Hop til indhold

ARGHHH... hun vil ikke tage sine piller.. Ny sprøjte !!


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Ja det måtte jo ske, jeg var såmen klar over det igår på vej hjem fra dyrlægen, men tænket ikke over det da vi stod deroppe.. :damn:

 

Pomkin nægter at indtage sin medicin, ALT er forsøgt, leverposteg, lækker laks, hundemad på dåse, pølser, pate af flere slags og hva der ellers er i køleskabet. Der er INTET at gøre.. og da hun er opereret i munden med sting osv.. ja så kan jeg bare IKKE få mig selv til at tage fat og stikke pillerne i halsen på hende (hun er jo ikke så stor og det gør ondt)

 

Fortvivlet, indesneet og nærmest hylende, ringede jeg så til Dr.Dyr og fortalte om mit problem....

:shock:

Dyrlægen : "Jamen du kommer bare imorgen når vejret er blevet bedre, så giver vi hende en "ny" sprøjte, (ny fordi det er en ny slags der holder i 8 dage:shock:)

Den er blot lidt dyrer men så skal du ikke tænke på at give hende piller !!"

 

DU MILLE... har I hørt om den ?

Ideen er jo genial for os som kæmper med piller og stædige hunde !! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Ja det måtte jo ske, jeg var såmen klar over det igår på vej hjem fra dyrlægen, men tænket ikke over det da vi stod deroppe.. :damn:

 

Pomkin nægter at indtage sin medicin, ALT er forsøgt, leverposteg, lækker laks, hundemad på dåse, pølser, pate af flere slags og hva der ellers er i køleskabet. Der er INTET at gøre.. og da hun er opereret i munden med sting osv.. ja så kan jeg bare IKKE få mig selv til at tage fat og stikke pillerne i halsen på hende (hun er jo ikke så stor og det gør ondt)

 

Fortvivlet, indesneet og nærmest hylende, ringede jeg så til Dr.Dyr og fortalte om mit problem....

:shock:

Dyrlægen : "Jamen du kommer bare imorgen når vejret er blevet bedre, så giver vi hende en "ny" sprøjte, (ny fordi det er en ny slags der holder i 8 dage:shock:)

Den er blot lidt dyrer men så skal du ikke tænke på at give hende piller !!"

 

DU MILLE... har I hørt om den ?

Ideen er jo genial for os som kæmper med piller og stædige hunde !! :5up:

 

Er det en smertestillende sprøjte der holder 8 dage, eller hvilken medicin er der tale om ??:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

du har prøvet at pakke den ind i ost?

 

Jeps... 3 slag og enda en smørost... NUL PUTTE.. og nu er hun nået det punkt hvor alt jeg giver hende kommer med hen på tæppet og så bliver det undersøgt på alle kanter ... det bliver end vendt og drejet og er hun i tvivl så får de andre lov at æde det... også selvom der ikke er noget i :stupid:

MØØØJ HUND !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en smertestillende sprøjte der holder 8 dage, eller hvilken medicin er der tale om ??:-D

 

Nej det er dælme penecilin.. jeg har aldrig hørt om den og dyrlægen sagde dog også at det var noget helt nyt ..

 

Jeg bruger flydende mod smerter så det er let nok....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Nej det er dælme penecilin.. jeg har aldrig hørt om den og dyrlægen sagde dog også at det var noget helt nyt ..

 

Jeg bruger flydende mod smerter så det er let nok....

 

Okey :5up:

 

Mine hunde har før fået penicillin sprøjte der holdt 6 dage:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også fået behandlet en kat med den nye penicillin og det virkede rigtig godt, dejlig nemt og man undgår de konflikter det kan give med pillerne

 

Lyder rigtig godt for nu er hun efterhånden så mistroisk at jeg slet ikke kan give hende noget uden at hun forlanger "mundskænk" :slem:

, (en af de andre)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder rigtig godt for nu er hun efterhånden så mistroisk at jeg slet ikke kan give hende noget uden at hun forlanger "mundskænk" :slem:

, (en af de andre)

 

Du har sikkert prøvet ...

 

Hav 10 ostehapser (eller hvad som helst) giv de andre en hver, giv hende en? evt uden medicin første gang? har virket formidabelt på Petrine, hun er trods alt mere nærrig end mistroisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har sikkert prøvet ...

 

Hav 10 ostehapser (eller hvad som helst) giv de andre en hver, giv hende en? evt uden medicin første gang? har virket formidabelt på Petrine, hun er trods alt mere nærrig end mistroisk.

 

Har prøvet :damn: Men damen tager dem såmen bare en efter en i munden og går væk fra de andre.. heller undvære en godbid uden pille som at komme til at æde en med pille i ....

 

Men ellers en god ide.. når bare hunden er ligesom andre hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det måtte jo ske, jeg var såmen klar over det igår på vej hjem fra dyrlægen, men tænket ikke over det da vi stod deroppe.. :damn:

 

Pomkin nægter at indtage sin medicin, ALT er forsøgt, leverposteg, lækker laks, hundemad på dåse, pølser, pate af flere slags og hva der ellers er i køleskabet. Der er INTET at gøre.. og da hun er opereret i munden med sting osv.. ja så kan jeg bare IKKE få mig selv til at tage fat og stikke pillerne i halsen på hende (hun er jo ikke så stor og det gør ondt)

 

Fortvivlet, indesneet og nærmest hylende, ringede jeg så til Dr.Dyr og fortalte om mit problem....

:shock:

Dyrlægen : "Jamen du kommer bare imorgen når vejret er blevet bedre, så giver vi hende en "ny" sprøjte, (ny fordi det er en ny slags der holder i 8 dage:shock:)

Den er blot lidt dyrer men så skal du ikke tænke på at give hende piller !!"

 

DU MILLE... har I hørt om den ?

Ideen er jo genial for os som kæmper med piller og stædige hunde !! :5up:

 

Har du spurgt dyrlægen om du må KNUSE pillerne?

Hvis du lægger en pille mellem to skeer og maser til, så bliver den til det fineste pulver, der er lige til at røre i en klat leverpostej... Eller smøreost.

Så KAN hun da ikke spytte den ud igen...

 

Men nogle piller må ikke knuses...........

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du spurgt dyrlægen om du må KNUSE pillerne?

Hvis du lægger en pille mellem to skeer og maser til, så bliver den til det fineste pulver, der er lige til at røre i en klat leverpostej... Eller smøreost.

Så KAN hun da ikke spytte den ud igen...

 

Men nogle piller må ikke knuses...........

Det kan hun helt sikkert lugte eller smage...Det smager af helvede til... Så ville det nok være smartere at putte det i noget ymer og suge op med en sprøjte og ind bagerst i munden...
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan hun helt sikkert lugte eller smage...Det smager af helvede til... Så ville det nok være smartere at putte det i noget ymer og suge op med en sprøjte og ind bagerst i munden...

 

Det var også en mulighed... Hvis de altså må knuses...

Men hvis hun har det fint med nåle og dyrlæger, så er det måske det bedste.

--Forunderligt, hvad forskellige hunde synes er ubehageligt....:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du spurgt dyrlægen om du må KNUSE pillerne?

Hvis du lægger en pille mellem to skeer og maser til, så bliver den til det fineste pulver, der er lige til at røre i en klat leverpostej... Eller smøreost.

Så KAN hun da ikke spytte den ud igen...

 

Men nogle piller må ikke knuses...........

 

Det må de godt og det er prøvet... hun må have verdens bedste næse for det bliver afvist ligemeget hva.. og der er jo grænser for hvor mange piller jeg kan forsøge med.. :slem:

 

Det kan hun helt sikkert lugte eller smage...Det smager af helvede til... Så ville det nok være smartere at putte det i noget ymer og suge op med en sprøjte og ind bagerst i munden...

 

God ide men hun kan ikke tåle A38 og mælkeprodukter og da hun er syet 4 steder i munden, har en meget lille og flad tryne, så vil jeg ikke tage ved og holde hende fast på nogen måder.. :cry:

 

Det var også en mulighed... Hvis de altså må knuses...

Men hvis hun har det fint med nåle og dyrlæger, så er det måske det bedste.

--Forunderligt, hvad forskellige hunde synes er ubehageligt....:roll:

 

Alle 4 hunde har det fint med dyrlægen og derfor så har jeg slet ingen problemer med at vælge den løsning.. havde jeg dog bare tænkt på det igår da vi hentede hende... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille opdatering.

Vi var ved dyrlægen kl.8.15 og hun fik sin sprøjte, underholdte personalet sammen med Suzi som var med som støtte (okay.. hun var med fordi hun elsker sin dyrlæge og de godbidder som de har :slem:)

Dyrlægen smilede og sagde at det så fint ud og da jeg greb til pungen sagde han "Neeej.. det siger vi bare er med i prisen"...

"TAK...TAK.. Jamen 1000 Tak :banan:" og så rullede vi hjem af, dog holdt vi ind ved slagteren og købte 200 gr Luksus tatar som de så alle smovsed i da jeg satte mig ved Pcén med min frisklavede kaffe og hjemmebag fra igår :blink:...

 

Det ser ud til at blive endnu en dejlig dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig opdatering :kys: Elsker når folk siger man skal beholde pungen i lommen ;-)

 

Nemlig og jeg var enda overrasket over prisen efter hun var blevet opereret så jeg må nok indrømme at jeg føler mig "rig" i denne tid, specielt fordi jeg var blevet advaret om at det ville blive en dyr fornøjelse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...