Hop til indhold

Han hader at få klippet klør - og bider i dem.


Gæst Nivlam
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen.

 

Mit spørgsmål gælder både sygdom og adfærd, så den blev bare lige proppet herind :genert:

 

Jeg tænkte på om i har nogle gode råd til hvordan man lærer sin hund at synes det er okay at få klippet klør, og kan man overhovedet det?

Da Malvin var lille nussede jeg tit hans poter, for at han vænnede sig til at jeg pillede ved ham nogle gange, men hans modvilje bliver gradvist større for hver gang vi klipper dem.

Nu er vi nået til det stadie, hvor han hyler når de bliver klippet og ikke er til at få til at stå stille.

Forud for det plejer jeg at nusse ham, få ham lidt ned i gear og så begynde at røre ved hans poter mens han får lidt godbidder - men lige lidt hjælper det.

Jeg har ikke på noget tidspunkt klippet hans negle for kort, men når jeg klipper et stykke negl af, så er det han skriger.

 

Jeg har overvejet om han måske har ondt i hans poter - han har lidt en tendens til at blive rød rundt omkring på kroppen og her de sidste to måneder er han begyndt at bide i poterne og slikke meget på dem.

Han bider kun på neglene, og slikker sig meget ind mellem trædepuderne.

Er det 'bare' vejret, eller er han allergisk overfor noget?

Han bliver kun rød når han har lagt og sovet i hans hundekurv/sofaen, men det er ikke hver gang han bliver det.

 

På forhånd tak

 

Mvh Louise og lille Malle :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. lade en ven holde ham mens du klipper og for hver negl du klipper får han en rigtig lækker godbid :mums: det var sådan Izzie lærte det :mrgreen: hun reagerede nemlig også på den måde, fordi jeg var kommet til at klippe for langt første gang jeg klippede hendes kløer :stupid:

 

..men sidste gang jeg klippede dem lå hun på ryggen på min mave og bare nød det :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo se at det er en d/s gårdhund du har...

Tjek om han bider neglene..Altså bider noget af.. Gårdhundene er kendt for selv at holde neglene "nede" ved at bide dem...

Og ja jeg ved godt det lyder som en historie.. Da jeg hørte det første gang tænkte jeg Pis med dem... Men det passer. Vores gårdhunde bider, og har altid bidt deres negle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en god idé at nøjes med at klippe én negl om dagen. Så er det hurtigt overstået og hele situationen bliver ikke så slem. Jeg har lavet et lille skema, så jeg kan holde styr på hvilke negle, der er klippet hvornår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo se at det er en d/s gårdhund du har...

Tjek om han bider neglene..Altså bider noget af.. Gårdhundene er kendt for selv at holde neglene "nede" ved at bide dem...

Og ja jeg ved godt det lyder som en historie.. Da jeg hørte det første gang tænkte jeg Pis med dem... Men det passer. Vores gårdhunde bider, og har altid bidt deres negle...

 

Baldur fik aldrig klippet andet end sin ulveklo, resten klarede han selv, så det er såmænd ikke kun d/s der selv ordner sine negle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan jo se at det er en d/s gårdhund du har...

Tjek om han bider neglene..Altså bider noget af.. Gårdhundene er kendt for selv at holde neglene "nede" ved at bide dem...

Og ja jeg ved godt det lyder som en historie.. Da jeg hørte det første gang tænkte jeg Pis med dem... Men det passer. Vores gårdhunde bider, og har altid bidt deres negle...

Øhhh hold da op mon Zacko er sådan en i forklædning, han bider negle :scared:

 

Sorry OT :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en god idé at nøjes med at klippe én negl om dagen. Så er det hurtigt overstået og hele situationen bliver ikke så slem. Jeg har lavet et lille skema, så jeg kan holde styr på hvilke negle, der er klippet hvornår.

 

Her er det også lidt af et cirkus (er dog blevet bedre) så vi klipper kun to negle om dagen.

Vi klipper kun forpoterne (bagpoterne slider sig selv), så i løbet af en uges tid har vi fået klippet dem alle.

Så går der et par uger og vi tager en ny tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...