Hop til indhold

Hvalpesitter.. weee... =D


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i morgen være hvalpesitter for dejlige Nanna, en golden-vaps på 4-5mdr. :lun: :klap: :vuf:(billed taget af Aslans Mor, ved Mios første møde med Nanna :5up:)

 

Mit spørgsmål er nu, hjææææælp! :mrgreen:

 

Mio og Nanna leger ofte sammen, og de nyder virkelig hinanden.

Jeg er dog i samråd med min træner kommet frem til, at de skal stoppes lidt mere i legen, da Mio kører for meget op og derfor begynder på uhensigtsmæssig adfærd overfor den unge dame..... :roll:

 

Jeg har jo selvf allerede glemt hvordan det er, at have en lille vaps, så jeg har brug for masser af råd til dagen imorn.

 

Hvordan holder man styr på to små vildbasser i snor på gåturen?! :vedikke:

Hvordan får man dem til at slappe af i samme stue?! :vedikke:

Hvor store pauser skal der være mellem legen?! :vedikke:

 

De har ingen problemer med at spise sammen, men det er ikke altid at maden er interessant nok når de er sammen.. Hvis den ene slapper af, så skal den anden nok ødelægge det osv.. :stupid:

 

Nanna er god til selv at gå væk/sige fra hvis Mio er for meget, men når jeg så fjerner ham, går der 1-2 sek inden hun er på ham igen, og så er det jo svært, at sige han skal være rolig, mens hun hopper rundt om ham.. hehe.. de er begge lige gode om det, men det er jo vigtigt vi ikke giver den lille trold traumer i hendes unge alder! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt nemmere når begge kender kommandoe kurv/bliv og kan overholde dette :mrgreen: Hvilket vi benytter os af.

 

Ellers no idea, men total lækkert at i har fået en playdate ud af den lille vaps, er kvinden ligeså fornuftig i sit hoved som vi havde forventet? (med sele and all)

 

Og undskyld jeg ikke kan gavne mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal i morgen være hvalpesitter for dejlige Nanna, en golden-vaps på 4-5mdr. :lun: :klap: :vuf:(billed taget af Aslans Mor, ved Mios første møde med Nanna :5up:)

 

Mit spørgsmål er nu, hjææææælp! :mrgreen:

 

Mio og Nanna leger ofte sammen, og de nyder virkelig hinanden.

Jeg er dog i samråd med min træner kommet frem til, at de skal stoppes lidt mere i legen, da Mio kører for meget op og derfor begynder på uhensigtsmæssig adfærd overfor den unge dame..... :roll:

 

Jeg har jo selvf allerede glemt hvordan det er, at have en lille vaps, så jeg har brug for masser af råd til dagen imorn.

 

Hvordan holder man styr på to små vildbasser i snor på gåturen?! :vedikke:

Hvordan får man dem til at slappe af i samme stue?! :vedikke:

Hvor store pauser skal der være mellem legen?! :vedikke:

 

De har ingen problemer med at spise sammen, men det er ikke altid at maden er interessant nok når de er sammen.. Hvis den ene slapper af, så skal den anden nok ødelægge det osv.. :stupid:

 

Nanna er god til selv at gå væk/sige fra hvis Mio er for meget, men når jeg så fjerner ham, går der 1-2 sek inden hun er på ham igen, og så er det jo svært, at sige han skal være rolig, mens hun hopper rundt om ham.. hehe.. de er begge lige gode om det, men det er jo vigtigt vi ikke giver den lille trold traumer i hendes unge alder! :lun:

 

Altså jeg passer jo også hvalp lige nu, og det går faktisk meget lettere med to hunde i snor på samme tid, end jeg havde regnet med, men nu er min egen hund også en voksen dame, der er god til at gå pænt i snoren både med og uden hvalp, så det hjælper jo en del.

Men ellers synes jeg du skal sørge for at de begge to går i kort snor, så du har mere kontrol på dem.

Hvis de ikke allerede har lært at sno sig ud af ting (lygtepæle o.l.) så kan du jo prøve at få dem til at forstå det imorgen, så bruger de også hovedet lidt. Jeg har indlært det ved bare at stå stille, så Ozzie selv forstod efter lidt tid at det er hende, der har til opgave at sno sig ud.

 

Mht at slappe af i samme stue kan du måske dele lidt lækkert ud (marvben med fyld e.l.) og så evt holde styr på at de ikke begynder det store bytteri. :-D Du kan fx også bruge nogle gamle tæpper e.l. som du putter godbidder i som de så kan bruge tid på at få moslet ud.

 

Hvis de bliver for vilde, så gør som din træner har sagt, skil dem ad og lad dem køle lidt af hver for sig. Evt kan du bruge snor til at holde den vildeste i.

 

Håber det kan give lidt inspiration ellers dukker der nok nogle flere råd op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt nemmere når begge kender kommandoe kurv/bliv og kan overholde dette :mrgreen: Hvilket vi benytter os af.

 

Ellers no idea, men total lækkert at i har fået en playdate ud af den lille vaps, er kvinden ligeså fornuftig i sit hoved som vi havde forventet? (med sele and all)

 

Og undskyld jeg ikke kan gavne mere!

 

Hehe, det er ok, man kan jo ikke vide alt, kun næsten! :mrgreen: Og det med kurven er en gode ide, tror jeg vil træne det lidt.. :5up:

 

Og ja, ejeren er super sød, og de har meldt sig på hvalpehold, et sted jeg også har gået, så det er jo fint. Desværre starter holdet lidt sent i feb tror jeg, men de træner lidt med Nanna derhjemme også, så hun virker ikke til at "mangle" noget! :5up:

De laver fodersøg i haven og er allerede ved at teste alle de prøveposer på foder jeg er kommet med.. :engel:

De er dog lige så nye i faget, som jeg var da jeg fik Mio, så de synes ikke det gør så meget at hun siger fra overfor Mio, det syntes jeg heller ikke, indtil jeg fik at vide, at det ikke var smart for en hvalp at skulle sige fra på den måde... :stupid: Så blev jeg så meget klogere og vil begynde at give pause lidt hurtigere :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg passer jo også hvalp lige nu, og det går faktisk meget lettere med to hunde i snor på samme tid, end jeg havde regnet med, men nu er min egen hund også en voksen dame, der er god til at gå pænt i snoren både med og uden hvalp, så det hjælper jo en del.

Men ellers synes jeg du skal sørge for at de begge to går i kort snor, så du har mere kontrol på dem.

Hvis de ikke allerede har lært at sno sig ud af ting (lygtepæle o.l.) så kan du jo prøve at få dem til at forstå det imorgen, så bruger de også hovedet lidt. Jeg har indlært det ved bare at stå stille, så Ozzie selv forstod efter lidt tid at det er hende, der har til opgave at sno sig ud.

 

Mht at slappe af i samme stue kan du måske dele lidt lækkert ud (marvben med fyld e.l.) og så evt holde styr på at de ikke begynder det store bytteri. :-D Du kan fx også bruge nogle gamle tæpper e.l. som du putter godbidder i som de så kan bruge tid på at få moslet ud.

 

Hvis de bliver for vilde, så gør som din træner har sagt, skil dem ad og lad dem køle lidt af hver for sig. Evt kan du bruge snor til at holde den vildeste i.

 

Håber det kan give lidt inspiration ellers dukker der nok nogle flere råd op.

