Hop til indhold

Renlighed....


Gæst SloBo
 Share

Recommended Posts

Gæst SloBo

Hej Alle..

 

Så er Coco blevet 5½ måned ca.. Hun er blevet god til at tisse uden for hver gang vi går, men når hun er alene hjemme om dagen så tisser hun på gulvet og når vi er ude kan hun også godt finde på et par gange.. Hun er også begyndt om natten at tisse på gulvet, som om at hun ikke kan holde sig, men hvis hun sover i sengen så er der ingen problemer ?

 

Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget normalt, og mange hunde på den alder kan ikke altid holde sig i mange timer :)

Hvor længe er hun alene?

 

Sover hun altid hos jer, altså har muligheden?

 

Det er forskellige med tiden.. Nogle gange 8 timer, andre 4 kun, men den er næsten sikker hver gang.. Det er yderst sjældent at hun ikke gør det.. Men kommer det bare med tiden eller hvad ?

 

Hun har altid sovet hos os, og så begyndte vi på at lægge hende ned i hendes egen kurv når hun så sov, og hun kan hun sagtens falde i sævn i sin egen kurv, og så om natten (når jeg formoder hun har tisset) så kommer hun over til sengen og piver for så vil hun jo op og putte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Hvis hun HAR været renlig og hun så er begyndt at tisse indenfor, så kan det være blærebetændelse.

 

Hvis hun IKKE har været helt renlig, når hun er alene, så kan det være fordi hun ikke forstår at hun skal holde sig. Der er jo ikke nogen, der hjælper hende udenfor, når hun skal tisse.

 

Prøv at lægge mærke til, hvor længe hun holder sig når I er hjemme..

Hvis hun tisser oftere også når I er hjemme, så kan det som sagt godt være lidt blærebetændelse.

 

Men det kan også være noget med første løbetid... Det er lidt tidligt, men ikke unormalt hos små hunde. Er der nogen ændring at se i rumpetten af hende? --Unge tæver er ikke altid hævede første gang, men hvis hun ER hævet, så er det et nogenlunde sikkert tegn på forestående løbetid.

 

4 timer skulle hun jo sagtens kunne holde sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Birgitta :)

 

Må hun ikke bare blive i sengen?

g

 

Hmm, nu er vi 2 personer, en mand & en kvinde, og det er sku ikke særlig lækkert når man hygger sig med partneren at der står en hund og glor hvis i forstår :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Birgitta :)

 

Må hun ikke bare blive i sengen?

g

 

Hmm, nu er vi 2 personer, en mand & en kvinde, og det er sku ikke særlig lækkert når man hygger sig med partneren at der står en hund og glor hvis i forstår :)

 

Man finder vel ud af det......

Hvad hvis I havde børn i "dele seng-alderen"? Ville I så låse døren? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er helt enig med Birgitta :)

 

Må hun ikke bare blive i sengen?

g

 

Hmm, nu er vi 2 personer, en mand & en kvinde, og det er sku ikke særlig lækkert når man hygger sig med partneren at der står en hund og glor hvis i forstår :)

Som Birgitta skriver synes jeg ikke det er et problem, har jeg aldrig haft det problem, hundens seksualitet er en helt anden end min, den er som at betragte som et barns nogen andet, og derfor er hunden ikke et problem :D

 

Da min schæfer var unghund syntes hun engang under en ''akt'' at det da var alt for kedeligt :shock: GAB

 

Så hun placerede et pivpindsvin på min mave, hun fik den liiiige skubet ind PIIIIV :lol:

Og selvfølgelig kastede hendes mor den da for hende :D

 

Jeg syntes det var vildt sjovt, sex må godt være sjovt, og der er jo tid nok ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
så kommer man lige ind i et emne der var ment til at skulle handle om renlighed, og så munder det ud i sex :shock: I morer jer godt nok herinde va? :lol:

 

Jamen sex OG renlighed HØRER da sammen - for nogle :lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

så kommer man lige ind i et emne der var ment til at skulle handle om renlighed, og så munder det ud i sex :shock: I morer jer godt nok herinde va? :lol:

 

Jamen sex OG renlighed HØRER da sammen - for nogle :lol::lol::lol::lol::lol:

 

Hah ! ;P Dertil i mit liv, er jeg "heldigvis"(?) ikke kommet til endnu :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

så kommer man lige ind i et emne der var ment til at skulle handle om renlighed, og så munder det ud i sex :shock: I morer jer godt nok herinde va? :lol:

 

Jamen sex OG renlighed HØRER da sammen - for nogle :lol::lol::lol::lol::lol:

 

Hah ! ;P Dertil i mit liv, er jeg "heldigvis"(?) ikke kommet til endnu :lol:

Hehe :) Sådan er det jo nogle gange :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Birgitta :)

 

Må hun ikke bare blive i sengen?

g

 

Hmm, nu er vi 2 personer, en mand & en kvinde, og det er sku ikke særlig lækkert når man hygger sig med partneren at der står en hund og glor hvis i forstår :)

 

 

Nu har tråden jo taget lidt en drejning så jeg tillader mig at svare. jeg kan godt forstå hunden ikke må være i sengen når i er lækkersøvninge :D

