet af et par timer. Men hos hunde og katte udskilles det ikke af leveren, men passerer tilbage til blodet. Og det er så op til et døgn om at blive udskilt..... Så HVIS der opstår en reaktion hos en hund, så er det ret lang tid, man skal holde den i live til stoffet er udskilt igen..... Det handler IKKE kun om diarré, men om hjerteflimmer, epilepsi og indre blødninger... Men der SKAL en vis portion mørk chokolade til før det er farligt... Amy har været heldig, at hun ikke var følsom for theobromin... Silke har aldrig smagt chokolade. Så hun ved ikke, hvad det er. Jeg tror ikke hun ville spise det, hvis hun fandt noget. :? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kamomilla Besvaret April 6, 2008 Rapporter Share Besvaret April 6, 2008 du behøver ikke at være så bange havde også en hund der gjorde det engang det var bare et stort påskeæg hvor vi også ringede til dyrlægen og fik samme svar vi valgte at lade være med at tage derind og der sket ikke noget ved det den havde det fint og legede som den altid havde gjort vores var også hvalp på daværende tidspunkt.... men det vigtigste er jo at du lytter til dig selv og hva du føler dig mest tryg ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts