Hop til indhold

Opkast??


Manse
 Share

Recommended Posts

Nu har Manse kastet op tre gange inde for de sidste 8 dage....

To gange om natten og så her til aften hvor han også fik en lille lur.

Nogen der måske kan sige hva det kan være... skal selvfølgelig ha ringet til dyrelægen!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder måske mærkeligt - men hvad/hvordan kaster han op?

 

Er det et genkendeligt måltid vi taler om - eller bare sådan noget slimet snaske noget?

 

Går han og 'gylper' (med maven) længe - eller rømmer han sig bare lige og så op med noget?

 

Derudover skal du se på hans almen tilstand. Er han sløv, påvirket af det eller bare som han plejer, har han feber?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hans mad der kommer op, i nat var det godt nok noget gennemsigtig slim.

Han står et kort stykke tid og laver bræk lyde og så kommer det, og det lugter virkelig af afføring.

 

Det virker til at han har det fint, han er klar på leg og diverse ting bagefter.

 

Og nu spørger jeg nok dumt, men hvordan ser man om en hund har feber??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hans mad der kommer op, i nat var det godt nok noget gennemsigtig slim.

Han står et kort stykke tid og laver bræk lyde og så kommer det, og det lugter virkelig af afføring.

 

Det virker til at han har det fint, han er klar på leg og diverse ting bagefter.

 

Og nu spørger jeg nok dumt, men hvordan ser man om en hund har feber??

Du kan ikke nødvendigvis se om en hund har feber (ændringer i opførsel), du må finde et numse termometer og tage hans temperatur på gammeldags facon.

 

Jeg har ikke noget bud på hvorfor han kaster op på den måde, det kan være så utrolig mange ting. Var det kun mavesyre, kunne jeg have et bud, men når det også er hans mad ved jeg det ikke :vedikke:

 

Her skal du have fat i jeres dyrelæge, jeg håber ikke det er noget alvorligt - skriv endelig en update, når du ved mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hans mad der kommer op, i nat var det godt nok noget gennemsigtig slim.

Han står et kort stykke tid og laver bræk lyde og så kommer det, og det lugter virkelig af afføring.

 

Det virker til at han har det fint, han er klar på leg og diverse ting bagefter.

 

Og nu spørger jeg nok dumt, men hvordan ser man om en hund har feber??

 

Kan kun tilslutte mig - fat i et gammeldaws termometer og noget vaseline og tjek temperaturen - hunde har en noget højere temperatur end mennesker 38-39 grader, så hvis den er over eller under dette, har den feber. Og du bør kontakte dyrlægen.

 

Og du er sikker på at det ikke ER afføring, han har spist? måske ikke hundebæ, men hare, kat, mus osv?

 

Gylper (skvulper) han ikke med maven først - eller er det bare mund/hals lyde han kommer med?

 

Lyder det med andre ord som om han har noget siddende i halsen? Eller hoster? Det bør du naturligvis også tjekke :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene.

 

Jow han står og skulper med maven først og så kommer det.

Jeg har ikk set at han har spist afføring af en art, og synes nu jeg er opmærksom på det når vi er ude og gå, men det kan da godt være det er glippet et par gange.

jeg skal til dyrelæge med ham på mandag, så håber ikk det er noget alvorligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...