Hop til indhold

Hund, klapvogn, bus, tog?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Gad vide hvordan reglerne er hvis man har sin hund i en klapvogn?

Kom til at tænke på det da jeg så et billede i Pudelnyt. Her sidder der en hund i en klapvogn, de venter på bussen.

 

Så vidt jeg ved er klapvogne gratis med bussen, men hvad med tog? Vil man mon godtage der sidder en hund i klapvognen i stedet for et barn?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Glem det - hunden SKAL være i taske og er du rigtigt uheldig, så SKAL du bære tasken (og så køre barnevognen tom).

 

Veninden havde hunde-dagpleje og når vi ikke kunne overskue 8 hunde i bus/tog/metro satte vi dem i en tvillingebarnevogn, men den gik ikke - vi løste det med et regnslag, så kunne ingen se, hvad der var i barnevognen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glem det - hunden SKAL være i taske og er du rigtigt uheldig, så SKAL du bære tasken (og så køre barnevognen tom).

 

Veninden havde hunde-dagpleje og når vi ikke kunne overskue 8 hunde i bus/tog/metro satte vi dem i en tvillingebarnevogn, men den gik ikke - vi løste det med et regnslag, så kunne ingen se, hvad der var i barnevognen :cool:

 

Tak, den vil så ikke gå i Storkøbenhavn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo også venlige buschauffører i København, fx Buddha som jævnligt har kørt bus med Motor og troet at det var ok i lang tid indtil hun stødte en i en regelrytter.

 

Sådan nogen møder jeg også ind i mellem når jeg har Groa med rutebilen.

 

Chaufføren i meget sur tone: Du ved godt du skal betale når din hund ikke er i taske? !!

Mig: ja, og hvor meget vil du have?

Chauf: 13 kr!

Sætter mig ned midt i bussen og tager Groa på skødet.

Chuf. kigger i spejlet og vrænger: Selv om du har købt børnebillet skal din hund være på gulvet!!

 

Lidt senere er bussen fyldt op og en medpassager beder mig om at rykke så hun kan få sædet ved siden af mig. Mit svar: nej, for jeg har betalt børnebillet til min hund, og den må ikke være på skødet, så skal bruge gulvpladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer aldrig at have problemer i tog og metro - det er mere i busserne, det kan være svært.

Hvis man ikke gider at slæbe på en hundetaske bare for at sætte hunden i den i tilfælde af sur kontrollør, så kan man købe en af de her nylonindkøbstasker, som kan foldes sammen, så de kan være i lommen. Hvis der kommer en kontrollør, kan den lige trækkes om benene på hunden. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I nordjylland har jeg indtil videre fundet ud af at alle busser (pånær de grå regional busserne) må der kun være hunde med i taske og det er gratis.

I toget og de grå busser skal man købe børnebillet og de anbefalder at man køber pladsbillet til toget, men da jeg vil sidst ind og først ud med Jack så køber jeg ikke pladsbillet til os.

Men jeg har skam overvejet at tage bur med i bussen:

 

Bussen holder ind, Mette går ind, som havde hun en barnevogn, sidder buret, beder Jack om at gå derind i, Jack gør som mette siger. Mette betaler bussemanden og når de er hvor de skal af, åbner Mette da bare buret og beder Jack gå ud og tager buret med sig.

 

Har dog fået at vide at den går ikke, synes ellers det ville være så smart, da jeg ikke ligefrem kan have en labrador i en taske og stadigvæk kunne løfte den

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer aldrig at have problemer i tog og metro - det er mere i busserne, det kan være svært.

Hvis man ikke gider at slæbe på en hundetaske bare for at sætte hunden i den i tilfælde af sur kontrollør, så kan man købe en af de her nylonindkøbstasker, som kan foldes sammen, så de kan være i lommen. Hvis der kommer en kontrollør, kan den lige trækkes om benene på hunden. :-D

 

Hvor stor en størrelse hund dur den til?

 

 

Jeg kører stadig i A-busser, lige nu 2 gange om ugen, og har ikke mødt flere som har sagt noget, men vi bærer ham så også stadig, så måske det går under usynlig-taske reglen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stor en størrelse hund dur den til?

 

 

Jeg kører stadig i A-busser, lige nu 2 gange om ugen, og har ikke mødt flere som har sagt noget, men vi bærer ham så også stadig, så måske det går under usynlig-taske reglen :engel:

 

De fås i forskellige størrelser, og det kommer vel også an på hvor meget af hunden, du vil have ned i tasken :lol: Men jeg vil da mene, at i hvert fald op til DS Gårhund/Parson Russell terrier størrelse vil kunne benytte det tip. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De fås i forskellige størrelser, og det kommer vel også an på hvor meget af hunden, du vil have ned i tasken :lol: Men jeg vil da mene, at i hvert fald op til DS Gårhund/Parson Russell terrier størrelse vil kunne benytte det tip. :-D

 

Åh ok - dvs. halvdelen af Motor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...