Hop til indhold

Jeg vil have min egen dyrlæge!!!


Gæst Bam Bam
 Share

Recommended Posts

Gæst Bam Bam

Har lige været til dyrlæge med Murphy. Puha, det var dyrt: 2200 bobs:cry: Men hvad gør man ikke for sine dejlige dyr. Det er jo kun penge:rolleyes: og Murphy har jeg kun en af:hjerte:

 

Troede han havde noget til, at sidde fast i halsen. Han savlede her til morgen og prøvede på at brække det op. Jeg kunne mærke han var hævet i strubehovedet, så jeg skyndte mig, at ringe til dyrlægen. Og heldige mig. Det var noget galt med telefonen, så blev ikke stillet om, så jeg måtte ringe til en fremmede dyrlæge.

 

Dyrlægen var ikke sikker på om der sad noget, så der blev taget 2 røngten billeder, men hun mente ikke ikke der var noget. Synes hun virkede lidt usikker da vi kiggede på billederne, men det er måske bare den måde hun er på.

HUn mente, at der måske havde sat noget og som havde givet en rift og det var derfor hans strubehoved var hævet. Eller også var det kennelhoste, selvom han ikke udviste de klassiske symptomer endnu:hmm:

 

Murphy fik en indsprøjtning med pinicillin og piller til de næste 5 dage. Da hun begyndte at rydde op, måtte jeg selv spørge om det ikke var en god ide, at han fik lidt smertestillende til hans hals. Øh, jo det kunne jeg da godt få. :damn:

Uh, hader når jeg ikke kan komme til min egen dyrlæge. Jeg føler mig altid lidt usikker på andre dyrlæger og deres kompetence. Ved godt det måske er meget pyleret og skørt ellers også er det fordi jeg ikke er særlig autoritetstro:blink:.

Hos min egen dyrlæge får jeg meget mere information, vi snakker symptomer og jeg får lov til, at føle med i det hele. Hvis i forstår hvad jeg mener.

 

Murphy virker som om han har det bedre nu. Han ligger og sover ved siden af mig og så må jeg holde øje med ham. Ellers må jeg en tur til min egen dyrlæge i morgen eller mandag.

 

Hun nævnte jo kenelhoste og selvom jeg ikke tror det er det, så er jeg jo nød til, at at tage mine forholdsregler og holde ham væk fra træning de næste uger.

 

Nå, nu skal i nok få fred for mit brok:slem::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv hvor er det træls - Håber han snart er helt frisk igen, og det bare var noget der havde siddet og irriteret lidt :ae:

 

I kan jo altid ringe til jeres egen dyrlæge igen på mandag og lige høre hans/hendes mening - Røgnten billederne kan i jo få med, fra den anden dyrlæge.

 

Men kender alt for godt det der med at skifte dyrlæge...

 

Det kostede os 1.100 kr. ekstra, sidst Bamse måtte til en anden dyrlæge, fordi vores egen ikke havde tid.

 

Bamse kastede voldsomt op, og ville ikke spise - Så vi hastede ind til en dyrlæge i Herning, da vores egnen som sagt ikke havde tid den dag.

Han sendte os hjem med piller, til en hund der ikke kunne holde noget i sig - Uden at have undersøgt hunden andet end ganske overfladisk :damn:

Jeg var sådan lidt paf, fordi han havde skræmt livet godt og grundigt af mig, med nogle ting han fik sagt, så tænkte slet ikke over at protestere...

 

Vi måtte så til vagtdyrlægen om aftenen, da Bamse jo ikke kunne holde pillerne i sig, og havde det rigtig skidt.

 

Det var heldigvis vores egen dyrlæge der havde vagten, og der fik vi endelig en god behandling.

En ordentlig undersøgelse og Bamse fik sprøjter i stedet for piller.

Vi fik at vide hvilke tegn vi skulle se efter, og fik en "handlingsplan" hvis han ikke blev bedre indenfor 24 timer - Men det kostede lige 1.100kr. at skulle til dyrlæge udenfor åbningstiden + Det vi gav for den første konsultation :evil:

 

Heldigvis blev Bamse helt rask efter et par dage!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hør, I jyder. I husker lige muligheden for hjerte/lungeorm, ikke? Ormen ER landet i Jylland, selv om 80% af tilfældene endnu er på Sjælland.

 

Og symptomerne er alt fra ingenting over lidt rømmen, uoplagthed, opkastninger, hoste af forskellige grader --til blødningsforstyrrelser med indre blødninger...:shock:

 

Det er farligere at få hjerte/lungeorm i Jylland end på Sjælland. For herovre er vi --og dyrlægerne-- meget mere opmærksomme på den mulighed.

 

Men kennelhoste er jo noget næsten alle hunde får mindst en gang. Så det er nok den mest sandsynlige årsag.

 

Her på Sjælland siger vi bare ikke sådan. Vi afleverer afføringsprøver til kontrol for hjerte/lungeorm MENS vi venter på at se om det "nok var kennelhoste".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Øv hvor er det træls - Håber han snart er helt frisk igen, og det bare var noget der havde siddet og irriteret lidt :ae:

 

I kan jo altid ringe til jeres egen dyrlæge igen på mandag og lige høre hans/hendes mening - Røgnten billederne kan i jo få med, fra den anden dyrlæge.

 

Men kender alt for godt det der med at skifte dyrlæge...

 

Det kostede os 1.100 kr. ekstra, sidst Bamse måtte til en anden dyrlæge, fordi vores egen ikke havde tid.

 

Bamse kastede voldsomt op, og ville ikke spise - Så vi hastede ind til en dyrlæge i Herning, da vores egnen som sagt ikke havde tid den dag.

Han sendte os hjem med piller, til en hund der ikke kunne holde noget i sig - Uden at have undersøgt hunden andet end ganske overfladisk :damn:

Jeg var sådan lidt paf, fordi han havde skræmt livet godt og grundigt af mig, med nogle ting han fik sagt, så tænkte slet ikke over at protestere...

 

Vi måtte så til vagtdyrlægen om aftenen, da Bamse jo ikke kunne holde pillerne i sig, og havde det rigtig skidt.

 

Det var heldigvis vores egen dyrlæge der havde vagten, og der fik vi endelig en god behandling.

En ordentlig undersøgelse og Bamse fik sprøjter i stedet for piller.

Vi fik at vide hvilke tegn vi skulle se efter, og fik en "handlingsplan" hvis han ikke blev bedre indenfor 24 timer - Men det kostede lige 1.100kr. at skulle til dyrlæge udenfor åbningstiden + Det vi gav for den første konsultation :evil:

 

Heldigvis blev Bamse helt rask efter et par dage!! :5up:

 

Tak:lun: Håber også bare det er det.

Det var da en ubehalig oplevelse i havde. Godt i fik fat i jeres egen dyrlæge. Det er rigtig træls med de ekstra penge, men synes nu det værste er, hvis man ikke får den rigtige behandling.

Har også selv oplevet en anden gang hvor jeg måtte til en fremmede dyrlæge som næsten ikke gad tage sig tid til, at undersøge mit kat ordenlig.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Hør, I jyder. I husker lige muligheden for hjerte/lungeorm, ikke? Ormen ER landet i Jylland, selv om 80% af tilfældene endnu er på Sjælland.

 

Og symptomerne er alt fra ingenting over lidt rømmen, uoplagthed, opkastninger, hoste af forskellige grader --til blødningsforstyrrelser med indre blødninger...:shock:

 

Det er farligere at få hjerte/lungeorm i Jylland end på Sjælland. For herovre er vi --og dyrlægerne-- meget mere opmærksomme på den mulighed.

 

Men kennelhoste er jo noget næsten alle hunde får mindst en gang. Så det er nok den mest sandsynlige årsag.

 

Her på Sjælland siger vi bare ikke sådan. Vi afleverer afføringsprøver til kontrol for hjerte/lungeorm MENS vi venter på at se om det "nok var kennelhoste".

 

Puha, det håber jeg godt nok ikke. Det har jeg slet ikke tænkt på. Må lige havde det i mente, hvis han ikke bliver bedre. Ja, og begynde at få det tjekket, når man aligevel er til sundhedstjek.

Tak for tippet:-D:-D

 

Murphy havde en mild kennelhoste sidste år og han har overhovet ikke nogen af symptomerne nu. Ingen feber, ingen hosten, ingen nysen, ingen flåd fra næse eller øjne og fin appetit (får selvf. vådkost de næste par dage).

Men han kan selvf. godt have en meget mild kennelhoste. Tror bare ikke det er det. Men nu har dyrlægen nævnt det og så er jeg nød til, at tænke på de andre jeg går til træning med.:-D

 

Til Rene:

Har ikke nogen sygeforsikring, men overvejer kraftigt at få en:-D. Den er jo hurtigt tjent ind igen, når man skal til dyrlæge i weekenden. Har heldigvis en god bankkonto efter jeg solgte min hest:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hør, I jyder. I husker lige muligheden for hjerte/lungeorm, ikke? Ormen ER landet i Jylland, selv om 80% af tilfældene endnu er på Sjælland.

 

Og symptomerne er alt fra ingenting over lidt rømmen, uoplagthed, opkastninger, hoste af forskellige grader --til blødningsforstyrrelser med indre blødninger...:shock:

 

Det er farligere at få hjerte/lungeorm i Jylland end på Sjælland. For herovre er vi --og dyrlægerne-- meget mere opmærksomme på den mulighed.

 

Men kennelhoste er jo noget næsten alle hunde får mindst en gang. Så det er nok den mest sandsynlige årsag.

 

Her på Sjælland siger vi bare ikke sådan. Vi afleverer afføringsprøver til kontrol for hjerte/lungeorm MENS vi venter på at se om det "nok var kennelhoste".

 

Bamse er i behandling for hjerte/lungeorm lige nu - Sidste dag i dag.

Så ja, de findes her - Vi fik ikke endeligt konstateret at det er det, men alle tegn tyder på det, og hans reaktion på behandlingen bekræfter det.

 

Men han har nok fået varige skade på lungerne - Dog nogle han kan leve et godt og langt liv med, men det ville da have været rarest at undgå det :cry:

 

Han har med stor sansynlighed fået dem i Århus, hvor han boede før vi fik ham - Så vær opmærksomme derude - De er nået til jylland!

 

Er heldig med at min dyrlæge er helt fantastisk og ikke bare siger "det tyder på" men hellere tager alle opslagsværk i brug og undersøger på kryds og tværs - Ellers var Bamse bare blevet behandlet for mave onde igen eller kennelhoste.

 

Hans symptomer var mindsket madlyst, træthed, han var mere udfarende mod andre dyr og mennesker, han hostede kun lidt, men kastede en del op og hev mere og mere efter vejret!!

 

Tak:lun: Håber også bare det er det.

Det var da en ubehalig oplevelse i havde. Godt i fik fat i jeres egen dyrlæge. Det er rigtig træls med de ekstra penge, men synes nu det væreste er, hvis man ikke får den rigtige behandling.

Har også selv oplevet en anden gang hvor jeg måtte til en fremmede dyrlæge som næsten ikke gad tage sig tid til, at undersøge mit kat ordenlig.:damn:

 

Ja, det vigtigste er at man føler ens dyr er blevet behandlet ordentligt - den kan jo ikke sige noget, så man er så dybt afhængig af, at ens dyrlæge kan sit kram!

 

Kan også anbefale en sundhedssikring - Det betyder meget for sjælefreden, at man bare kan tage afsted og få alle de undersøgelser der skal til, uden at tænke på om man så også har råd til mad bagefter.

Et langt sygdomsforløb kan hurtigt udhule en opsparing :roll:

 

Men du må lige holde os opdateret med hvordan det går med ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamse er i behandling for hjerte/lungeorm lige nu - Sidste dag i dag.

Så ja, de findes her - Vi fik ikke endeligt konstateret at det er det, men alle tegn tyder på det, og hans reaktion på behandlingen bekræfter det.

 

Men han har nok fået varige skade på lungerne - Dog nogle han kan leve et godt og langt liv med, men det ville da have været rarest at undgå det :cry:

 

Han har med stor sansynlighed fået dem i Århus, hvor han boede før vi fik ham - Så vær opmærksomme derude - De er nået til jylland!

 

Er heldig med at min dyrlæge er helt fantastisk og ikke bare siger "det tyder på" men hellere tager alle opslagsværk i brug og undersøger på kryds og tværs - Ellers var Bamse bare blevet behandlet for mave onde igen eller kennelhoste.

 

Hans symptomer var mindsket madlyst, træthed, han var mere udfarende mod andre dyr og mennesker, han hostede kun lidt, men kastede en del op og hev mere og mere efter vejret!!

 

 

 

 

Hvilken behandling har Bamse fået?

 

Silke har nemlig lige fået konstateret hjerteorm i onsdags.. Og hun har været i forebyggende behandling i flere år, så jeg tror hun skal have en mere grundig kur.

 

Hun har INGEN symptomer. Men det halvårlige rutinecheck viste syv levende orm..:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam

Tak, det skal jeg nok.:-D

Er da ked af, at høre det med Bamse. Håber ikke han kommer til, at mærke noget til det fremover.:lun:

 

Nu håber jeg ikke det her lyder forkert. Men jeg var så heldig, at finde og købe en hest som vidste sig, at blive rigtig dygtig. Det var vidst mere held end forstand:slem:

 

Så behøver ikke være nervøs for opsparingen:oops: Men jeg betaler som regl altid mine dyrlæge regninger med min løn, så

du har helt ret. Det er da sund fornuft, at have en sygeforsikring. :-DKontakter Alm. Brand på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvilken behandling har Bamse fået?

 

Silke har nemlig lige fået konstateret hjerteorm i onsdags.. Og hun har været i forebyggende behandling i flere år, så jeg tror hun skal have en mere grundig kur.

 

Hun har INGEN symptomer. Men det halvårlige rutinecheck viste syv levende orm..:cry:

 

Øv hvor træls.

