Lonny Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Luna har fået et lille sår ved den ene ulveklo, sådan imellem poten og ulvekloen. Såret er som sagt lille, og vi forsøger at behandle det med klorhexidin og helosan salve, og jeg forventer at det vil forsvinde af sig selv i løbet af ugen. I løbet af dagen ser det overhovedet ikke ud til at genere hende, og hun vil også gerne ud og gå tur. Men om morgenen, så generer det hende voldsomt, og hun slilkker og slikker i det, i går gjorde hun det så meget at hun til sidst fik det gjort så irriteret at hun begyndte at humpe lidt. Hvorfor irriterer det hende så voldsomt om morgenen, når hun nærmest ikke ænser det resten af dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Januar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2010 Hvornår behandler du? Hvis slikkeriet er umiddelbart efter behandlingen, er det jo det hun går efter? (altså i min hjerne) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2010 Hvornår behandler du? Hvis slikkeriet er umiddelbart efter behandlingen, er det jo det hun går efter? (altså i min hjerne) Jeg behandler om aftenen før vi går i seng, og selvfølgelig forsøger hun at slikke lidt der, men hun kan nemt afledes, det kan hun til gengæld ikke om morgenen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Januar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2010 Måske fordi det om morgen er tørt og spænder i huden, ved at slikke det får hun det blødt op og i løbet af dagen er det jo i bevægelse og derved mærker hun intet før det igen begynder at tørre og spænde... Måske ville det være en god ide at blødgøre det med lidt helosansalve om morgen lige inden moregnluftningen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2010 Måske fordi det om morgen er tørt og spænder i huden, ved at slikke det får hun det blødt op og i løbet af dagen er det jo i bevægelse og derved mærker hun intet før det igen begynder at tørre og spænde... Måske ville det være en god ide at blødgøre det med lidt helosansalve om morgen lige inden moregnluftningen.. Det lyder da højst sandsynlig, nu har hun jo ligget stille i 8 timer, og såret er nok blevet lidt stift. Så jeg vil da begynde at give hende en smørretur om morgenen også :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2010 Nå, så fik Luna et nyt sår på samme fod, men mellem nogle af de andre tær :hmm: Så nu har jeg valgt at dyrlægen lige skal kigge på hende, for det undrer mig lidt at hun bliver ved at få småsår på denne samme fod, måske har hun svamp og hendes fod er måske derfor lidt mere tyndhudet Vi har lige været ude og kaste med bold i haven, og pludselig kan jeg se en blodplet i sneen, og sådan noget ser altså lidt voldsomt ud i den hvide sne..., og herefter plettede hun lige køkkengulvet til, så her var det altså ikke til at overse at nu var der vist gået hul på hende igen :blink: Så på torsdag skal hun lige tjekkes for at se om der er en grund til at der hele tiden går hul på hende, og så kan de jo samtidig lige tjekke hendes sår på næsen, som har lidt svært ved at hele. Hun ligner altså snart en rigtig kamphund med alle de skrammer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MariePylaia Besvaret Januar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 Nå, så fik Luna et nyt sår på samme fod, men mellem nogle af de andre tær :hmm: Så nu har jeg valgt at dyrlægen lige skal kigge på hende, for det undrer mig lidt at hun bliver ved at få småsår på denne samme fod, måske har hun svamp og hendes fod er måske derfor lidt mere tyndhudet Vi har lige været ude og kaste med bold i haven, og pludselig kan jeg se en blodplet i sneen, og sådan noget ser altså lidt voldsomt ud i den hvide sne..., og herefter plettede hun lige køkkengulvet til, så her var det altså ikke til at overse at nu var der vist gået hul på hende igen :blink: Så på torsdag skal hun lige tjekkes for at se om der er en grund til at der hele tiden går hul på hende, og så kan de jo samtidig lige tjekke hendes sår på næsen, som har lidt svært ved at hele. Hun ligner altså snart en rigtig kamphund med alle de skrammer Hvordan går det med hende i dag? Og hvornår skal i til dyredoktoren? Det kan ikke være vejsalt kombineret med årstiden der har været lidt hård ved hendes poter? Måske gjort hende lidt tyndhudet.. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Januar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 ...Det kan ikke være vejsalt kombineret med årstiden der har vlæret lidt hård ved hendes poter? Måske gjort hende lidt tyndhudet.. :hmm: Det var også min første tanke :hmm: og jeg håber et eller andet sted, at det "bare" er det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 Hvordan går det med hende i dag? Og hvornår skal i til dyredoktoren? Det kan ikke være vejsalt kombineret med årstiden der har været lidt hård ved hendes poter? Måske gjort hende lidt tyndhudet.. :hmm: Det er helt bestemt årstiden og den skarpe is der gør det, samt hendes unge alder, som jo gør at hun ikke har travet så mange km, og dermed heller ikke endnu rigtig har fået hård hud under fødderne. Vejsalt tror jeg til gengæld ikke har noget med det at gøre, vi bor jo langt ude på landet og går i 95% af tilfældende enten i skoven eller på markveje, og her er der ikke strøet salt. Jeg syntes dog også at hendes ene pote ser mere rød ud end de andre, deraf mistanken om svamp. Det kan selvfølgelig også skyldes at hun gnasker i den pga. sårene, men denne gnasken (samt det fugtige vejr) kan jo også give svamp... Vi skal til dyredoktoren i morgen, og så må vi se hvad hun siger. Men det undrer mig bare at Luna er så uheldig på lige netop den ene fod, hun har indtil nu flækket en negl og fået 3 sår på samme fod, men det kan selvfølgelig skyldes at hun er højre-fodet (ligesom os mennesker) og dermed bruger denne fod mere end de andre Men hun har de såmænd fint nok, det er ikke noget der generer hende synderligt, udover når jeg altså nægter at gå lang tur med hende fordi jeg ikke mener det er godt for poterne :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Januar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 Hvad med en god sko til hende, til den pote som driller? Jeg ved godt det ikke helbreder noget, men er det al den fugt vil det kunne undgås med en god vandtæt sko. Misja har et par lavet af neopren og læder, at hun hader at have noget på poterne er en sag, men er det hvad der skal til får hun en på og så må hun mene at jeg igen er dyreplager De har et alsidigt udvalg her: Hundesko | Kenjan hunde & katteartikler Vil du ikke ud at købe men gerne afprøve, kan du låne den ene af Misjas Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 Hvad med en god sko til hende, til den pote som driller? Jeg ved godt det ikke helbreder noget, men er det al den fugt vil det kunne undgås med en god vandtæt sko. Misja har et par lavet af neopren og læder, at hun hader at have noget på poterne er en sag, men er det hvad der skal til får hun en på og så må hun mene at jeg igen er dyreplager De har et alsidigt udvalg her: Hundesko | Kenjan hunde & katteartikler Vil du ikke ud at købe men gerne afprøve, kan du låne den ene af Misjas Jeg bestilte disse fine sko til hende i går: Så bare vent til næste gang vi skal ud og gå tur, så bliver hun den sejeste lille hund i miles omkreds Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Januar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2010 Jeg bestilte disse fine sko til hende i går: Så bare vent til næste gang vi skal ud og gå tur, så bliver hun den sejeste lille hund i miles omkreds COOL :klap: :banan: :5up: EDIT: gad vide om det er derfor Misja hader sine, hendes er sorte og kedelige - måske hun vil elske et par fancy røde - eller hva med pink til hendes sorte farve :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts