Hop til indhold

Næsten ny!


Gæst Tessa
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa

Nu har jeg været tilmeldt i et stykke tid nu, dog bare fulgt med fra sidenlinien.

Så tænkte det var på tide at præsentere mig selv :)

 

Jeg hedder Tessa, er 19 år og bosat i københavn.

Jeg har ingen hund selv (endnu) da jeg stadig bor hjemme og min mor desværre har allergi, plus er under uddannelse hvor en hund ikke lige passer ind endnu.

 

Men min store drøm er at få en mops, og har brugt de seneste år på at læse en hel masse om den, og alt andet godt information om hunde.

Jeg er et kæmpe dyre menneske, men mest hunde. Så det er næsten tortur for mig ikke at have min egen hund :lol:

 

Jeg er i gang med at uddanne mig til Pædagog, men kunne godt længere henne i fremtiden, tænkte mig at få en uddannelse som har med hunde at gøre.

 

Men glæder mig til at være en del af debatten

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen Tessa :D

 

Det er smaddergodt at sætte sig grundigt ind i tingene ind man anskaffer sig en hund, så du er ved at skabe det gode grundlag, og det er godt :)

 

Pædagog er en god uddannelse at have som baggrund for en hunderelateret uddannelse, så også det kan du se som et skridt på vejen :D

 

Hvad kan det være det er mopsen du har kastet din kærlighed på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :D

 

Fra første øjekast var det da udseende, men jeg ved jo også godt at man ikke kan anskaffe sig en hund på baggrund af det ydre.

Så jeg gik fluks hjem og søgte. Og til mit held passede den perfekt til mig.

 

Men det der tiltrækker mig mest ved mopsen, er dens altid glade og hvalpeagtige humør. De har bare en så dejlig personlighed. Som tager i mod alle med "åbne poter"

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :D

 

Fra første øjekast var det da udseende, men jeg ved jo også godt at man ikke kan anskaffe sig en hund på baggrund af det ydre.

Så jeg gik fluks hjem og søgte. Og til mit held passede den perfekt til mig.

 

Men det der tiltrækker mig mest ved mopsen, er dens altid glade og hvalpeagtige humør. De har bare en så dejlig personlighed. Som tager i mod alle med "åbne poter"

 

Også i den grad :shock: Vi har nogle mopser her hvor jeg bor, og de løber gladeligt over for at hilse på en på 30meters afstand, selvom de er optaget af noget andet - og det er næsten uden undtagelse :lol: Det er så nuser <3

 

Og velkommen til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Også i den grad :shock: Vi har nogle mopser her hvor jeg bor, og de løber gladeligt over for at hilse på en på 30meters afstand, selvom de er optaget af noget andet - og det er næsten uden undtagelse :lol:Det er så nuser <3

 

Og velkommen til :)

 

Kan kun give dig ret :D Super dejlige hunde.

 

Og tak for velkomsten

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til dig og din kommende hund :D

 

Dejligt at høre når der er nogen der sætter sig ind i tingene, så de er forberedt inden de tager et dyr til sig.

 

Tak.

 

Håber også snart jeg kan få min mops. Synes jeg har ventet nok nu :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Tessa. Og velkommen til!

 

Når du (også) er mopseelsker, så MÅ du bare trykke på linket forneden i mit indlæg.. :lol::lol:

 

 

Mens du bor hjemme, så kan du jo spare op til din første lille mopsehvalp. For de koster altså en del... Og det er ikke en race, man skal købe "sort" der er en del af dem, der har problemer med hårsækmider... Og det KAN være temmelig træls...

 

Nåmen her hvor jeg bor er der en mops, der hedder Basse. Han er en nøjagtig kopi af skærmrenseren i linket forneden... Men Basse mangler et øje. Det mistede han i slagsmål med en labrador! Men det generer ham ikke det mindste. Og han er da stadig fræk overfor de store hunde...

 

Sjov og ukuelig race...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, Birgitta..

 

Uuh, ja. Den har jeg set før. Den er noget så bedårende. Folk der ved jeg elsker mops sender den også altid til mig :D

 

Det er jeg bestemt også i gang med. De bliver kun dyrere og dyrere.

jeg kunne slet ikke finde på at købe andre steder end hos en god opdrætter fra DKK. Har da også kontakt med nogle enkelte som jeg er meget tryg ved. For der er enorm lang venteliste. Så man kan næsten ikke blive skrevet op for tidligt :wink:

Har hørt mange skræk historier om mops fra polen som led så meget af hårsækkemider så de blev aflivet.

 

Jeg tror faktisk godt jeg kender Basse. Jeg var medlem af et forum for mopselskere (ikke medlem mere). Hans ejer hedder Majbritt, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk godt jeg kender Basse. Jeg var medlem af et forum for mopselskere (ikke medlem mere). Hans ejer hedder Majbritt, ikke?

 

hihi, jeg ved ikke hvad ejeren hedder, --jeg kan kun huske hundenavne :lol: ...

 

Men vi bor i Ballerup.. :)

 

Der kan nu godt være flere Basser, der har mistet et øje... Navnet passer til racen, og de der nuttede store runde øjne, de KAN altså desværre give problemer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk godt jeg kender Basse. Jeg var medlem af et forum for mopselskere (ikke medlem mere). Hans ejer hedder Majbritt, ikke?

 

hihi, jeg ved ikke hvad ejeren hedder, --jeg kan kun huske hundenavne :lol: ...

 

Men vi bor i Ballerup.. :)

 

Der kan nu godt være flere Basser, der har mistet et øje... Navnet passer til racen, og de der nuttede store runde øjne, de KAN altså desværre give problemer...

 

Den Basse jeg kender har i hvert fald en lillesøster. En sort mopsepige. Kan dog ikke huske hvad hun hedder.

 

Men ja. Der er også mange der lige bliver ridset i øjet, så dem skal man passe på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...