Men det er da altid noget at rutinetjekket fangede det - De er jo ellers gode til at gemme sig :???:

 

Bamse blev behandlet med Panacur Vet. Men han fik binyrebarkhormon og penicillin derudover, fordi hans lunger var meget modtagelige for infektioner pga. ormene og binyrebarkhormonen sætte gang i appetitten, så han fik noget næring.

 

Vi har også aftalt halvårlig tjek fremover, i tilfælde af at han ikke er sluppet helt af med dem, eller at han får dem igen.

Det er vist desværre den eneste måde at undgå dem, når forebyggende behandling ikke engang er 100% sikkert :roll:

 

Tak, det skal jeg nok.:-D

Er da ked af, at høre det med Bamse. Håber ikke han kommer til, at mærke noget til det fremover.:lun:

 

Nu håber jeg ikke det her lyder forkert. Men jeg var så heldig, at finde og købe en hest som vidste sig, at blive rigtig dygtig. Det var vidst mere held end forstand:slem:

 

Så behøver ikke være nervøs for opsparingen:oops: Men jeg betaler som regl altid mine dyrlæge regninger med min løn, så

du har helt ret. Det er da sund fornuft, at have en sygeforsikring. :-DKontakter Alm. Brand på mandag.

 

Hehe - eller du har været en dygtig rytter ;-)

Men det er altid rart at have lidt på kistebunden, til dårlige tider, og så lade forsikringen betale de trælse ting :klap:

 

Tror aldrig Bamse kommer til at løbe agility, men ellers tror jeg heldigvis ikke han bliver mærket af det, før han bliver gammel og begynder at skrante lidt pga. alder.

Men den tid den sorg - Glæder os bare over at have en rask hund nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam
Øv hvor træls.

Men det er da altid noget at rutinetjekket fangede det - De er jo ellers gode til at gemme sig :???:

 

Bamse blev behandlet med Panacur Vet. Men han fik binyrebarkhormon og penicillin derudover, fordi hans lunger var meget modtagelige for infektioner pga. ormene og binyrebarkhormonen sætte gang i appetitten, så han fik noget næring.

 

Vi har også aftalt halvårlig tjek fremover, i tilfælde af at han ikke er sluppet helt af med dem, eller at han får dem igen.

Det er vist desværre den eneste måde at undgå dem, når forebyggende behandling ikke engang er 100% sikkert :roll:

 

 

 

Hehe - eller du har været en dygtig rytter ;-)

Men det er altid rart at have lidt på kistebunden, til dårlige tider, og så lade forsikringen betale de trælse ting :klap:

 

Tror aldrig Bamse kommer til at løbe agility, men ellers tror jeg heldigvis ikke han bliver mærket af det, før han bliver gammel og begynder at skrante lidt pga. alder.

Men den tid den sorg - Glæder os bare over at have en rask hund nu :mrgreen:

 

Puha, det lyde som om han har været igennem et hårdt forløb. Dejligt han er rask nu.:klap:

Ved man hvor i landet det er lige nu. Jeg tænker på et slags kort, hvor man kan se spredningen? Skal man tjekke sin hund hver halve år? og er det en afføringsprøve man skal aflevere eller kan er den en blodprøve?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Puha, det lyde som om han har været igennem et hårdt forløb. Dejligt han er rask nu.:klap:

Ved man hvor i landet det er lige nu. Jeg tænker på et slags kort, hvor man kan se spredningen? Skal man tjekke sin hund hver halve år? og er det en afføringsprøve man skal aflevere eller kan er den en blodprøve?

 

Tror ikke helt dyrlægerne har kortlagt det endnu - Men kan se vi bor i samme område, og vi er ikke så hårdt ramt her, hvis der overhovedet er nogen her i området endnu - Men de skal nok komme :???:

 

Ved at hverken Herning eller Ikast dyrlægerne har konstateret nogle "rigtige" tilfælde endnu, selvom jeg ved ham vi bruger, tjekker ved den mindste mistanke.

 

Men de er ved at være ret udbredt visse steder i Århus - Som jo er der Bamse kommer fra, og det er jo ikke langt herfra.

 

Men man skal aflevere afføringsprøver, 3 dage i træk, da ormene har en livscyklus på tre dage.

Det er kun den amerikanske hjerte orm, der kan påvises i blodprøver, så afføringsprøver og evt. skyl af lungerne er den enste måde at påvise dem vores hunde bliver ramt af.

 

Men det er billigt og ret nemt - Det kostede os kun 80 kr. for afføringsprøverne, så det er egentlig for dumt ikke at vi ikke har tænkt over at få det tjekket før.

 

På sjælland er det meget brugt at aflevere årlige afføringsprøver, sammen med vaccinations tidspunktet, hvor man alligevel skal til dyrlæge.

 

Vi tjekker bare hvert halve år fremadrettet, fordi Bamses lunger ikke kan holde til endnu et langvarigt angreb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...