 

Tak for de gode råd! :5up: Tror en kort snor er en god ide, for de vil sikkert forsøge at lege hele tiden. :roll::lol: Mio er god til at gå udenom lygtepæle osv, så det må jeg prøve at lære Nanna også! :5up:

 

Hvad er lækkert nok til Mio gider ligge med det, og skånsomt nok til at Nanna kan tåle det i mavsen? :hmm: Måske ben med ris og kylling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor lyder det hyggeligt at i skal passe lille Nanna:klap:

 

Sådan en hvalpepige skal jo have sovet.. Til gengæld, så plejer de at sove tungt, når først de dejser omkuld. En låge mellem to rum er guld værd, til lige at skabe lidt ro. Du kan evt bruge en stol der ligger ned.

 

Du kan måske også lokke dem til at ligge på hver side af dig eller simpelthen binde dem et stykke fra hinanden. I så fald hold øje med at Nanna ikke gnaver sig fri:mrgreen:

 

Sikker på en kong eller ben med hjemmelavet er et hit.

 

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal passe hende, men det er jo ikke sikkert gåtur bliver særligt nødvendigt. Nanna må jo få motioneret rigeligt af at lege med Mio, så de skal i hvertfald ikke være særligt lange.

 

altså, jeg er næsten helt misundelig:lol:

 

Og du får da rig lejlighed til at øve med mio at han skal stoppe inden hun siger fra:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor lyder det hyggeligt at i skal passe lille Nanna:klap:

 

Sådan en hvalpepige skal jo have sovet.. Til gengæld, så plejer de at sove tungt, når først de dejser omkuld. En låge mellem to rum er guld værd, til lige at skabe lidt ro. Du kan evt bruge en stol der ligger ned.

 

Du kan måske også lokke dem til at ligge på hver side af dig eller simpelthen binde dem et stykke fra hinanden. I så fald hold øje med at Nanna ikke gnaver sig fri:mrgreen:

 

Sikker på en kong eller ben med hjemmelavet er et hit.

 

Nu ved jeg ikke hvor længe du skal passe hende, men det er jo ikke sikkert gåtur bliver særligt nødvendigt. Nanna må jo få motioneret rigeligt af at lege med Mio, så de skal i hvertfald ikke være særligt lange.

 

altså, jeg er næsten helt misundelig:lol:

 

Og du får da rig lejlighed til at øve med mio at han skal stoppe inden hun siger fra:5up:

 

Hvad tid har du fri hvis jeg panikker?! :lol::mrgreen:

 

Tror jeg skynder mig at gå en tur med Mio nu, så han kan få en længere tur.. :5up:

 

Ja, hun er god til at tygge i hvert fald :damn: :lun: Gad vide hvor længe idag jeg synes hvalpenapperiet er hyggeligt?! :hmm:

Det må være en test i hvor hvalpeskruk jeg egentligt er! :lol::vuf:

 

stol: tjek :5up: (hvordan jeg lige gør det med tude-/kyllingehunden Mio, er et godt spørgsmål! :hmm:)

line+seler: tjek :5up:

pose med guf til at have på sig: tjek :5up: (skal lige ud og lave den :blink:)

kong/ben: arrrgh, kan ikke finde dem og nu kan jeg ikke nå ned og handle! :skraek:

 

Må være kreativ på en eller anden måde... :hmm: Way too early for that! :stupid:

 

Og oveni det hele så kan jeg ikke finde mit kamera, så jeg kan tage dejlige billeder og lægge på HF! :megaked::megaked: Fordi jeg selv tror på jeg får tid til at lege fotograf! :lol:

 

Endnu engang tak for Jeres svar! :kys: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligenu sidder Mio inde i soveværelset og piver! :megaked:

 

Jeg kan simpelthen ikke få nogen af dem til at slappe af :damn:

 

Håber de mister noget energi senere... :x:

 

Hvor længe har de leget/været sammen?

 

Der går nok lidt tid, før de slapper af.

 

Kan Nanna hoppe op i sengen, for så var det måske en ide at tage mio med derop, sammen med dig?

