Hop til indhold

Hunde og katte


Aslan
 Share

Recommended Posts

Der er jo den her sorte pjuske kat 4 naboer fra os. Og den og Aslan er jo så begyndt at hilse (den går bare hen og sætter sog foran aslan).

 

Jeg kunne jo godt frygte at Aslan åd den.............

 

 

Men når verken kat eller hund udviser andet end hygge og lege signaler...........hvor stor er rissikoen så for at han æder katten? eller at katen stikker ham et par flade og ødelægger et øje?

Link til indlæg
Del på andre sites

Risikoen er der. Hvis katten pludselig begynder at løbe, og selvom den syntes det bare er for sjov, så kan du enten risikierer at Aslans jagtinstinkt kommer op i ham, eller at han bare for sjov løber efter den og hopper oven på den.

 

Du kan også være heldig, og der ingenting sker, du skal bare være opmærksom på risikoen, og evt. have ham i snor, så han ikke har mulighed for at løbe efter katten.

 

Og så længe han ikke sætter sig ovenpå katten, eller dasker den en med poten, så tror jeg ikke at du skal regne med at katten slår ud efter ham, den vil nok nærmere løbe sin vej hvis den bliver træt af ham.

 

Vi har jo altid haft både katte og hunde, og selvom Baldur elskede vores katte helt vildt, så var vi altid på vagt, og de havde altid fristeder de kunne løbe hen. Man kan risikerer at hundens jagtinstinkt en dag løber af med den, eller som i Baldurs tilfælde, at hunden lægger sig ovenpå katten, hvilket Baldur gjorde hver gang katten ville gå sin vej midt i en leg, det var en ret effektiv måde at forhindre den i at stoppe legen, men Baldur tænkte så ikke lige over at han vejede 4 gange så meget som katten :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo den her sorte pjuske kat 4 naboer fra os. Og den og Aslan er jo så begyndt at hilse (den går bare hen og sætter sog foran aslan).

 

Jeg kunne jo godt frygte at Aslan åd den.............

 

 

Men når verken kat eller hund udviser andet end hygge og lege signaler...........hvor stor er risikoen så for at han æder katten? eller at katten stikker ham et par flade og ødelægger et øje?

 

 

Tror ikke Aslan æder katten :vedikke: så længe katten står stille og ikke løber og forsøger at stikke af så plejer hunde ikke at gide dem.

 

Og til det markerede, katte plejer at advare i god tid INDEN de bruger kløerne :blink: Først er det lidt skyden ryg og så væsen. Men er katten tryg er det først lige når han har overtrådt dens grænser ret groft og så er det som regel med blød pote - altså UDEN kløer. Men hold hellere øje med den alligevel :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo den her sorte pjuske kat 4 naboer fra os. Og den og Aslan er jo så begyndt at hilse (den går bare hen og sætter sog foran aslan).

 

Jeg kunne jo godt frygte at Aslan åd den.............

 

 

Men når verken kat eller hund udviser andet end hygge og lege signaler...........hvor stor er rissikoen så for at han æder katten? eller at katen stikker ham et par flade og ødelægger et øje?

 

:lol: Sorry for grin af et lidt alvorligt spørgsmål, men jeg kan ikke lade være med din beskrivelse! :genert:

 

Jeg er konstant i frygt for, at Pippi skal flå et af Mios øjne ud når de leger, eller Mio skal brække hendes ryg med sin pote, men de er så dygtige til at finde ud af det selv - det mindste miiiv fra Pippi og Mio stopper, og Mio skal bare trække sig væk, så stopper Pippi.

 

Problemet opstår når Pippi hun stikker af, for så slår jagt-genet i ham :stupid: Hun er ved at lære, at hun skal stoppe og sidde stille (håber ikke hun benytter denne taktik overfor andre hunde?! :hmm: :shock:) eller stikke helt væk under en busk/op i et træ eller lign., hvis han er for vild.

 

Men altså, jeg tror ikke Aslan spiser katte, så hvis de sidder og ser hinanden lidt an, så tror jeg det går, og det er som regel snuden det går ud over, hvis han stikker den for langt frem til kattes smag.. ikke noget han ikke kan klare! :snusendehund::vuf:

Redigeret af n1nna
Husk, at en logrende kat ikke er glad, så der skal du nok kalde Aslan til dig ;)
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...