Hop til indhold

Gode råd om ramper søges


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Vi har lige købt bil :klap: Men bagagerummet sidder temmelig højt, så vi skal have fat i en rampe til Sophus, da vi ikke kan blive ved med at bære ham op og ned :blink:

 

Er der nogen, der har erfaringer med ramper? hvilke er gode og hvilken type skal man evt. holde sig fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender intet til ramper, så jeg kan desværre ikke hjælpe, jeg syntes bare at det var synd at slet ingen svarede :-D

 

 

:lol: Taaaak. Jeg håber da, at der kommer nogle flere svar, for vi vil jo helst ikke købe noget forkert :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ingen erfaring at dele ud af.. :(

 

Jeg løftede Mio op bag i vores Corsa, indtil han blev gammel nok til selv at hoppe op (hvis han er træt løfter vi ham stadigvæk). Men det er selvfølgelig en lille bil vi har, og Mio er jo en splejs på 25kg :mrgreen:

 

Jeg synes det lyder lidt besværligt med en rampe, men det er nok fordi jeg ikke har set en "in action".. :hmm:

 

Held og lykke i jagten på nogle erfaringer.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak :hmm:

Vores bagagerum sidder så højt, at det er umuligt at hoppe derop. Vi løfter ham også nu - han vejer små 30 kg :blink: Men det kan vi jo ikke blive ved med at holde til. Jeg har set på flere slags. De ser ikke så besværlige ud og kan klappes sammen og lægges i bilen. Man kan få både i træ, plastik og aluminium. Men jeg ville bare gerne have hørt nogle med erfaringer med dem, før vi købte én :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så en benytte en udenfor dyrehospitalet - hendes hund havde vist et overrevet korsbånd eller lign.

 

Den sad på siden - altså i døråbningen - men tror nu også det var en gul-plade bil.

 

Hunden gik ligeså fint ind i bilen - ingen problemer i det.

 

Nu har jeg selv en Kia Picanto - og en Berner Sennen.. så vi har det omvendte problem - hunden kan jo næsten hoppe over bilen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min eneste erfaring er en hund, der blev panisk over rampen fordi den ikke var specielt stabil / solid.

 

Ok :hmm:

Hvis det ikke går med rampe, så må Sophus ind og sidde med sele på bagsædet. Det har jeg set, at man også kan få :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en rampe er noget I har tænkt Jer at bruge nogle penge på, så vil jeg da anbefale Jer, at kontakte producenten/importøren af den I hælder mest til, og høre om I kan få en demonstration et sted, evt. på Jeres egen bil :5up: Det er nu engang lettest, at have større hunde bagi synes jeg.

 

Mio sad på bagsædet med sele da han var mindre, men det gør han ikke mere, efter han faldt ned mellem bagsædet og forsædet under kørsel og ikke selv kunne komme op :shock: Sele stroppen er lidt for lang, men ved ikke om det er fordi det er en billig model vi har, eller fordi den skal nå op til en siddende hund og vores bil er for lille/kort?! :vedikke:

 

Nu sidder han fint omme i bagagerummet med selen på (sele-modtageren er trukket under bagsædet og om i bagagerummet)

Til gengæld så er han ikke så sikker, hvis der er en der kører op bagi os, så det håber vi kun skete den ene gang før vi fik ham (dumme kører-alt-for-stærkt-og-alt-for-tæt-på-billister! :evil:) :x: :scared:

 

Men det er nu også praktisk, at have ham helt bagi, hvis der skal folk med på bagsædet, der ikke bryder sig om savl på tøjet :blink: At de så bare får det i håret nu, er en helt anden sag.. :lol:

 

Håber I finder en løsning til Sophus-drengen (er han allerede på 30kg :shock:, hvor bliver tiden af?!) :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en bil med høj "rumpe" :lol:

 

Og da jeg har dårlig ryg, så er det absolut ikke optimalt at løfte hunden (hvalp på det tidspunkt) ind. Og når man så samtidig har kiropraktor indover, og finder ud af hvilke skader det faktisk kan give at lade hunden hoppe ind og ud af buret selv, ja så køber man en rampe :blink:

 

Jeg har selv en aluminiums rampe fra Trixie.