 

eller tage Nanna på skødet i sengen og forbyde Mio at springe der op, hvis ahna kan det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver at få en til at være i sengen og en til at være på gulvet, men ingen af dem har lyst til en pause, så det er simpelthen så svært at holde dem adskilt.. er ved at koge kylling til et ben/mælkekarton, så må vi se om det hjælper lidt... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

De har leget stort set siden hun kom, kun med enkelte pauser, når jeg har lukket mio ind i et andet rum, eller haft Nanna ude og tisse. Men meget forgår liggende, så jeg tror alligevel de er ved at være godt brugte.. :hmm:Men Nanna vil ikke sidde roligt med Mig, hun vil bare lege... Typisk hvalp, det er ved at komme tilbage til mig nu... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

De har leget stort set siden hun kom, kun med enkelte pauser, når jeg har lukket mio ind i et andet rum, eller haft Nanna ude og tisse. Men meget forgår liggende, så jeg tror alligevel de er ved at være godt brugte.. :hmm:Men Nanna vil ikke sidde roligt med Mig, hun vil bare lege... Typisk hvalp, det er ved at komme tilbage til mig nu... :lol:

 

Som Luckyluna har foreslået så kan du måske skille dem ad med et gitter eller en stol og så giv dem noget de kan gnaske i/hygge med selv, så du ikke behøver sidde med Nanna, hvis hun ikke vil det.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har leget stort set siden hun kom, kun med enkelte pauser, når jeg har lukket mio ind i et andet rum, eller haft Nanna ude og tisse. Men meget forgår liggende, så jeg tror alligevel de er ved at være godt brugte.. :hmm:Men Nanna vil ikke sidde roligt med Mig, hun vil bare lege... Typisk hvalp, det er ved at komme tilbage til mig nu... :lol:

 

Nå, det lyder hyggeligt og lidt anstrengende:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane
Jeg skal i morgen være hvalpesitter for dejlige Nanna, en golden-vaps på 4-5mdr. :lun: :klap: :vuf:(billed taget af Aslans Mor, ved Mios første møde med Nanna :5up:)

 

Mit spørgsmål er nu, hjææææælp! :mrgreen:

 

Mio og Nanna leger ofte sammen, og de nyder virkelig hinanden.

Jeg er dog i samråd med min træner kommet frem til, at de skal stoppes lidt mere i legen, da Mio kører for meget op og derfor begynder på uhensigtsmæssig adfærd overfor den unge dame..... :roll:

 

Jeg har jo selvf allerede glemt hvordan det er, at have en lille vaps, så jeg har brug for masser af råd til dagen imorn.

 

Hvordan holder man styr på to små vildbasser i snor på gåturen?! :vedikke:

Hvordan får man dem til at slappe af i samme stue?! :vedikke:

Hvor store pauser skal der være mellem legen?! :vedikke:

 

De har ingen problemer med at spise sammen, men det er ikke altid at maden er interessant nok når de er sammen.. Hvis den ene slapper af, så skal den anden nok ødelægge det osv.. :stupid:

 

Nanna er god til selv at gå væk/sige fra hvis Mio er for meget, men når jeg så fjerner ham, går der 1-2 sek inden hun er på ham igen, og så er det jo svært, at sige han skal være rolig, mens hun hopper rundt om ham.. hehe.. de er begge lige gode om det, men det er jo vigtigt vi ikke giver den lille trold traumer i hendes unge alder! :lun:

 

Vi gør det; når det bliver for meget for Vanilie.. Og jeg kan se hun er træt.. Så tager jeg en af dem (Chacco eller Vanilie) og sidder med, også kommer der ro.. Og efter lidt tid sover de begge side om side :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow.. man skulle tro jeg havde dopet dem... Did I?! :hmm: :mrgreen:

 

Jeg satte mig ned for at skrive her, og pludselig lå de bare begge her under bordet op ad hinanden og snork-boblede!? :vedikke:

 

Men... :klap: :banan: :klap: :vuf::vuf: Jubiiiiii, jeg klarede det!

