Hop til indhold

kalorier per 100 gr?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

På Chudleys hjemmeside, Chudleys Hundefoder kan man finde en foderberegner, så man kan finde ud af hvor meget man kan spare ved at give chudleys istedet for ens hidtidige foder og hvor meget hunden skal have af det nye foder.

 

Vi legede lidt med det idag og så er det at jeg ikke kan regne det ud.

 

Når jeg skriver et chudleys foder ind som har en energi indhold på 427/100 gr

så er det vildt mange kalorier til et foder der har et protein indhold på 26 % og fedt på 12 %.

I hvertfald har det mange flere kalorier end et tilsvarende foder med samme protein og fedt indhold. Og på den måde skal den samme hund jo have en del mindre chudleys end det meste andet foder og den skal have væsentlig mindre end der står på posen.

 

Der er noget jeg slet ikke fatter i hvert fald. Er der nogen der har lyst til at prøve, så jeg kan se om det ikke bare er mig der er dum?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

På Chudleys hjemmeside, Chudleys Hundefoder kan man finde en foderberegner, så man kan finde ud af hvor meget man kan spare ved at give chudleys istedet for ens hidtidige foder og hvor meget hunden skal have af det nye foder.

 

Vi legede lidt med det idag og så er det at jeg ikke kan regne det ud.

 

Når jeg skriver et chudleys foder ind som har en energi indhold på 427/100 gr

så er det vildt mange kalorier til et foder der har et protein indhold på 26 % og fedt på 12 %.

I hvertfald har det mange flere kalorier end et tilsvarende foder med samme protein og fedt indhold. Og på den måde skal den samme hund jo have en del mindre chudleys end det meste andet foder og den skal have væsentlig mindre end der står på posen.

 

Der er noget jeg slet ikke fatter i hvert fald. Er der nogen der har lyst til at prøve, så jeg kan se om det ikke bare er mig der er dum?:blink:

 

Kan ikke finde beregneren? :oops: Hvilken underside er den på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget mystisk:hmm: Når jeg går ind på hjemmesiden er den på forsiden.. Eller der en reklame for den, hvor man kan trykke sig videre..

 

:lol::lol::lol: Jeg er miljøskadet og kiggede kun i menuen! :stupid:

 

For ja, den ligger da lige der midt på forsiden! :mrgreen:

 

Jeg fatter ikke meget af den beregner, så jeg er nok ikke lige den mest kyndige til at svare dig.. :vedikke:

 

Jeg tastede Orijen Regional red ind og Chudleys Classic, og til trods for at CC ikke har set skyggen af rigtig kød i ingredienslisten, så besluttede den, at doseringen skulle være mindre end ORR?! :vedikke:

Man har slet ikke lov til at ændre i dette felt som beregnes på formlen: F8/F6*100=F7 (1260/420*100 = 300) hmm.. men F8 kopieres så fra C8, som beregnes på C7*C6/100, som man jo selv har tastet ind... :hmm:

 

Jeg tror bare, at jeg melder pas på dit spørgsmål.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol: Jeg er miljøskadet og kiggede kun i menuen! :stupid:

 

For ja, den ligger da lige der midt på forsiden! :mrgreen:

 

Jeg fatter ikke meget af den beregner, så jeg er nok ikke lige den mest kyndige til at svare dig.. :vedikke:

 

Jeg tastede Orijen Regional red ind og Chudleys Classic, og til trods for at CC ikke har set skyggen af rigtig kød i ingredienslisten, så besluttede den, at doseringen skulle være mindre end ORR?! :vedikke:

Man har slet ikke lov til at ændre i dette felt som beregnes på formlen: F8/F6*100=F7 (1260/420*100 = 300) hmm.. men F8 kopieres så fra C8, som beregnes på C7*C6/100, som man jo selv har tastet ind... :hmm:

 

Jeg tror bare, at jeg melder pas på dit spørgsmål.. :mrgreen:

 

Nej egentlig svarede du jo meget godt! Det giver ingen mening! Og det andet du skriver fatter jeg ikke meget af, men det lyder klogt:lol:

 

Jeg tror vist lige jeg må spørge chudleys producenten og bede dem rette deres ingrediensliste, hvor der er gået noget galt, for alle produkter har fået den samme dårlige indgrediens og den passer over hovedet ikke med hvad der står på poserne:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...