Vores må ikke engang være i sove værelset! og han ved det godt. tror han kan mærke når der er optræk til noget for så sukker han dybt og går ind og lægger sig i sin sækkestol :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Nu har tråden jo taget lidt en drejning så jeg tillader mig at svare. jeg kan godt forstå hunden ikke må være i sengen når i er lækkersøvninge :D

Vores må ikke engang være i sove værelset! og han ved det godt. tror han kan mærke når der er optræk til noget for så sukker han dybt og går ind og lægger sig i sin sækkestol :)

 

En dalmatiner fylder jo også lidt mere end en gårdhund eller et par små-terriere... --Jeg har heller ikke haft mine hunde med i seng... på grund af størrelsen. :lol:

 

--Nåmen vi kan heldigvis indrette os lige som vi vil. Noget af det meget fantastiske ved hunde er jo, at de tilpasser sig uanset hvilke regler man har i familien. Regler er ikke det, der gør en hund ulykkelig... Manglende regler er meget værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Nu har tråden jo taget lidt en drejning så jeg tillader mig at svare. jeg kan godt forstå hunden ikke må være i sengen når i er lækkersøvninge :D

Vores må ikke engang være i sove værelset! og han ved det godt. tror han kan mærke når der er optræk til noget for så sukker han dybt og går ind og lægger sig i sin sækkestol :)

 

En dalmatiner fylder jo også lidt mere end en gårdhund eller et par små-terriere... --Jeg har heller ikke haft mine hunde med i seng... på grund af størrelsen. :lol:

 

--Nåmen vi kan heldigvis indrette os lige som vi vil. Noget af det meget fantastiske ved hunde er jo, at de tilpasser sig uanset hvilke regler man har i familien. Regler er ikke det, der gør en hund ulykkelig... Manglende regler er meget værre.

 

Det er faktisk dejligt at høre at der er andre der har hunde der ikke må være i sengen :D

Tacco snyder lidt for når min mand er kørt om morgene så hopper han op og putter lidt med mor :oops: Og det samme når det er mig der kører først. men er vi i sengen begge to så bliver pænt i sin kurv :D Det er en god løsning for os selv om vi skal skifte senge tøj hele tiden, han fælder jo en lille smule.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

 

Nu har tråden jo taget lidt en drejning så jeg tillader mig at svare. jeg kan godt forstå hunden ikke må være i sengen når i er lækkersøvninge :D

Vores må ikke engang være i sove værelset! og han ved det godt. tror han kan mærke når der er optræk til noget for så sukker han dybt og går ind og lægger sig i sin sækkestol :)

 

En dalmatiner fylder jo også lidt mere end en gårdhund eller et par små-terriere... --Jeg har heller ikke haft mine hunde med i seng... på grund af størrelsen. :lol:

 

--Nåmen vi kan heldigvis indrette os lige som vi vil. Noget af det meget fantastiske ved hunde er jo, at de tilpasser sig uanset hvilke regler man har i familien. Regler er ikke det, der gør en hund ulykkelig... Manglende regler er meget værre.

 

DET kunne der komme en god diskussion ud af :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er faktisk dejligt at høre at der er andre der har hunde der ikke må være i sengen :D

Tacco snyder lidt for når min mand er kørt om morgene så hopper han op og putter lidt med mor :oops: Og det samme når det er mig der kører først. men er vi i sengen begge to så bliver pænt i sin kurv :D Det er en god løsning for os selv om vi skal skifte senge tøj hele tiden, han fælder jo en lille smule.

 

Heldigvis kan man selv bestemme.

 

Jeg har labrador og han er velkommen i sengetøjet, men det er jo en smagssag :) hans fældede hår stikker heller ikke som en dalmatiners...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk dejligt at høre at der er andre der har hunde der ikke må være i sengen :D

Tacco snyder lidt for når min mand er kørt om morgene så hopper han op og putter lidt med mor :oops: Og det samme når det er mig der kører først. men er vi i sengen begge to så bliver pænt i sin kurv :D Det er en god løsning for os selv om vi skal skifte senge tøj hele tiden, han fælder jo en lille smule.

 

Heldigvis kan man selv bestemme.

 

Jeg har labrador og han er velkommen i sengetøjet, men det er jo en smagssag :) hans fældede hår stikker heller ikke som en dalmatiners...

 

Dengang vi fik Tacco fik vi af vide at hunde ikke hørte til i sengen og han ville tage magten osv. Vi troede på det og havde jo også fået at vide at dalmatineren er meget svær at opdrage, så der var jo ingen grund til at tage chancer.

Nu køber jeg ikke længere den med magten men det passer bare bedreing i vores liv at han ikke er i sengen. og han virker tilfreds nok med det. da han havde været på ferie i 14 dage og sovet i seng hver nat var vi noget spændte på om det ville være et problem når han kom hjem men der har intet været. til gengæld har han sin egen plads i sofaen og når der kommer gæster så sidder han lige foran dem og bliver ved at kigge på dem til de flytter sig lidt så han også kan være der. :oops:

 

Nå men tråden handlede vist om renlighed :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...