Gæst AnneBauerJohansen Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Kære alle. Jeg håber virkelig I sidder inde med en masse gode råd. Vi har nu haft Baloo i 5 måneder. Han er efterhånden blevet 10 måneder gammel og er en rigtig lille lømmel. I de 5 måneder vi har haft ham har han altid affundet sig med at skulle være alene hjemme. Han har sovet når vi ikke har været der og har aldrig ødelagt noget. Nu pludselig ud af det blå er han begyndt at blive utryg når jeg skal afsted om morgenen. Det er virkelig svært for mig at komme afsted og når vi så kommer hjem har han spist sin stol, gulvtæppet eller noget andet. :damn: Hvad dælen gør vi? Skal vi en tur til dyrlægen?? Det virker ikke som om han har ondt og er ellers veltilfreds. Er det bare teenagealderen:drille: der spiller os et puds? Håber på mange gode forklaring og råd. Mange hilsner En super fustreret Anne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Det er desværre ganske normalt at unghunde pludselig udvikler alene hjemme problemer, eller jeg tror egentlig at de altid har været lidt bange, men når hormonerne så kommer, så blusser denne angst ud i lys lue Der er ikke rigtig andet at gøre, end at starte helt forfra på alene hjemme træningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jette Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Kære alle. Jeg håber virkelig I sidder inde med en masse gode råd. Vi har nu haft Baloo i 5 måneder. Han er efterhånden blevet 10 måneder gammel og er en rigtig lille lømmel. I de 5 måneder vi har haft ham har han altid affundet sig med at skulle være alene hjemme. Han har sovet når vi ikke har været der og har aldrig ødelagt noget. Nu pludselig ud af det blå er han begyndt at blive utryg når jeg skal afsted om morgenen. Det er virkelig svært for mig at komme afsted og når vi så kommer hjem har han spist sin stol, gulvtæppet eller noget andet. :damn: Hvad dælen gør vi? Skal vi en tur til dyrlægen?? Det virker ikke som om han har ondt og er ellers veltilfreds. Er det bare teenagealderen:drille: der spiller os et puds? Håber på mange gode forklaring og råd. Mange hilsner En super fustreret Anne Vores hund er 9 måneder. For en 1½måneds tid siden havde han et par uger, hvor dørkarmene skulle tygges i når han var alene hjemme:???: Han viste ikke tegn på at være utryg når vi gik. Vi gik lidt tilbage i alenehjemme træningen, dog ikke meget. Der gik 14 dage. Siden har han ikke været i nærheden af en dørkarm. Så der er håb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Viser han dig direkte a han er utryg, eller er det kun destruktion? Hvis han "bare" bider i ting, kan det godt være tænderne der kløer, det passer med de nalder hvor de blivende tænder sætter sig fast i kæben og i den alder begynder mange (ellers artige) hunde at bide i ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2010 Det kan sagten svære alderen, hormoner mv, som ligger til grund for adfærden. Ligegyldigt hvilket problem man oplever med sin hund, er der en meget fast regel for hvad man i alletilfælde skal gøre: Det er at ændre optakten til situationen og helst ændre hele situationen. I din situation kunne det handle om at give Baloo noget at beskæftige sig med, efter en god lang morgentur, inden han viser tegn på at blive utryg. Hvordan er afskedssituationen og aktiviteten op til han skal forlades? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts