Hop til indhold

Hvalpe/Hunde/Hyrde/Agility/træning generelt Sønderjylland?


Gæst Zeph
 Share

Recommended Posts

Hej derude !

 

Vi håber på snart at blive et medlem mere i familien engang til februar, og jeg har lige et spørgsmål i den anledning..

 

Vi har altid haft labradorer, og har altid trænet dem selv, hvilket aldrig har været et problem, men den lille nye er en blanding, dog meget fremtrædende collie/shepherd så kunne være lidt sjovt at gøre noget mere ud af det..

 

Har leget lidt med tanken om hyrdetræning da jeg generelt tror det er rigtig sjovt, men hvad er der egentlig af muligheder hernede af i landet? (Det kommer selvfølgelig an på om hunden har det i sig, det ved jeg, men ikke det tråden drejer sig om)

 

Jeg bor 8 km fra Sønderborg, og det skal helst ikke tage timevis at komme derhen/ud, da man jo gerne vil afsted en gang i ugen eller noget i den stil..

 

Men bare træning i det hele taget, hvalpe/hunde/spor/agility/lydighed, you name it, for jeg vil godt vide hvad mine muligheder er hernede af, så håber I ligger inde med noget. :) :5up:

 

 

Mvh,

Zeph.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg er selv ejer af en Australian Shepherd, og vi hyrder engang imellem med Caia. Det bliver ikke til så meget, da det ligger lidt langt væk... Men når jeg får mig et kørekort, så bliver det oftere, for så er man ikke afhængig af sin bedre halvdel.

 

Nåå, men jeg ved at det ikke er heelt nemt at finde hyrde træning i jylland, men måske du kunne søge lidt på google?

Jeg kender ingen steder i Jylland i hvert fald.

På sjælland kender jeg to steder, begge steder har Aussie.

Det er super spændende at hyrde med sin hund, og det er en fantastisk følelse, det er hårdt, og det kræver meget af en, især når man er helt grøn inden for området (Er stadig temmelig grøn) Hehe! Jeg var ligeså træt som Caia da vi havde været ude at hyrde:o)

 

Jeg synes du skal kigge på DKKs hjemmeside som Ammoca er inde på, evt. kigge på DCHs hjemmeside, de har stort set træningspladser hele landet rundt:o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mit lidt langsomme svar !

 

Men tak for svar begge to ! :-)

 

 

Hoold da op, jeg har været blind. Dem du nævner, Amocca, bor ikke engang to kilometer fra mig. :b Kan næsten se huset herfra. Imponerende hvad der kan gå forbi ens øje hva? ;)

 

Var oppe og se den fantastiske hvalp igår, som nu er reserveret til han bliver gammel nok, og har samtidig kontaktet dem med Labjoy da de vidst starter hvalpekursus op snart. Rigtig fedt ! Glæder mig til at kunne vise jer billeder af skønheden ! ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...