 

Gad vide hvornår de vågner?! Nanna ligger med halvåbne øjne, så jeg tror ikke hun er helt tryg ved at "forsvinde" ind i drømmeland.. :hmm:

Hun er så sød, og det er Mio også! :lun:

 

Men når det så er sagt, så skal jeg IKKE have nogen hvalp lige nu, heller ikke selvom den tæve jeg er forelsket i snart bliver parret... Mio er simpelthen for stresset og to "hvalpe" på en gang er for meget i en længere periode! :shock::cry::roll: :blink:

 

Mio og Nanna :hjerte:

 

1: Hvor lang er din tunge Nanna?! :shock:

2: Hey, det er vidst bisse-tricks... :lol:

3: Hvad finder i?! :hmm:

4: 2 stk pænt færdige vovser! :stupid: :mrgreen:

Redigeret af n1nna
Billeder tilføjet..
Link til indlæg
Del på andre sites

Wow.. man skulle tro jeg havde dopet dem... Did I?! :hmm: :mrgreen:

 

Jeg satte mig ned for at skrive her, og pludselig lå de bare begge her under bordet op ad hinanden og snork-boblede!? :vedikke:

 

Men... :klap: :banan: :klap: :vuf: :vuf: Jubiiiiii, jeg klarede det!

 

Gad vide hvornår de vågner?! Nanna ligger med halvåbne øjne, så jeg tror ikke hun er helt tryg ved at "forsvinde" ind i drømmeland.. :hmm:

Hun er så sød, og det er Mio også! :lun:

 

Men når det så er sagt, så skal jeg IKKE have nogen hvalp lige nu, heller ikke selvom den tæve jeg er forelsket i snart bliver parret... Mio er simpelthen for stresset og to "hvalpe" på en gang er for meget i en længere periode! :shock::cry::roll: :blink:

 

Mio og Nanna :hjerte:

 

1: Hvor lang er din tunge Nanna?! :shock:

2: Hey, det er vidst bisse-tricks... :lol:

3: Hvad finder i?! :hmm:

4: 2 stk pænt færdige vovser! :stupid: :mrgreen:

Ser ud til de havde en skøn dag :klap: tænkte også tidliger da jeg læste her hvorfor du ikke bare lod dem køre sig selv træt :engel: jeg mener er det ikke bare idag du passer, så gik det jo nok, og se nu der de kørte sig selv i sænk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser ud til de havde en skøn dag :klap: tænkte også tidliger da jeg læste her hvorfor du ikke bare lod dem køre sig selv træt :engel: jeg mener er det ikke bare idag du passer, så gik det jo nok, og se nu der de kørte sig selv i sænk :mrgreen:

 

hehe... det er også fint, men jeg var næsten mere død end dem. :gab:

 

De 15mins "pause", mens de tog en lur var guld værd, selvom jeg ikke turde rejse mig! :stupid:

 

Jeg skal jo være over dem hele tiden, fordi Mio stresser/humper og Nanna er hvalpefræk/napper.. :roll:

Men de var faktisk rigtig dygtige idag, når jeg kunne se på Mio han var ved at være for stresset, sagde jeg fra, og det respekterede han faktisk, så Nanna måtte kun knurre en gang! :klap: Og Nanna var dygtig til at slippe Mios kæber, når jeg sagde fra, så Mio måtte kun pive en gang! :klap:

Synes virkelig jeg har været dygtig med dem, selvom jeg måske har stoppet lidt for meget mad i Nanna, men det er heldigvis kun godt foder, kallun og lidt tun, så det går nok! :mrgreen:

Jeg har også hævet stemmen lidt en gang imellem, men har skyndt mig at rose bagefter.. :genert:

Og så prøvede jeg lidt klikker med hende (mens Mio var udenfor).. Helt sjovt at træne sådan en lille hvalp lidt.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...