Hop til indhold

Tisse træning


Gæst majajosefine
 Share

Recommended Posts

Gæst majajosefine

Hejsa ;-)

 

Jeg har lige fået en hund - en mops, ved navn Egon. :banan:

 

Det er meget svært at lære ham at tisse & skide udenfor, når det nu er så koldt. Vi har prøvet at have ham med ude et par gange, men han bryder sig slet ikke om det, og har halen mellem benen. Vi har også prøvet at have et lille dækken omkring ham, men han vil ikke tisse.

 

Den anden dag, da vi havde ham med ude, var han blevet lidt forkølet til aften, og vi er bange for at han bliver mere forkølet, hvis vi bliver ved med at tage ham med ud, og prøve at tisse.

 

Så spørgsmålet er: Hvad skal vi gøre ved det? - Skal vi vente til vejret blive lidt bedre?

 

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak! :-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I ikke prøve at gøre det til en god oplevelse, at være udenfor?

 

Min hvalp, en Kooiker på 10 uger, kan heller ikke holde varmen og syntes overhovedet heller ikke det var sjovt, at skulle tisse ude i sneen, men efter at have leget med ham og vist ham det ikke var farligt er han blevet vildt lykkelig for at skulle ud. Og hans tisseture er blevet længere, fordi han liiiige skal lege lidt :lun:

 

Vi kan næsten ikke få ham ind igen, selvom han ryster af kulde..... Det hvide halløjsa er herligt :banan:

 

Pajko har også et lille dækken, som han også syntes var træls i starten (han vil stadig ikke sitte, når han har det på), men ellers går det meget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo&Arnold

Først tillykke med den lille ny :-D

 

Jeg var selv så heldig at få en lille chihuahua hvalp i december. Knapt så heldigt var det dog at sneen kom sammen dag som hvalpen.

Jeg var fast beslutte på at renlighedstræningen skulle igangsættes fra dag 1- snevejr eller ej, så tjekkede op med dyrlægen, der ikke mente at en lille tissetur på 5 min, kunne skade på nogen måder.

 

Jeg fandt en lille plads i haven, hvor der var afskærmet, og ingen sne på jorden. Her trissede Arnold så rundt indtil han fik klaret det han skulle. Vi har stadig den lille snefrie plads, men efter 2 dage var det ikke længere nær så spændende som alt det hvide sne.

 

Så syntes bestemt I skal blive ved at forsøge. Hvis/når det bliver for koldt for den lille hvalp, vil I også kunne se at han løfter fødderne op under sig, og så må man ind i varmen igen. Tænkte også på om dét med at han ser lidt beklemt ud, kunne skyldes at han stadig er i en hel ny verden, og ikke så meget kulden i sig selv? Eller måske er det dét at have snor på (hvis han har det) der gør han lidt nervøs?

Sidst men ikke mindst- Jeg købte også et dækken til Arnold, men når han får den på, stikker han halen mellem benene, og sætter sig ned og ser helt forskræmt ud. Så det er også en ting hunden skal vænnes stille og roligt til.

 

Håber det kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Tillykke med den lille ny. Det er så livsbekræftene at have sådanne en lille en løbene rundt, i hvertfald det meste af tiden. Prøv at være lidt strategisk i din placering af turene ud. Små hvalpe tisser altid lige efter, at de er vågnet og ganske kort tid efter, at de har spist. Du kan jo derfor vælge at tage ham ud lige efter, at han vågner og kort efter, at han har spist. Og husk så at tage en lækkerbid med ud til ham og så ellers skamrose ham, når han har besørget udenfor. Vi har haft held med at sige tiiiiisse når de gør det, mens de er helt små, og på den måde "lære" dem at søge efter et sted at tisse på "komando". Vil du gerne have, at han har dækken på og han ikke er vildt glad for det, kan det være en god ide også at lade ham gå med det indenfor.

 

Held og Lykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og stoooort tilykke med lille egon.

Vi hentede lille brutus for en måned siden hvor han var vant til og tisse på aviser

vi ville have det skulle foregå udendørs, men staklen ryyyystede og nøs og frøs og snøftede og var bange, vi ryddede også et lille område i haven og gik med hen til det tusind gange på en dag og hver gang det lykkedes rooooste vi han er blevet fortrolig med det nu, jeg oprettede enda en tråd (hundekoldt) fordi jeg var så ked af om han blev forkølet men det er vinden der får ham til og snøfte håber på det bedste med lille egon, vi blev ude i 5 min for han ville hele tiden ind igen nu er han heldigvis en garvet snemops gggggg knus her fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...