Hop til indhold

Moooar - Jeg er så suuuuulten!!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Hvordan er jeres erfaringer med hunde på binyrebarkhormoner?

 

Bamse har fået binyrebarkhormin, som en del af behandlingen mod hjerte/lungeorm, og jeg har ALDRIG set en så madglad hund før.

 

Han er slet ikke til at have med at gøre - Hvergang der er noget der rasler, eller når vi spiser, så piver han næsten for at få mad.

 

Han går ikke tur længere - Næh, han øver sig på plads og div. andre øvelser, der kan udløse godbidder. Med det resultat at han klistre til mit venstre ben konstant. :shock:

 

Meget fedt til træning, og der er ingen problemer med andre hunde overhovedet, for det er sjovere at tigge mad, end at skræmme dem væk - Det er jo så rigtig, rigtig dejligt :5up:

 

Men sørme om hunden ikke har være i skraldespanden i dag (ja, han kan åbne skabslåger) - Og hver en lille bitte krumme af gammelt mad er spist, al emballage er meget omhyggelig rengjort og der er intet der kunne ligne mad tilbage ;-)

 

Er det alene binyrebarkhormonerne der gør ham så afsindig madglad, eller er en del af det den hund han rent faktisk er, nu han er ved at være rask igen??

 

Nu skal han overvåges og måske med kæresten på arbejde i morgen, så vi er sikre på han ikke har fået spist noget emballage, der kan have sat sig fast.... Altså.... Stakkels hund :???:

 

Har i oplevet at have så madglade hunde, med eller uden binyrebarkhormon?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er jeres erfaringer med hunde på binyrebarkhormoner?

 

Bamse har fået binyrebarkhormin, som en del af behandlingen mod hjerte/lungeorm, og jeg har ALDRIG set en så madglad hund før.

 

Han er slet ikke til at have med at gøre - Hvergang der er noget der rasler, eller når vi spiser, så piver han næsten for at få mad.

 

Han går ikke tur længere - Næh, han øver sig på plads og div. andre øvelser, der kan udløse godbidder. Med det resultat at han klistre til mit venstre ben konstant. :shock:

 

Meget fedt til træning, og der er ingen problemer med andre hunde overhovedet, for det er sjovere at tigge mad, end at skræmme dem væk - Det er jo så rigtig, rigtig dejligt :5up:

 

Men sørme om hunden ikke har være i skraldespanden i dag (ja, han kan åbne skabslåger) - Og hver en lille bitte krumme af gammelt mad er spist, al emballage er meget omhyggelig rengjort og der er intet der kunne ligne mad tilbage ;-)

 

Er det alene binyrebarkhormonerne der gør ham så afsindig madglad, eller er en del af det den hund han rent faktisk er, nu han er ved at være rask igen??

 

Nu skal han overvåges og måske med kæresten på arbejde i morgen, så vi er sikre på han ikke har fået spist noget emballage, der kan have sat sig fast.... Altså.... Stakkels hund :???:

 

Har i oplevet at have så madglade hunde, med eller uden binyrebarkhormon?

Jep det kender jeg godt Zacko er på det nu også og hold nu op han er sulten :scared: og så synes jeg også han er lidt vedsiden af sig selv sådan lidt trist, det siges også at være derfor :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jep det kender jeg godt Zacko er på det nu også og hold nu op han er sulten :scared: og så synes jeg også han er lidt vedsiden af sig selv sådan lidt trist, det siges også at være derfor :genert:

 

Trist??

 

Hmm - Det er direkte modsat her....

 

Bamse er i total hopla, og er på 24/7 - Men det er måske fordi at vi har behandlet for det rigtige, og han er ved at være rask....

 

Men det er da utroligt synd, at ens hund synes den er så sulten hele tiden...

Dog er det rart at vide at det nok er pillerne der er årsagen :blink:

 

Tror i hvertfald vi fravælger binyrebarkhormon, næste gang det bliver foreslået, hvis der er mulighed for at behandler uden det.

 

Hvad bliver Zacko behandlet for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep det kender jeg godt Zacko er på det nu også og hold nu op han er sulten :scared: og så synes jeg også han er lidt vedsiden af sig selv sådan lidt trist, det siges også at være derfor :genert:

 

 

:-D Jeg tror egentlig bare at binyrebarkhormon har de samme bivirkninger på vores hunde, som vi mennesker også får af dem.

 

Hm. gad vide, hvis de skal have dem over længere tid om de så også får basunkinder. Hehe.