 

Den er super god :5up:

 

- Letvægt, vejer ingen ting

- Regulerbar længde

- Solid

- Står godt fast

- Bred

- Nem at betjene

 

Kan kun anbefale den :5up: :-D Kender flere, som har haft den rampe man kan købe, som er lavet i træ - men den holder ikke særlig godt, og er ikke justerbar i længden, hvilket jeg synes er et plus ved min :5up:

 

Den kan købes her:

 

http://loppetjansen.dk/hund-399/transport-77/udstyr-til-bilen-226/petwalk-teleskoprampe-7074.html

 

http://www.alttilhundogkat.dk/diverse.6?/Generelt/HUNDE/Diverse%20Hund/3940%20Rampe%20%22Petwalk%22%20teleskoprampe/&showitem=4288

 

http://www.k9gaarden.dk/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=36&osCsid=8a236b8037905ada2d18611224481783

 

http://www.mypets.dk/product.asp?product=674

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en bil med høj "rumpe" :lol:

 

Og da jeg har dårlig ryg, så er det absolut ikke optimalt at løfte hunden (hvalp på det tidspunkt) ind. Og når man så samtidig har kiropraktor indover, og finder ud af hvilke skader det faktisk kan give at lade hunden hoppe ind og ud af buret selv, ja så køber man en rampe :blink:

 

Jeg har selv en aluminiums rampe fra Trixie.

 

Den er super god :5up:

 

- Letvægt, vejer ingen ting

- Regulerbar længde

- Solid

- Står godt fast

- Bred

- Nem at betjene

 

Kan kun anbefale den :5up: :-D Kender flere, som har haft den rampe man kan købe, som er lavet i træ - men den holder ikke særlig godt, og er ikke justerbar i længden, hvilket jeg synes er et plus ved min :5up:

 

Den kan købes her:

 

http://loppetjansen.dk/hund-399/transport-77/udstyr-til-bilen-226/petwalk-teleskoprampe-7074.html

 

http://www.alttilhundogkat.dk/diverse.6?/Generelt/HUNDE/Diverse%20Hund/3940%20Rampe%20%22Petwalk%22%20teleskoprampe/&showitem=4288

 

http://www.k9gaarden.dk/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=36&osCsid=8a236b8037905ada2d18611224481783

 

http://www.mypets.dk/product.asp?product=674

 

Er den let at folde ud og ind?

 

Jeg har længe overvejet at købe en rampe, for Luna hader at blive løftet op i bilen. Men jeg har endnu ikke gjort det, fordi at jeg ved at hvis den er for besværlig at have med at gøre, så får jeg alligevel aldrig brugt den :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er den let at folde ud og ind?

 

Jeg har længe overvejet at købe en rampe, for Luna hader at blive løftet op i bilen. Men jeg har endnu ikke gjort det, fordi at jeg ved at hvis den er for besværlig at have med at gøre, så får jeg alligevel aldrig brugt den :oops:

 

Super nem. Den er med teleskop, så den "glides" ligesom fra hinanden som en mobiltelefon. Er super dårlig til at forklare det lige nu, ligger syg så er lidt groggy :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar :kys::kys::kys:Det var dejligt med lidt gode råd. Det var faktisk også den der aluminiums-én vi havde kigget mest på, så det er rart at vide, at den virker efter hensigten.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Håber I finder en løsning til Sophus-drengen (er han allerede på 30kg :shock:, hvor bliver tiden af?!) :lun:

 

I know :shock: Det er bare gået så stærkt. Og han ligner stadig en stor hvalp, som slet ikke er udvokset, så jeg tror, han bliver kæmpestor :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en bil med høj "rumpe" :lol:

 

Og da jeg har dårlig ryg, så er det absolut ikke optimalt at løfte hunden (hvalp på det tidspunkt) ind. Og når man så samtidig har kiropraktor indover, og finder ud af hvilke skader det faktisk kan give at lade hunden hoppe ind og ud af buret selv, ja så køber man en rampe :blink:

 

Hvis det er en rask hund, der skal med i bilen en gang i ugen, så er det vel ikke anderledes end, at vovse hopper op på en forhøjning af en art, når den løber rundt ude?! :hmm: Håber jeg i hvert fald ikke.. :shock:

 

Men jeg er helt med på det med ryggen og løft af hund, har selv familiemedlemmer der har "klippekort" til kiropraktoren, så det er helt sikkert bedre med en rampe for begge parter - og rigtig godt, at du kunne anbefale en! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...