 

Men hvis det er de samme bivirkninger hunden får som vi får, kan de også tage godt på af dem, uden at de får mere at spise. Da min datter blev syg for 4 år siden, fik hun rigtig meget binyrebarkhormon (drop). Det tog hun 20 kg på af. Men det var også noget med ca. 75 mg om dagen. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist??

 

Hmm - Det er direkte modsat her....

 

Bamse er i total hopla, og er på 24/7 - Men det er måske fordi at vi har behandlet for det rigtige, og han er ved at være rask....

 

Men det er da utroligt synd, at ens hund synes den er så sulten hele tiden...

Dog er det rart at vide at det nok er pillerne der er årsagen :blink:

 

Tror i hvertfald vi fravælger binyrebarkhormon, næste gang det bliver foreslået, hvis der er mulighed for at behandler uden det.

 

Hvad bliver Zacko behandlet for?

Jeg er 100% sikker på det er derfor, ja trist men ja nogle bliver opstemte andre lidt triste kender til begge dele fra andre med hunde som også har fået det

 

Zacko får det for at prøve at få styr på hans hud,øre allergi værk så han er på den sidste månde nu så har han fået det i 3:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg har ikke oplevet det da min hund var på predisolon (staveplade), men det blev han tilgengæld af allergi maden - og føj hvor han også tabte sig: fra 30 - 23 kg. på 2 mdr. :shock:

 

Hans appetit er normaliseret efter han har fået et normalt foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øget appetit er normalt ved binyrebarkhormon, tillige med alt muligt andet.

 

Sheila blev meget som bamse og derud over fik hun meget lavere tolerence tærskel, så hun reagerede meget kraftigt på ting hun normalt ikke tager sig af. feks var hun tæt på at snappe min lillebror..

 

Hun ville også gerne træne og var super nem at aflede, netop fordi hun kunne få mad, men blev grænsen så overtrådt for havd hun kunne takle, så reagerede hun meget skarpere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg er 100% sikker på det er derfor, ja trist men ja nogle bliver opstemte andre lidt triste kender til begge dele fra andre med hunde som også har fået det

 

Zacko får det for at prøve at få styr på hans hud,øre allergi værk så han er på den sidste månde nu så har han fået det i 3:shock:

 

Øv da - Håber det snart går bedre med det, eller der er noget andet der kan tage allergien.

Har ikke lige fulgt med, men håber i finder en anden løsning end medicinering...

 

God bedring til ham!!

 

Jeg har ikke oplevet det da min hund var på predisolon (staveplade), men det blev han tilgengæld af allergi maden - og føj hvor han også tabte sig: fra 30 - 23 kg. på 2 mdr. :shock:

 

Hans appetit er normaliseret efter han har fået et normalt foder.

 

:shock: Det var godt nok meget!!

Puha....

 

Øget appetit er normalt ved binyrebarkhormon, tillige med alt muligt andet.

 

Sheila blev meget som bamse og derud over fik hun meget lavere tolerence tærskel, så hun reagerede meget kraftigt på ting hun normalt ikke tager sig af. feks var hun tæt på at snappe min lillebror..

 

Hun ville også gerne træne og var super nem at aflede, netop fordi hun kunne få mad, men blev grænsen så overtrådt for havd hun kunne takle, så reagerede hun meget skarpere..

 

Så skal vi vist ikke brokke os over madglæden...

Vi kan ikke mærke anden ændring, end at han konstant er sulten, og så at han er mere "på" end han plejer.

 

For får Bamse en meget lavere tolerence-tærskel end han allerede har, overfor fremmede, så skal han i hvertfald ikke have binyrebarkhormoner nogensinde igen.

Synes vi har rigeligt at arbejde med uden medicinen gør det værre :roll:

 

Det må vi heller være lidt opmærksomme på, at det kan være en bivirkning vi ikke har set endnu, men som kan komme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da - Håber det snart går bedre med det, eller der er noget andet der kan tage allergien.

Har ikke lige fulgt med, men håber i finder en anden løsning end medicinering...

 

God bedring til ham!!

 

Takker :mrgreen: er bestemt ikke meningen at han skal blive på det, men det er et forsøg om vi kunne få bugt med det, ved et længere forløb, efter han fik sine øre renset i bund, og så håber jeg vi har fundet noget foder som han ikke får allergi af, og at alt det så tilsammen kan gøre at vi ikke får problemer igen, vi kan jo ikke dryppe hans øre, men jeg har dog fået "lov" til at grave med vatrondel derinde, så jeg går lidt og tænker om jeg kan gøre noget forebyggende med noget som jeg kan put i øret på den måde så vi ikke får de øreproblmer igen, så jeg er meget spændt på når vi holder med piller om de ting vi så har gjort ellers han den effekt som vi håber :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...